El domini de Lotus i de Jim Clark el 1963 va ser gairebé insultant. Tant l’equip com el pilot van aconseguir el màxim nombre de punts possibles, ja que només comptaven sis resultats i l’escocès va guanyar set grans premis. Es més, en les tres curses que no va guanyar, a Mònaco anava líder quan se li va espatllar la caixa de canvis, a Nürburgring va quedar segon i a Watkins Glen tercer. Realment, un any per a emmarcar.
Quan no guanyava Clark ho solia fer Graham Hill. El vigent campió va guanyar dues curses però va patir diverses avaries que van fer que el seu company d’equip a BRM, Richie Ginther, fes el mateix nombre de punts sense victòries però amb una major fiabilitat.
I la cursa que no van guanyar ni Clark ni Hill se la va endur John Surtees. Va ser la seva primera victòria a la Fórmula 1 a un Nürburgring que coneixia bé de les curses en moto. El pilot anglès va donar un salt qualitatiu al ser fitxat per Ferrari per liderar la resurrecció de l’Scuderia.
Per la seva banda Jack Brabham va fitxar Dan Gurney com a company d’equip i entre els dos van aconseguir un trio de segons llocs que van ajudar a Brabham a ser tercer entre els constructors.
Els pilots de Cooper, Bruce McLaren i Tony Maggs, també van obtenir una segona posició cadascun però van patir més amb la fiabilitat, quedant l’equip cinquè. De totes maneres McLaren tenia en ment seguir els passos de Brabham i va començar a muntar ja el seu propi equip, si bé encara sense fabricar monoplaces.
Com a notes finals comentar la inclusió del gran premi de Mèxic al calendari i també el debut a la Fórmula 1 de l’anglès Mike Hailwood. El britànic seguia centrat en les motos, però va ser vuitè a Silverstone.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
26/5 | MO | Clark (Lotus) | G. Hill (BRM) | Surtees (Ferrari) |
9/6 | B | G. Hill (BRM) | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) |
23/6 | NL | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) |
30/6 | F | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) |
20/7 | GB | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) | Surtees (Ferrari) |
4/8 | D | Clark (Lotus) | Surtees (Ferrari) | Surtees (Ferrari) |
8/9 | I | Surtees (Ferrari) | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) |
6/10 | US | G. Hill (BRM) | G. Hill (BRM) | Clark (Lotus) |
27/10 | MX | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) |
28/12 | SA | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) | Gurney (Brabham) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Jim Clark
|
Lotus-Climax | 54 |
2 |
Graham Hill
|
BRM | 29 |
3 |
Richie Ginther
|
BRM | 29 |
4 |
John Surtees
|
Ferrari | 22 |
5 |
Dan Gurney
|
Brabham-Climax | 19 |
6 |
Bruce McLaren
|
Cooper-Climax | 17 |
7 |
Jack Brabham
|
Brabham-Climax | 14 |
8 |
Tony Maggs
|
Cooper-Climax | 9 |
9 |
Innes Ireland
|
BRP-BRM | 6 |
10 |
Lorenzo Bandini
|
Ferrari | 6 |
11 |
Jo Bonnier
|
Cooper-Climax | 6 |
12 |
Gerhard Mitter
|
Porsche | 3 |
13 |
Jim Hall
|
Lotus-BRM | 3 |
14 |
Carel Godin de Beaufort
|
Porsche | 2 |
15 |
Trevor Taylor
|
Lotus-Climax | 1 |
16 |
Ludovico Scarfiotti
|
Ferrari | 1 |
17 |
Jo Siffert
|
Lotus-BRM | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Lotus-Climax
|
54 |
2 |
BRM
|
36 |
3 |
Brabham-Climax
|
28 |
4 |
Ferrari
|
26 |
5 |
Cooper-Climax
|
25 |
6 |
BRP-BRM
|
6 |
7 |
Porsche
|
5 |
8 |
Lotus-BRM
|
4 |
-Pole positions: 3 (Clark 7, G. Hill 2, Surtees 1)
-Primera fila: 8 (Clark 8, G. Hill 8, Gurney 4, Surtees 3, Brabham 2, McLaren 1, Mairesse 1, Bandini 1)
-Victòries: 3 (Clark 7, G. Hill 2, Surtees 1)
-Voltes ràpides: 3 (Clark 6, Surtees 3, Gurney 1)
-Podis: 10 (Clark 9, G. Hill 5, Ginther 5, McLaren 3, Surtees 3, Gurney 3, Maggs 1, Brabham 1)
-Voltes liderades: 6 (Clark 506, Surtees 100, G. Hill 90, Gurney 8, Brabham 3, Ginther 1)
-Pole positions: 3 (Lotus 7, BRM 2, Ferrari 1)
-Primera fila: 5 (BRM 9, Lotus 8, Brabham 6, Ferrari 4, Cooper 1)
-Victòries: 3 (Lotus 7, BRM 2, Ferrari 1)
-Voltes ràpides: 3 (Lotus 6, Ferrari 3, Brabham 1)
-Podis: 5 (BRM 10, Lotus 9, Cooper 4, Brabham 4, Ferrari 3)
-Voltes liderades: 4 (Lotus 506, Ferrari 100, BRM 91, Brabham 11)