També han fet males sortides Max Verstappen, des del setè lloc a l’onzè, i Esteban Gutiérrez, del desè al vinté, amb Jenson Button perdent posicions al tocar-se amb un Sauber a les Lesmo. Cal mencionar també els dos primers abandonaments, Jolyon Palmer i Felipe Nasr al tocar-se sortint de la primera variant a la volta 2.
Rosberg, convincent. (Copyright: Mercedes AMG F1) |
Remuntades i estratègies. Amb els pneumàtics tous contra els supertous dels seus rivals, Hamilton ha avançat Ricciardo ràpid però li ha costat més amb Bottas. L’anglès no ha avançat als Ferrari en cursa però no li ha fet falta, doncs l’estratègia de Mercedes de sortir amb el tou els ha permès anar a una sola aturada, mentre que la resta de cotxes als punts han hagut d’aturar-se dues vegades. Hi ha hagut variabilitat sobre si posar dos tous o dos supertous. Els Ferrari han acabat còmodament tercer (Vettel) i quart (Räikkönen) amb un Ricciardo que ha usat els supertous al final per avançar de manera oportunista a Bottas. Max Verstappen ha acabat al setè lloc amb un avançament incisiu sobre Sergio Pérez. Felipe Massa i Nico Hülkenberg han completat els punts, amb Williams que torna a avançar Force India a la classificació.
Potser tot el xou del dissabte de “pugem a Stoffel Vandoorne a pilot titular però mantenim a Jenson Button com a tercer pilot en un semi-any sabàtic” té a veure amb tenir un pla B per si Alonso decidís no continuar després de 2017…
Dos que no correran al 2017… (Copyright: Instagram Felipe Massa) |
Però el protagonista d’avui ha estat Nico Rosberg. Sense fer soroll torna a estar a dos puntets del seu company, quan molts -m’incloc- ja el donàvem per derrotat. Veurem què passa a Singapur i si els Mercedes patiran tant com l’any passat…
-Toro Rosso. Patint el fet de dur un motor 2015.
-Valtteri Bottas. Poc més podia fer però sorprès per Ricciardo.
-Manor. Van millorant però compte amb la fiabilitat.
-Nico Rosberg. Mica en mica, recuperant el terreny perdut.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | 1h 17’28.089 | 2 | 53 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | + 15.070 | 1 | 53 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | + 20.990 | 3 | 53 |
4 | 12 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 27.561 | 4 | 53 |
5 | 10 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 45.295 | 6 | 53 |
6 | 8 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 51.015 | 5 | 53 |
7 | 6 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 54.236 | 7 | 53 |
8 | 4 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1’04.954 | 8 | 53 |
9 | 2 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1’05.617 | 11 | 53 |
10 | 1 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1’18.656 | 9 | 53 |
11 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 17 | 52 | |
12 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 14 | 52 | |
13 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 10 | 52 | |
14 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 12 | 52 | |
15 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 15 | 52 | |
16 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 19 | 52 | |
17 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 1 volta | 21 | 52 | |
18 | Esteban Ocon | 31 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 2 voltes | 22 | 51 | |
DNF | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | Danys/bateria | 16 | 36 | |
DNF | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | Motor | 13 | 26 | |
DNF | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | Danys accident | 20 | 7 | |
DNF | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | Danys accident | 18 | 6 |