GP de Malàisia: Creieu que és bo per a Sainz seguir a Toro Rosso?
Guillem Solà: No tinc una opinió gaire clara sobre aquest tema. Tant podria ser que li servís per millorar com a pilot fent un canvi d’aires, o també li podria passar com a Alonso aquestes últimes temporades: cada cop que ha canviat d’equip li ha anat pitjor.
Per una banda m’agradaria veure a Sainz fora de Toro Rosso perquè podria quedar estancat, i ara essent jove li convé veure com es treballa a altres equips per poder-se formar com a pilot; sinó, tinc la sensació que li podria passar com a Alguersuari. Tot i això, com que els diners ho mouen tot, sembla ser que hi ha algun interès per part de Toro Rosso de treure’n algun profit si Carlos Sainz Jr. fitxés per Renault, ja que aquest any els de Faenza equipen motor Ferrari però de cara a la temporada que ve tornen a Renault; per tant, podrien arribar a un acord per rebaixar el preu de les unitats de potència per exemple.
D’altra banda, però, si es quedés a Toro Rosso (i en tota l’òrbita de Red Bull que Helmut Marko controla) també podria treure’n profit d’estar en contacte bastant directe amb pilots com Ricciardo o fins i tot Verstappen tot i ser més jove que ell. Encara que no li assegurés una plaça a curt termini, qui sap si d’aquí un temps es repeteix una segona part de l’episodi Kvyat i, per dir alguna cosa, Ricciardo queda degradat a Toro Rosso en favor del pilot madrileny…
Per això podria dir que em preocupa que un pilot com ell vagi quedant “en espera”. Si a Red Bull ja estan satisfets amb els seus pilots principals i no se li donés la oportunitat de créixer i anar-se formant en altres equips per molt que tingui bones influències estant a Toro Rosso, crec que li podria passar com a Jaume Alguersuari. Si finalment Sainz abandona l’actual equip, de segur que fitxaria més endavant per Red Bull si realment pogués treure’n benefici d’una estada en altres equips per tal d’enriquir-se i guanyar experiències.
Per una banda m’agradaria veure a Sainz fora de Toro Rosso perquè podria quedar estancat, i ara essent jove li convé veure com es treballa a altres equips per poder-se formar com a pilot; sinó, tinc la sensació que li podria passar com a Alguersuari. Tot i això, com que els diners ho mouen tot, sembla ser que hi ha algun interès per part de Toro Rosso de treure’n algun profit si Carlos Sainz Jr. fitxés per Renault, ja que aquest any els de Faenza equipen motor Ferrari però de cara a la temporada que ve tornen a Renault; per tant, podrien arribar a un acord per rebaixar el preu de les unitats de potència per exemple.
D’altra banda, però, si es quedés a Toro Rosso (i en tota l’òrbita de Red Bull que Helmut Marko controla) també podria treure’n profit d’estar en contacte bastant directe amb pilots com Ricciardo o fins i tot Verstappen tot i ser més jove que ell. Encara que no li assegurés una plaça a curt termini, qui sap si d’aquí un temps es repeteix una segona part de l’episodi Kvyat i, per dir alguna cosa, Ricciardo queda degradat a Toro Rosso en favor del pilot madrileny…
Per això podria dir que em preocupa que un pilot com ell vagi quedant “en espera”. Si a Red Bull ja estan satisfets amb els seus pilots principals i no se li donés la oportunitat de créixer i anar-se formant en altres equips per molt que tingui bones influències estant a Toro Rosso, crec que li podria passar com a Jaume Alguersuari. Si finalment Sainz abandona l’actual equip, de segur que fitxaria més endavant per Red Bull si realment pogués treure’n benefici d’una estada en altres equips per tal d’enriquir-se i guanyar experiències.
Just Serrainat: El Juny van començar les notícies de l’interès de l’escuderia Renault per Carlos Sainz Jr, amb la resposta per part de Toro Rosso i Red Bull que estaven molt interessats a comptar amb el pilot espanyol per la temporada 2017 (ja que poden exercir l’opció d’un any més sobre el seu contracte).
Red Bull i la seva filial esgrimeixen que han invertit molt en la carrera del pilot per deixar-lo marxar ara i que necessiten un pilot de les seves característiques per la pròxima temporada.
Es dóna el cas de que pel campionat del 2017, Toro Rosso muntarà motors de la marca francesa, deixant enrere els de Ferrari que no els ha donat molt bon resultat aquest any i amb els que esperen millorar molt els resultats, assegurant que Carlos Sainz és una peça molt important per gestionar tots els canvis de la nova temporada.
Sobre el fet de quina és la millor opció pel pilot, si quedar-se a Toro Rosso o marxar a l’escuderia gal·la, és un tema delicat i més veient els resultats de Renault aquesta temporada, on només ha aconseguit puntuar a dues curses i amb molts problemes. Per altra part, la seva promoció a Red Bull esta tancada amb Ricciardo i Verstappen al primer equip, pel que a curt termini és una opció molt improbable.
Crec que per la pròxima temporada la millor opció per Carlos Sainz, seria quedar-se a Toro Rosso, ja que amb tots els canvis que hi ha d’haver en el disseny dels monoplaces, l’escuderia filial de Red Bull crec que està més preparada per afrontar aquests canvis i aconseguir un cotxe més competitiu.
De tota manera la final, serà el pilot i els equips qui tindran la decisió final i l’equip de Faenza en cas de la marxa de Sainz vol jugar la carta de negociar el preu i les característiques del propulsor de l’any vinent.
Red Bull i la seva filial esgrimeixen que han invertit molt en la carrera del pilot per deixar-lo marxar ara i que necessiten un pilot de les seves característiques per la pròxima temporada.
Es dóna el cas de que pel campionat del 2017, Toro Rosso muntarà motors de la marca francesa, deixant enrere els de Ferrari que no els ha donat molt bon resultat aquest any i amb els que esperen millorar molt els resultats, assegurant que Carlos Sainz és una peça molt important per gestionar tots els canvis de la nova temporada.
Sobre el fet de quina és la millor opció pel pilot, si quedar-se a Toro Rosso o marxar a l’escuderia gal·la, és un tema delicat i més veient els resultats de Renault aquesta temporada, on només ha aconseguit puntuar a dues curses i amb molts problemes. Per altra part, la seva promoció a Red Bull esta tancada amb Ricciardo i Verstappen al primer equip, pel que a curt termini és una opció molt improbable.
Crec que per la pròxima temporada la millor opció per Carlos Sainz, seria quedar-se a Toro Rosso, ja que amb tots els canvis que hi ha d’haver en el disseny dels monoplaces, l’escuderia filial de Red Bull crec que està més preparada per afrontar aquests canvis i aconseguir un cotxe més competitiu.
De tota manera la final, serà el pilot i els equips qui tindran la decisió final i l’equip de Faenza en cas de la marxa de Sainz vol jugar la carta de negociar el preu i les característiques del propulsor de l’any vinent.
Jordi Domènech: A curt termini està clar que el Toro Rosso sembla millor cotxe que el Renault; a més els de Faenza porten ja un parell d’anys fent un xassís molt bo que s’ha vist més aviat alentit pel motor.
Ara bé, per a la progressió de Carlos Sainz, és millor quedar-se amb la possible opció de pujar a Red Bull algun dia, o bé ser el primer pilot i protagonista a Renault?
Red Bull dóna una seguretat i si pots accedir-hi seràs en un dels equips punters, però veig el camí una mica tancat amb un Ricciardo del qual cada vegada que corre en puja la cotització i el “nou Vettel” pel que fa a estimació de Helmut Marko, Max Verstappen.
En canvi, a Renault Sainz podria firmar com a primer pilot i fins i tot mantenir els lligams Red Bull per si de cas. És cert que Renault aquest any ha fet un paper força galdós, però també s’ha de tenir en compte que pràcticament van amb el cotxe de la temporada passada i que amb el canvi normatiu de la temporada que ve potser poden fer un salt endavant a la graella. A més, és tenir el suport d’un constructor al darrere i la fàbrica d’Enstone, que recordem que és la mateixa amb encara força personal del que hi era quan Fernando Alonso va guanyar els seus títols.
Si jo fos ell, optaria per Renault, però no sé fins a quin punt el pilot hi té a dir en els contractes de Red Bull i Marko…
Ara bé, per a la progressió de Carlos Sainz, és millor quedar-se amb la possible opció de pujar a Red Bull algun dia, o bé ser el primer pilot i protagonista a Renault?
Red Bull dóna una seguretat i si pots accedir-hi seràs en un dels equips punters, però veig el camí una mica tancat amb un Ricciardo del qual cada vegada que corre en puja la cotització i el “nou Vettel” pel que fa a estimació de Helmut Marko, Max Verstappen.
En canvi, a Renault Sainz podria firmar com a primer pilot i fins i tot mantenir els lligams Red Bull per si de cas. És cert que Renault aquest any ha fet un paper força galdós, però també s’ha de tenir en compte que pràcticament van amb el cotxe de la temporada passada i que amb el canvi normatiu de la temporada que ve potser poden fer un salt endavant a la graella. A més, és tenir el suport d’un constructor al darrere i la fàbrica d’Enstone, que recordem que és la mateixa amb encara força personal del que hi era quan Fernando Alonso va guanyar els seus títols.
Si jo fos ell, optaria per Renault, però no sé fins a quin punt el pilot hi té a dir en els contractes de Red Bull i Marko…
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot | Equip | Dur | Mitjà | Tou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 3 | 3 | 7 |
6. Nico Rosberg
|
Mercedes | 2 | 4 | 7 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 2 | 4 | 7 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 3 | 3 | 7 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 3 | 3 | 7 |
77. Valtteri Bottas
|
Williams-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 3 | 4 | 6 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 3 | 4 | 6 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 3 | 3 | 7 |
27. Nico Hülkenberg
|
Force India-Mercedes | 3 | 3 | 7 |
20. Kevin Magnussen
|
Renault | 3 | 3 | 7 |
30. Jolyon Palmer
|
Renault | 4 | 2 | 7 |
26. Daniil Kvyat
|
Toro Rosso-Ferrari | 3 | 2 | 8 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Toro Rosso-Ferrari | 3 | 2 | 8 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
12. Felipe Nasr
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda | 3 | 3 | 7 |
22. Jenson Button
|
McLaren-Honda | 3 | 3 | 7 |
94. Pascal Wehrlein
|
Manor-Mercedes | 3 | 4 | 6 |
31. Esteban Ocon
|
Manor-Mercedes | 3 | 4 | 6 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
21. Esteban Gutiérrez
|
Haas-Ferrari | 3 | 3 | 7 |
Horaris del GP de Malàisia
Divendres
Lliures 1: 04.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 08:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 08.00 (Movistar F1)
Qualificació: 11.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 09.00 (Movistar F1)
Resum: 20.10 (Esport3)
Resum: 20.10 (Esport3)
Breus d’última hora:
-Honda ha ampliat la seva base britànica amb vistes a oferir motors a un segon equip de cara a 2018.
-Es va reasfaltar Sepang aquest any i s’han modificat nou corbes. Sense canviar el traçat, s’han canviat pianos i peralts per mirar de fer més interessants algunes parts i s’han eliminat clots.
-McLaren podria introduir l’última evolució del motor Honda però ho decidiran al circuit mateix, donat que el canvi de motor comportaria penalitzacions per a Alonso i Button.
-Sauber seguirà tenint pilots amb patrocinador la temporada que ve, segons ha dit la cap d’equip Monisha Kaltenborn.
-Es va reasfaltar Sepang aquest any i s’han modificat nou corbes. Sense canviar el traçat, s’han canviat pianos i peralts per mirar de fer més interessants algunes parts i s’han eliminat clots.
-McLaren podria introduir l’última evolució del motor Honda però ho decidiran al circuit mateix, donat que el canvi de motor comportaria penalitzacions per a Alonso i Button.
-Sauber seguirà tenint pilots amb patrocinador la temporada que ve, segons ha dit la cap d’equip Monisha Kaltenborn.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!