Es podria dir que l’any 1978 va ser quan definitivament l’aerodinàmica va prendre més importància que la potència. Si bé durant els anys 80 els motors turbo varen predominar, el cert es que des del Lotus 79 que sempre la lluita aerodinàmica ha manat.
Els pilots de Lotus Mario Andretti i Ronnie Peterson van dominar la temporada. El pilot italo-americà va segellar el títol a Monza, però com el seu compatriota Phil Hill l’any 1961, el títol es va veure enfosquit per la mort del seu company d’equip. Després d’una sortida desastrosa (es va donar quan els de davant estaven aturats i els de darrere encara arribaven a la graella) amb un accident múltiple, Peterson s’havia trencat les cames i inicialment es va patir més per Vittorio Brambilla, que havia patit l’impacte d’una roda al casc. Però mentre l’italià es va recuperar, Peterson va morir pocs dies després a causa d’una embòlia.
Pel que fa a la resta, Carlos Reutemann amb Ferrari va guanyar quatre curses, mentre que Niki Lauda amb Brabham va ser quart guanyant dues curses, una d’elles amb el famós “fan car”. El Brabham BT46B dissenyat per Gordon Murray portava un ventilador que succionava l’aire de sota el cotxe, per mirar de replicar l’efecte terra. Els altres equips es van queixar a posteriori i Brabham va acceptar retirar el cotxe, però la victòria va seguir en peu.
Dos pilots van aconseguir la seva primera victòria: Patrick Depailler a Mònaco i Gilles Villeneuve a Canadà.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
15/1 | RA | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) | Villeneuve (Ferrari) |
29/1 | BR | Peterson (Lotus) | Reutemann (Ferrari) | Reutemann (Ferrari) |
4/3 | SA | Lauda (Brabham) | Peterson (Lotus) | Andretti (Lotus) |
2/4 | LB | Reutemann (Ferrari) | Reutemann (Ferrari) | Jones (Williams) |
7/5 | MO | Reutemann (Ferrari) | Depailler (Tyrrell) | Lauda (Brabham) |
21/5 | B | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) | Peterson (Lotus) |
4/6 | E | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) |
17/6 | S | Andretti (Lotus) | Lauda (Brabham) | Lauda (Brabham) |
2/7 | F | Watson (Brabham) | Andretti (Lotus) | Reutemann (Ferrari) |
16/7 | GB | Peterson (Lotus) | Reutemann (Ferrari) | Lauda (Brabham) |
30/7 | D | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) | Peterson (Lotus) |
13/8 | Ö | Peterson (Lotus) | Peterson (Lotus) | Peterson (Lotus) |
27/8 | NL | Andretti (Lotus) | Andretti (Lotus) | Lauda (Brabham) |
10/9 | I | Andretti (Lotus) | Lauda (Brabham) | Andretti (Lotus) |
1/10 | US | Andretti (Lotus) | Reutemann (Ferrari) | Jarier (Lotus) |
8/10 | CA | Jarier (Lotus) | Villeneuve (Ferrari) | Jones (Williams) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Mario Andretti
|
Lotus-Ford | 64 |
2 |
Ronnie Peterson
|
Lotus-Ford | 51 |
3 |
Carlos Reutemann
|
Ferrari | 48 |
4 |
Niki Lauda
|
Brabham-Alfa Romeo | 44 |
5 |
Patrick Depailler
|
Tyrrell-Ford | 34 |
6 |
John Watson
|
Brabham-Alfa Romeo | 25 |
7 |
Jody Scheckter
|
Wolf-Ford | 24 |
8 |
Jacques Laffite
|
Ligier-Matra | 19 |
9 |
Gilles Villeneuve
|
Ferrari | 17 |
10 |
Emerson Fittipaldi
|
Fittipaldi-Ford | 17 |
11 |
Alan Jones
|
Williams-Ford | 11 |
12 |
Riccardo Patrese
|
Arrows-Ford | 11 |
13 |
James Hunt
|
McLaren-Ford | 8 |
14 |
Patrick Tambay
|
McLaren-Ford | 8 |
15 |
Didier Pironi
|
Tyrrell-Ford | 7 |
16 |
Clay Regazzoni
|
Shadow-Ford | 4 |
17 |
Jean-Pierre Jabouille
|
Renault | 3 |
18 |
Hans Joachim-Stuck
|
Shadow-Ford | 2 |
19 |
Héctor Rebaque
|
Lotus-Ford | 1 |
19 |
Vittorio Brambilla
|
Surtees-Ford | 1 |
19 |
Derek Daly
|
Ensign-Ford | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Lotus-Ford
|
86 |
2 |
Ferrari
|
58 |
3 |
Brabham-Alfa Romeo
|
53 |
4 |
Tyrrell-Ford
|
38 |
5 |
Wolf-Ford
|
24 |
6 |
Ligier-Matra
|
19 |
7 |
Fittipaldi-Ford
|
17 |
8 |
McLaren-Ford
|
15 |
9 |
Williams-Ford
|
11 |
10 |
Arrows-Ford
|
11 |
11 |
Shadow-Ford
|
6 |
12 |
Renault
|
3 |
13 |
Surtees-Ford
|
1 |
13 |
Ensign-Ford
|
1 |
-Pole positions: 6 (Andretti 8, Peterson 3, Reutemann 2, Lauda 1, Watson 1, Jarier 1)
-Primera fila: 9 (Andretti 12, Peterson 6, Reutemann 5, Watson 3, Villeneuve 2, Lauda 1, Scheckter 1, Hunt 1, Jarier 1)
-Victòries: 6 (Andretti 6, Reutemann 4, Peterson 2, Lauda 2, Depailler 1, Villeneuve 1)
-Voltes ràpides: 7 (Lauda 4, Andretti 3, Peterson 3, Reutemann 2, Jones 2, Villeneuve 1, Jarier 1)
-Podis: 13 (Lauda 7, Reutemann 7, Andretti 7, Peterson 7, Depailler 5, Scheckter 4, Watson 3, Laffite 2, Villeneuve 2, Fittipaldi 1, Jones 1, Hunt 1, Patrese 1)
-Voltes liderades: 11 (Andretti 451, Reutemann 183, Villeneuve 99, Lauda 58, Depailler 52, Peterson 49, Jarier 49, Patrese 37, Watson 37, Scheckter 16, Hunt 5)
-Pole positions: 3 (Lotus 12, Ferrari 2, Brabham 2)
-Primera fila: 5 (Lotus 19, Ferrari 7, Brabham 4, McLaren 1, Wolf 1)
-Victòries: 4 (Lotus 8, Ferrari 5, Brabham 2, Tyrrell 1)
-Voltes ràpides: 4 (Lotus 7, Brabham 4, Ferrari 3, Williams 1)
-Podis: 10 (Lotus 14, Brabham 10, Ferrari 9, Tyrrell 5, Wolf 4, Ligier 2, Fittipaldi 1, Arrows 1, McLaren 1, Williams 1)
-Voltes liderades: 7 (Lotus 549, Ferrari 282, Brabham 95, Tyrrell 52, Arrows 37, Wolf 16, McLaren 5)