Crònica GP de Bèlgica: Passa de tot…però Mercedes davant

Fa dies que aquesta cursa s’havia marcat com la que Lewis Hamilton penalitzaria per prendre peces noves del seu motor, donada la facilitat d’avançar a Spa-Francorchamps. Això deixava a Nico Rosberg en la obligació de fer la pole i guanyar, i així ho ha fet l’alemany, que malgrat tot només ha pogut retallar 10 punts al seu company d’equip.

Primeres voltes caòtiques. Es presentava una cursa interessant estratègicament degut al comportament dels pneumàtics Pirelli amb la calor i les pressions altes. El pneumàtic supertou durava ben poques voltes i Rosberg, els dos Ferrari i Daniel Ricciardo van classificar a la Q2 amb el tou per sortir amb ell a la cursa, cosa que no va fer Max Verstappen ni la resta dels integrants del top 10.
Però Verstappen ha sortit malament. Els dos Ferrari l’han avançat i ell ha intentat colar-se per l’interior a la Source mentre Sebastian Vettel tancava per fora, cosa que ha provocat un entrepà amb Kimi Räikkönen al mig i ha deixat els tres cotxes danyats. Més endavant, intentant evitar els vehicles lents, Jenson Button ha estat embestit per Pascal Wehrlein a Les Combes.
A la volta 3 Carlos Sainz ha punxat en plena recta de Kemmel i ha hagut d’abandonar pels danys, i dues voltes més tard Kevin Magnussen ha patit un accident molt fort entre Eau Rouge i el Raidillon, que ha obligat primer a treure el Safety Car i posteriorment a aturar la cursa per arreglar les tanques de protecció. Magnussen sembla tenir només un tall a la cama esquerra.

El cotxe de Magnussen. Vegin-se els forats a la part davantera.
(Captura de pantalla)

Bandera vermella, aturada gratuïta. Com ja va passar al gran premi d’Austràlia, la bandera vermella a la volta 10 ha permès el canvi de pneumàtics, quan els homes que havien sortit amb els pneumàtics supertous ja havien entrat al box amb el Safety Car, anul·lant la seva estratègia. Aquesta vegada tothom tenia les coses més clares i tothom ha posat o bé el tou o el mitjà. Però només tres pilots han acabat fent la cursa en dues aturades: Rosberg, Ricciardo i Fernando Alonso. L’alemany i l’australià han ocupat els dos primers llocs a la cursa mentre que Alonso tant sols ha cedit en pista davant Hamilton, Pérez i Vettel, acabant setè desprès d’arribar a rodar quart.

Hamilton no hi arriba. L’esperada remuntada de Lewis Hamilton (i d’Alonso) ha estat ajudada en primer terme pels diferents tocs a la primera volta que han deixat enrere uns 10 cotxes, i sobretot amb el Safety Car i la posterior bandera vermella. Tot i això, a diferència d’Alonso, Hamilton ha posat el tou a la seva segona aturada i després el dur, assegurant el tercer lloc i no podent plantar cara a Rosberg o Ricciardo. Per la seva banda, Alonso ha pogut plantar cara als Williams i al Ferrari danyat de Kimi Räikkönen, al qual apedaçaven amb cinta americana al fons pla. Una llàstima la cursa d’en Kimi: semblava molt en forma i ha rebut sense tenir-ne culpa quan podria haver acabat al podi.

Mark Webber fent un “shoey” amb la sabata de Daniel Ricciardo…
(Copyright: Red Bull Media)

Verstappen i els comissaris.  No es pot donar la culpa a Verstappen de l’incident de la primera volta a La Source, però si de la resta de la seva actuació, per a mi immadura i xulesca. En un circuit ple dels seus compatriotes, el neerlandès s’ha cobert de glòria fent fora a pilots que el volien avançar a Les Combes i movent-se a les frenades, cosa que ha irritat Räikkönen i Sergio Pérez. Si bé el finès li ha tornat la posició per evitar represàlies de la FIA, Pérez ha acabat prenent la justícia per si mateix i tot i saltar-se la S, ha seguit davant.
El problema es que no hi ha hagut cap investigació, i és incomprensible. A Alemanya es va sancionar Rosberg per empènyer el propi Verstappen fora de la pista i avui en Max ho ha fet dues vegades i ni tant sols s’ha investigat.
Crec que seria necessari tenir uns comissaris fixes perquè els pilots sapiguessin exactament quin serà el barem que se’ls aplicarà. Per altra banda, no vull pensar malament, però si Verstappen fos veneçolà i de nom Pastor, li haurien caigut un parell de drive-throughs. Sembla que l’holandès sigui el nou favorit dels poders que dominen aquest esport-negoci, i per tant no és sancionable, i és una actitud perillosa. Les actuals normes de bloquejar i moure’s a la frenada es van instaurar perque Schumacher va canviar el que era acceptable dins de la pista perquè ell empenyia i empenyia el límit al màxim. Si no es sanciona a Verstappen, eventualment tothom es mourà a la frenada i farà fora altres pilots…

Diumenge que ve som a Monza i veurem de nou el duel entre els Mercedes i si algú pot immiscuir-se entre ells. S’espera una probable evolució del motor Ferrari, i us ho explicarem tot aquí, com sempre!

-Max Verstappen. Actuació molt immadura avui.
-La sort de Sainz. L’ha heretat del seu pare?
-FIA/comissaris. De nou, criteris diferents segons el GP.

-Daniel Ricciardo. Mala sortida però se salva dels problemes.

-Ferrari. Ho van fer tot bé però només reben 10 punts.
-Williams. Els dos cotxes als punts, però cinquens al mundial.


-Nico Rosberg. Compleix i guanya la cursa que havia de guanyar.

-Force India. Ja són davant Williams.
-Hamilton i Alonso. Bona remuntada amb un pèl de sort.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Nico Rosberg 6 Mercedes W07 Hybrid 1h 30’44.200 1 44
2 18 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB12 + 14.113 5 44
3 15 Lewis Hamilton 44 Mercedes W07 Hybrid + 27.634 22 44
4 12 Nico Hülkenberg 27 Force India-Mercedes VJM09 + 35.907 7 44
5 10 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM09 + 40.660 6 44
6 8 Sebastian Vettel  5 Ferrari SF16-H + 45.394 4 44
7 6 Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MP4-31 + 59.445 21 44
8 4 Valtteri Bottas 77 Williams-Mercedes FW38 + 1’00.151 8 44
9 2 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF16-H + 1’01.109 3 44
10 1 Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW38 + 1’05.873 10 44
11 Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB12 + 1’11.138 2 44
12 Esteban Gutiérrez 21 Haas-Ferrari VF-16 + 1’13.877 18 44
13 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-16 + 1’16.474 11 44
14 Daniil Kvyat. 26 Toro Rosso-Ferrari STR11 + 1’27.097 19 44
15 Jolyon Palmer 30 Renault RS16 + 1’33.165 13 44
16 Esteban Ocon 31 Manor-Mercedes MRT05 + 1 volta 17 43
17 Felipe Nasr 12 Sauber-Ferrari C35 + 1 volta 16 43
18 Kevin Magnussen 20 Renault RS16 Accident 12 5
19 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C35 Caixa de canvis 20 3
20 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Ferrari STR11 Punxada 14 1
21 Jenson Button 22 McLaren-Honda MP4-31 Danys accident 9 1
22 Pascal Wehrlein 94 Manor-Mercedes MRT05 Danys accident 15 0