Els Brabham-Repco van tornar a guanyar els dos títols. Però aquest cop Jack Brabham va haver de cedir davant el seu company Denny Hulme. Els dos van puntuar en nou ocasions i van guanyar dues curses, però els sis podis del neozelandès van poder contra els quatre de l’australià.
Però el Brabham-Repco ja no era el millor cotxe. Seguia sent fiable, però es va veure sobrepassat per l’última invenció de Colin Chapman. El Lotus 49 va usar el motor com a component portant, i aquest motor era el llegendari Ford DFV. Chapman havia parlat amb Cosworth, i amb cent mil lliures de Ford, van produir un motor que en diferents versions seguiria a la Fórmula 1 fins l’any 1991. Ford a més va demanar que Chapman fitxés a Graham Hill per córrer al costat de Jim Clark. Des de l’aparició del DFV, Hill i Clark van aconseguir totes les poles, quatre victòries i sis voltes ràpides, però no va ser suficient degut a la falta de fiabilitat. Un exemple clar va ser la cursa a Monza: Hill havia doblat a tothom quan va abandonar, i Clark havia perdut una volta per una punxada, l’havia recuperat i era líder quan es va quedar sense benzina.
La cursa de Monza la va guanyar John Surtees que havia fitxat per Honda, essent quart al mundial. També vàrem veure la primera victòria de Pedro Rodríguez amb el Cooper-Maserati i la primera i única del preciós Eagle T1G de Dan Gurney.
Ferrari tant sols va aconseguir quatre tercers llocs de la mà de Chris Amon, que va liderar l’equip després de la mort sota les flames de Lorenzo Bandini a Mònaco.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
2/1 | SA | Brabham (Brabham) | Rodríguez (Cooper) | Hulme (Brabham) |
7/5 | MO | Brabham (Brabham) | Hulme (Brabham) | Clark (Lotus) |
4/6 | NL | G. Hill (Lotus) | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) |
18/6 | B | Clark (Lotus) | Gurney (Eagle) | Gurney (Eagle) |
2/7 | F | G. Hill (Lotus) | Brabham (Brabham) | G. Hill (Lotus) |
15/7 | GB | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) | Hulme (Brabham) |
6/8 | D | Clark (Lotus) | Hulme (Brabham) | Gurney (Eagle) |
27/8 | CA | Clark (Lotus) | Brabham (Brabham) | Clark (Lotus) |
10/9 | I | Clark (Lotus) | Surtees (Honda) | Clark (Lotus) |
1/10 | US | G. Hill (Lotus) | Clark (Lotus) | G. Hill (Lotus) |
22/10 | MX | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Denny Hulme
|
Brabham-Repco | 51 |
2 |
Jack Brabham
|
Brabham-Repco | 46 |
3 |
Jim Clark
|
Lotus-Ford | 41 |
4 |
John Surtees
|
Honda | 20 |
5 |
Chris Amon
|
Ferrari | 20 |
6 |
Pedro Rodríguez
|
Cooper-Maserati | 15 |
7 |
Graham Hill
|
Lotus-BRM/Lotus-Ford | 15 |
8 |
Dan Gurney
|
Eagle-Weslake | 13 |
9 |
Jackie Stewart
|
BRM | 10 |
10 |
Mike Spence
|
BRM | 9 |
11 |
John Love
|
Cooper-Climax | 6 |
12 |
Jo Siffert
|
Cooper-Maserati | 6 |
12 |
Jochen Rindt
|
Cooper-Maserati | 6 |
14 |
Bruce McLaren
|
McLaren-BRM | 3 |
15 |
Jo Bonnier
|
Cooper-Maserati | 3 |
16 |
Bob Anderson
|
Brabham-Climax | 2 |
16 |
Mike Parkes
|
Ferrari | 2 |
16 |
Chris Irwin
|
BRM | 2 |
19 |
Ludovico Scarfiotti
|
Ferrari | 1 |
19 |
Guy Ligier
|
Cooper-Maserati | 1 |
19 |
Jacky Ickx
|
Brabham-Repco | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Brabham-Repco
|
63 |
2 |
Lotus-Ford
|
44 |
3 |
Cooper-Maserati
|
28 |
4 |
Honda
|
20 |
5 |
Ferrari
|
20 |
6 |
BRM
|
17 |
7 |
Eagle-Weslake
|
13 |
8 |
Cooper-Climax
|
6 |
8 |
Lotus-BRM
|
6 |
10 |
McLaren-BRM
|
3 |
11 |
Brabham-Climax
|
2 |
-Pole positions: 3 (Clark 6, G. Hill 3, Brabham 2)
-Primera fila: 9 (Clark 7, Brabham 6, G. Hill 6, Gurney 4, Hulme 4, Stewart 1, McLaren 1, Amon 1, Bandini 1)
-Victòries: 6 (Clark 4, Brabham 2, Hulme 2, Surtees 1, Rodríguez 1, Gurney 1)
-Voltes ràpides: 4 (Clark 5, Hulme 2, Gurney 2, G. Hill 2)
-Podis: 10 (Hulme 8, Brabham 6, Clark 5, Amon 4, Stewart 2, Surtees 2, Gurney 2, G. Hill 2, Rodríguez 1, Love 1)
-Voltes liderades: 10 (Clark 317, Hulme 216, G. Hill 122, Brabham 91, Gurney 19, Stewart 17, Love 13, Rodríguez 7, Surtees 1, Bandini 1)
-Pole positions: 2 (Lotus 9, Brabham 2,)
-Primera fila: 6 (Lotus 13, Brabham 10, Eagle 4, Ferrari 2, BRM 1, McLaren 1)
-Victòries: 5 (Brabham 4, Lotus 4, Cooper 1, Eagle 1, Honda 1)
-Voltes ràpides: 3 (Lotus 7, Brabham 2, Eagle 2)
-Podis: 7 (Brabham 14, Lotus 7, Ferrari 4, BRM 2, Cooper 2, Eagle 2, Honda 2)
-Voltes liderades: 7 ( Lotus 439, Brabham 307, Cooper 20, Eagle 19, BRM 17, Ferrari 1, Honda 1)