GP d’Espanya: Què us ha semblat el canvi de Kvyat per Verstappen? Com creieu que ho faran els dos pilots a partir d’ara?
Guillem Solà: Pel que he anat veient a les xarxes socials, la gent està bastant sorpresa; i en general enfadada amb aquest canvi aparentment sobtat. A mi també m’ha sorprès, encara que no crec que hagi sigut un rampell de ràbia de Red Bull per les errades de Kvyat: això ja deu venir de lluny i el rus estava avisat. Segurament des dels incidents de Japó de la temporada passada han tingut especial atenció en el comportament de Daniil; altra gent potser pot pensar que a can Red Bull volen assegurar-se a Verstappen perquè sembla una jove promesa i no la volen deixar escapar. A part d’això, segurament s’hi ha sumat que Kvyat no ha estat gaires vegades a l’alçada del seu -ara ex-company- Ricciardo.
Tot i això, tampoc cal que Max Verstappen es relaxi gaire: si l’han ascendit a l’escuderia mare, és perquè volen que rendeixi al màxim; si no està a l’alçada, es podria donar el cas extrem que quedés enfonsat per Ricciardo i la seva carrera a la F1 acabés amb tant sols 20 anys.
Ara bé, pel que fa al que espero en un futur degut a aquest canvi, potser hi haurà un període de 1 o 2 GPs com a molt d’adaptació per part de tots 2. Quan hagi passat aquest temps, veurem la millor versió de Kvyat y Verstappen als seus nous equips. Encara que estiguin en contacte les dues escuderies, està clar que els monoplaces no són idèntics i s’hi hauran d’acostumar; ho hauran de fer ràpid per no perdre pistonada per guanyar posicions al mundial
Tot i això, tampoc cal que Max Verstappen es relaxi gaire: si l’han ascendit a l’escuderia mare, és perquè volen que rendeixi al màxim; si no està a l’alçada, es podria donar el cas extrem que quedés enfonsat per Ricciardo i la seva carrera a la F1 acabés amb tant sols 20 anys.
Ara bé, pel que fa al que espero en un futur degut a aquest canvi, potser hi haurà un període de 1 o 2 GPs com a molt d’adaptació per part de tots 2. Quan hagi passat aquest temps, veurem la millor versió de Kvyat y Verstappen als seus nous equips. Encara que estiguin en contacte les dues escuderies, està clar que els monoplaces no són idèntics i s’hi hauran d’acostumar; ho hauran de fer ràpid per no perdre pistonada per guanyar posicions al mundial
Just Serrainat: Després dels últims incidents de Kvyat crec que Red Bull li ha aplicat un correctiu, ja que un error és normal, però l’incident amb Vettel a l’últim gran premi no és raonable per un pilot dels equips capdavanters.
No dubto que Kvyat és un bon pilot i molt ràpid, però la joventut i les ganes el fan ser potser massa impulsiu i cometre errors, que un equip com Red Bull no esta disposat a permetre.
Max Verstappen ja va demostrar la temporada passada que és un pilot amb una gran projecció i crec que l’escuderia de la beguda energètica té clar que pot fer un molt bon paper amb el monoplaça i crec que pot posar a Ricciardo en problemes en més d’una cursa.
També crec que la maniobra pot tenir un fons de protecció cap al pilot, ja que molts equips li tenen l’ull posat i aquest canvi es podria veure com un premi, per tenir-lo més a gust a l’equip i no tingui tant en compte les futures ofertes d’altres equips, que segur que li arribaran a final de temporada.
Ara veurem com reaccionen els dos a aquest canvi, Kvyat per demostrar que els errors van ser quelcom puntual i continuar evolucionant i millorant com a pilot i Verstappen per intentar mostrar la seva qualitat com a valor de futur.
No dubto que Kvyat és un bon pilot i molt ràpid, però la joventut i les ganes el fan ser potser massa impulsiu i cometre errors, que un equip com Red Bull no esta disposat a permetre.
Max Verstappen ja va demostrar la temporada passada que és un pilot amb una gran projecció i crec que l’escuderia de la beguda energètica té clar que pot fer un molt bon paper amb el monoplaça i crec que pot posar a Ricciardo en problemes en més d’una cursa.
També crec que la maniobra pot tenir un fons de protecció cap al pilot, ja que molts equips li tenen l’ull posat i aquest canvi es podria veure com un premi, per tenir-lo més a gust a l’equip i no tingui tant en compte les futures ofertes d’altres equips, que segur que li arribaran a final de temporada.
Ara veurem com reaccionen els dos a aquest canvi, Kvyat per demostrar que els errors van ser quelcom puntual i continuar evolucionant i millorant com a pilot i Verstappen per intentar mostrar la seva qualitat com a valor de futur.
Jordi Domènech: És possible que el tracte a Daniil Kvyat no hagi estat del tot gentil, però ja sabem com les gasta Helmut Marko. De fet, molt probablement el pla de Red Bull per al 2015 era tenir Kvyat i Verstappen a Toro Rosso, però la marxa de Sebastian Vettel a Ferrari ho va canviar tot i va portar el rus a Red Bull més aviat del compte.
Més enllà de que Kvyat hagi obtingut podis i fins i tot quedés per davant de Daniel Ricciardo a la classificació l’any passat, els fets demostren que quan els dos pilots no han tingut problemes normalment l’australià ha estat davant. Kvyat a més ha comès algunes errades que amb un cotxe menys competitiu són molt costoses; penso en Austin l’any passat, Japó als entrenaments o els errors en classificació, per exemple.
Si més no, el que fa Red Bull es posar Max Verstappen gairebé a la mateixa situació de Kvyat: pujar a Red Bull amb només un any d’experiència a la Fórmula 1, i l’holandès haurà de nedar o enfonsar-se. Si planta cara de manera consistent a Ricciardo, el seu valor pujarà encara més, però si l’australià el derrota de forma clara podria ser el final de la seva carrera, i ja sabem que Red Bull no té miraments en aquest sentit: ells et creen i t’ajuden a arribar al màxim, però també et poden fer caure.
Però Verstappen sembla més protegit per aquesta eventualitat tant pel seu propi talent com pel seu pare…
Més enllà de que Kvyat hagi obtingut podis i fins i tot quedés per davant de Daniel Ricciardo a la classificació l’any passat, els fets demostren que quan els dos pilots no han tingut problemes normalment l’australià ha estat davant. Kvyat a més ha comès algunes errades que amb un cotxe menys competitiu són molt costoses; penso en Austin l’any passat, Japó als entrenaments o els errors en classificació, per exemple.
Si més no, el que fa Red Bull es posar Max Verstappen gairebé a la mateixa situació de Kvyat: pujar a Red Bull amb només un any d’experiència a la Fórmula 1, i l’holandès haurà de nedar o enfonsar-se. Si planta cara de manera consistent a Ricciardo, el seu valor pujarà encara més, però si l’australià el derrota de forma clara podria ser el final de la seva carrera, i ja sabem que Red Bull no té miraments en aquest sentit: ells et creen i t’ajuden a arribar al màxim, però també et poden fer caure.
Però Verstappen sembla més protegit per aquesta eventualitat tant pel seu propi talent com pel seu pare…
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Per primer cop aquest any apareix el compost dur juntament amb el mitjà i el tou.
Per primer cop aquest any apareix el compost dur juntament amb el mitjà i el tou.
Pilot | Equip | Dur | Mitjà | Tou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 1 | 5 | 7 |
6. Nico Rosberg
|
Mercedes | 1 | 5 | 7 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 1 | 4 | 8 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 1 | 4 | 8 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 1 | 5 | 7 |
77. Valtteri Bottas
|
Williams-Mercedes | 2 | 5 | 7 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 4 | 7 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 2 | 5 | 6 |
27. Nico Hülkenberg
|
Force India-Mercedes | 2 | 5 | 6 |
20. Kevin Magnussen
|
Renault | 2 | 4 | 7 |
30. Jolyon Palmer
|
Renault | 1 | 5 | 7 |
26. Daniil Kvyat
|
Toro Rosso-Ferrari | 1 | 6 | 6 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Toro Rosso-Ferrari | 2 | 5 | 6 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 2 | 6 | 5 |
12. Felipe Nasr
|
Sauber-Ferrari | 2 | 6 | 5 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda | 1 | 5 | 7 |
22. Jenson Button
|
McLaren-Honda | 1 | 5 | 7 |
94. Pascal Wehrlein
|
Manor-Mercedes | 2 | 5 | 6 |
88. Rio Haryanto
|
Manor-Mercedes | 2 | 5 | 6 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 3 | 8 |
21. Esteban Gutiérrez
|
Haas-Ferrari | 1 | 4 | 8 |
Horaris del GP de Rússia
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 14:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar F1)
Qualificació: 14.00 (Movistar F1 i TV3)
Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar F1 i TV3)
Breus d’última hora:
-Haas i Sauber gaudiran del motor Ferrari d’última especificació.
-S’espera que la cervesera Heineken entri com a patrocinador del campionat i també donant suport a algun equip.
-S’espera que la cervesera Heineken entri com a patrocinador del campionat i també donant suport a algun equip.
-Xevi Pujolar ha deixat Toro Rosso arrel de la pujada de Max Verstappen a Red Bull.
-Sauber no serà present al test post-cursa del Circuit de Barcelona-Catalunya (accès gratuït a tothom que tingui entrada del Gran Premi)
-Esteban Ocon participarà als lliures 1 amb Renault, en el lloc de Jolyon Palmer.
-Sauber no serà present al test post-cursa del Circuit de Barcelona-Catalunya (accès gratuït a tothom que tingui entrada del Gran Premi)
-Esteban Ocon participarà als lliures 1 amb Renault, en el lloc de Jolyon Palmer.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!