Van seguir la Q2 i la Q3 sense incidents fins a l’últim minut, quan Fernando Alonso va fer una virolla. La majoria dels pilots van avortar la volts però no així Nico Rosberg, que va millorar i va fer la pole.
Ja la realització, minuts després va ensenyar-nos que Rosberg va passar per la zona amb banderes grogues i no semblava haver afluixat.
Van passar ben bé 3 hores fins que la FIA va anunciar que investigava a Rosberg i també als cotxes que no havien superat el 107%, i més tard van dir que quedava tot igual. El tema del 107% era degut a les condicions canviants i a les moltes banderes vermelles. En quant a Rosberg, més avall ho comentaré.
Ricciardo gairebé és líder a la corba 1. (Copyright: Red Bull Media) |
Els Red Bull ho intenten. A la sortida, en condicions de sec, els Mercedes no han sortit tant bé com els Red Bull. En particular, Daniel Ricciardo gairebé es posa al davant de la cursa però Hamilton ha defensat bé. Els dos havien avançat l’home de la pole, Rosberg, però l’alemany ha recuperat el segon lloc a la corba 2. Darrere d’ells tres, Max Verstappen, Sebastian Vettel i Fernando Alonso, que superava a Carlos Sainz pel sisè lloc.
L’equip de la beguda energètica ha volgut sorprendre Mercedes avançant les seves aturades, però sense èxit i una cursa sense massa història ha acabat amb Hamilton davant Rosberg, Ricciardo i Vettel.
Els dos pilots espanyols han puntuat amb Alonso setè i Sainz vuitè en un dia en el que han tret el màxim dels seus respectius monoplaces.
El pilot de Ferrari ha arribat fins al sisè lloc i semblava preparat per avançar Verstappen a les últimes voltes, però en la meva opinió, la defensa excessivament forta de l’holandès ha acabat provocant un toc i danys a l’aleró de l’SF16-H.
Räikkönen s’ha queixat per la ràdio però els comissaris ni tant sols han investigat els fets. Cosa estranya, quan a principi de cursa un Jenson Button últim degut a un problema mecànic ha rebut un drive-through per “instruccions a la ràdio”. Diferència de criteris?
Räikkönen protagonista avui. (Copyright: Scuderia Ferrari) |
Segon exemple: no investigar a Verstappen pels seus moviments en defensa de Räikkönen. Si es va posar la norma de no canviar de trajectòria a la frenada va ser en part per facilitar els avançaments i en part per evitar accidents amb cotxes envestint i pujant per sobre dels altres degut a un moviment erràtic del pilot de davant. Però avui Verstappen s’ha mogut a la frenada més d’una vegada provocant la col·lisió amb Räikkönen i el pilot ni tant sols ha estat investigat.
Quin missatge es dóna? De què serveix posar escapatòries d’asfalt i halos i demés exageracions si després deixem que els pilots facin la pole amb banderes grogues? I no només és la seguretat sinó la consistència. Per què alguns pilots sempre son sospitosos i alguns altres ni tant sols se’ls investiga? Es que hi han favoritismes?
Fet i fet, el que ho sembla tenir clar és Hamilton, que si guanya diumenge que ve a Hockenheim potser serà el primer pilot en guanyar quatre curses en un mes…
-Kimi Räikkönen. Bona remuntada en un circuit difícil d’avançar.
-Jolyon Palmer. El seu millor GP des que és a la F1, però fora dels punts.
-Lewis Hamilton. Malgrat no poder lluitar per la pole, implacable.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 Hybrid | 1h 40’30.115 | 2 | 70 |
2 | 18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 Hybrid | + 1.977 | 1 | 70 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 27.539 | 3 | 70 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | + 28.213 | 5 | 70 |
5 | 10 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 48.659 | 4 | 70 |
6 | 8 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 49.044 | 14 | 70 |
7 | 6 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 7 | 69 |
8 | 4 | Carlos Sainz | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 6 | 69 |
9 | 2 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1 volta | 10 | 69 |
10 | 1 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1 volta | 9 | 69 |
11 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1 volta | 13 | 69 | |
12 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | + 1 volta | 17 | 69 | |
13 | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 15 | 69 | |
14 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1 volta | 11 | 69 | |
15 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 1 volta | 19 | 69 | |
16 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1 volta | 12 | 69 | |
17 | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 16 | 69 | |
18 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 2 voltes | 18 | 68 | |
19 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 2 voltes | 20 | 68 | |
20 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 2 voltes | 22 | 68 | |
21 | Rio Haryanto | 88 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 2 voltes | 21 | 68 | |
22 | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | Prob. hidràulic | 8 | 60 |