Temporades: 1965

Setzena temporada del mundial de Fórmula 1.
Campió del món de pilots: Jim Clark (Gran Bretanya)
Campió del món de constructors: Lotus-Climax (Gran Bretanya)
Puntuació: 9-6-4-3-2-1. (6 millors resultats). Als constructors només sumava el millor pilot de cada marca.
Normes: Pes mínim de 450 kg. Motors d’entre 1300 i 1500 cc atmosfèrics. Prohibits els motors amb compressor. Sense límit de cilindres o cicles.

El segon campionat de Jim Clark va ser tant o més dominant que el primer. Per començar victòria a Sud-àfrica. A Mònaco no va ser present perquè era a Indianàpolis guanyant les 500 milles (foto). Després cinc victòries consecutives i tres abandonaments per avaria a les tres últimes curses. Al domini de Clark hi va ajudar el Lotus 33. La nova creació de Colin Chapman millorava el 25 i a més el feia més senzill de mantenir per als mecànics.
La resta d’equips no es va quedar enrere. Sobretot BRM, que amb el P261 va obtenir tres victòries, dues per a Graham Hill i una per a un jove escocès anomenat Jackie Stewart, que a part de la victòria va aconseguir quatre podis més en el seu any de debut.
L’altra victòria de la temporada la va aconseguir Honda. El RA272 havia mostrat bona velocitat però una certa fragilitat, i no va ser fins l’últim GP a Mèxic que Richie Ginther va obtenir el triomf. A més, el seu company, el també estatunidenc Ronnie Bucknum va quedar cinquè a la mateixa cursa.
Pel que fa a l’equip Ferrari, poca cosa. A mesura que va anar passant la temporada, els bòlids campions de 1964 van ser superats per altres equips.
Un d’aquests equips va ser Brabham. L’equip va obtenir sis podis de la mà de Jack Brabham i Dan Gurney, i a més va fer debutar el neozelandès Denny Hulme, amb bons resultats.
Un altre pilot que va sumar els seus primers punts va ser l’austríac Jochen Rindt. Ja havia corregut el GP de casa l’any anterior, però el 1965 ja va córrer com a oficial a Cooper al costat de Bruce McLaren.

A part de dominar la F1 amb el Lotus 33, Clark també va guanyar a Indianapolis amb el Lotus 38.
Curses

Data GP Pole position Guanyador Volta ràpida
1/1 SA Clark (Lotus) Clark (Lotus) Clark (Lotus)
30/5 MO G. Hill (BRM) G. Hill (BRM) G. Hill (BRM)
13/6 B G. Hill (BRM) Clark (Lotus) Clark (Lotus)
27/6 F Clark (Lotus) Clark (Lotus) Clark (Lotus)
10/7 GB Clark (Lotus) Clark (Lotus) G. Hill (BRM)
18/7 NL G. Hill (BRM) Clark (Lotus) Clark (Lotus)
1/8 D Clark (Lotus) Clark (Lotus) Clark (Lotus)
12/9 I Clark (Lotus) Stewart (BRM) Clark (Lotus)
3/10 US G. Hill (BRM) G. Hill (BRM) G. Hill (BRM)
24/10 MX Clark (Lotus) Ginther (Honda) Gurney (Brabham)
Classificació de pilots

Pilot Equip Punts
1
Jim Clark
Lotus-Climax 54
2
Graham Hill
BRM 40
3
Jackie Stewart
BRM 33
4
Dan Gurney
Brabham-Climax 25
5
John Surtees
Ferrari 17
6
Lorenzo Bandini
Ferrari 13
7
Richie Ginther
Honda 11
8
Mike Spence
Lotus-Climax 10
8
Bruce McLaren
Cooper-Climax 10
10
Jack Brabham
Brabham-Climax 9
11
Denny Hulme
Brabham-Climax 5
12
Jo Siffert
Brabham-BRM 5
13
Jochen Rindt
Cooper-Climax 4
14
Pedro Rodríguez
Ferrari 3
14
Ronnie Bucknum
Honda 3
16
Richard Attwood
Lotus-BRM 2






Classificació de constructors

Equip Punts
1
Lotus-Climax
54
2
BRM
45
3
Brabham-Climax
27
4
Ferrari
26
5
Cooper-Climax
14
6
Honda
11
7
Brabham-BRM
5
8
Lotus-BRM
2





Estadístiques pilots

-Pole positions: 2 (Clark 6, G. Hill 4)
-Primera fila: 8 (Clark 9, G. Hill 6, Stewart 5, Surtees 3, Brabham 2, Ginther 2, Gurney 1, Bandini 1)
-Victòries: 4 (Clark 6, G. Hill 2, Stewart 1, Ginther 1)
-Voltes ràpides: 3 (Clark 6, G. Hill 3, Gurney 1)
-Podis: 10 (Clark 6, G. Hill 6, Gurney 5, Stewart 5, Surtees 3, Bandini 1, Ginther 1, McLaren 1, Brabham 1, Spence 1)
-Voltes liderades: 7 (Clark 349, G. Hill 183, Ginther 67, Stewart 48, Bandini 26, Brabham 9, Surtees 1)

Estadístiques constructors

-Pole positions: 2 (Lotus 6, BRM 4)
-Primera fila: 4 (BRM 11, Lotus 9, Ferrari 4, Brabham 3, Honda 2)
-Victòries: 3 (Lotus 6, BRM 3, Honda 1)
-Voltes ràpides: 3 (Lotus 6, BRM 3, Brabham 1)
-Podis: 6 (BRM 11, Lotus 7, Brabham 6, Ferrari 4, Cooper 1, Honda 1)
-Voltes liderades: 5 (Lotus 349, BRM 231, Honda 67, Ferrari 27, Brabham 9)