La temporada 1962 podria haver estat finalment la del títol per a Stirling Moss. L’anglès havia arribat a un acord per pilotar un Ferrari privat en l’estructura de Rob Walker, però abans de començar la temporada va patir un greu accident en un gran premi no puntuable a Goodwood. Moss es va recuperar completament, però ja no va tornar a córrer a la F1.
Sense el pilot en actiu amb més victòries, el mundial va quedar obert. Ferrari havia dominat el 1961 però gran part de l’equip tècnic va marxar de l’equip (i va formar ATS) deixant-lo en una situació de gran confusió, així que els campionats se’ls van disputar Lotus i BRM.
L’equip de Colin Chapman va presentar el Lotus 25, el primer monoplaça amb xassís monocasc, i Jim Clark va guanyar tres curses. Tres també en va guanyar Graham Hill al volant del BRM P57, ja amb motor BRM.
A l’arribar a Sud-Àfrica Clark havia de guanyar i que Hill no puntués per empatar a punts amb ell i guanyar per major nombre de victòries, però el motor Climax es va avariar i va ser Hill qui va guanyar la cursa i el seu primer campionat.
Darrere dels dos britànics, Bruce McLaren va completar un mundial molt regular, guanyant a Mònaco i sumant a totes les curses. Quart va ser John Surtees, que continuava amb la transició de motos a cotxes amb dos segons llocs al volant d’un Lola i cinquè l’americà Dan Gurney, que a França va aconseguir la primera (i única) victòria de Porsche a la Fórmula 1.
Per la seva banda Jack Brabham va abandonar definitivament l’equip Cooper i va establir, juntament amb el seu amic enginyer Ron Tauranac Motor Racing Developments, que a finals de temporada ja va presentar el primer Brabham de Fórmula 1, el BT3, amb motor Climax.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
20/5 | NL | Surtees (Lola) | G. Hill (BRM) | McLaren (Cooper) |
3/6 | MO | Clark (Lotus) | McLaren (Cooper) | Clark (Lotus) |
17/6 | B | G. Hill (BRM) | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) |
8/7 | F | Clark (Lotus) | Gurney (Porsche) | G. Hill (BRM) |
21/7 | GB | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) |
5/8 | D | Gurney (Porsche) | G. Hill (BRM) | G. Hill (BRM) |
16/9 | I | Clark (Lotus) | G. Hill (BRM) | G. Hill (BRM) |
7/10 | US | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) | Clark (Lotus) |
29/12 | SA | Clark (Lotus) | G. Hill (BRM) | Clark (Lotus) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Graham Hill
|
BRM | 42 |
2 |
Jim Clark
|
Lotus-Climax | 30 |
3 |
Bruce McLaren
|
Cooper-Climax | 27 |
4 |
John Surtees
|
Lola-Climax | 19 |
5 |
Dan Gurney
|
Porsche | 15 |
6 |
Phil Hill
|
Ferrari | 14 |
7 |
Tony Maggs
|
Cooper-Climax | 13 |
8 |
Richie Ginther
|
BRM | 10 |
9 |
Jack Brabham
|
Lotus / Brabham | 9 |
10 |
Trevor Taylor
|
Lotus-Climax | 6 |
11 |
Giancarlo Baghetti
|
Ferrari | 5 |
12 |
Lorenzo Bandini
|
Ferrari | 4 |
13 |
Ricardo Rodríguez
|
Ferrari | 4 |
14 |
Willy Mairesse
|
Ferrari | 3 |
15 |
Jo Bonnier
|
Porsche | 3 |
16 |
Innes Ireland
|
Lotus-Climax | 2 |
17 |
Carel Godin de Beaufort
|
Porsche | 2 |
18 |
Masten Gregory
|
Lotus-BRM | 1 |
18 |
Neville Lederle
|
Lotus-Climax | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
BRM
|
42 |
2 |
Lotus-Climax
|
36 |
3 |
Cooper-Climax
|
29 |
4 |
Lola-Climax
|
19 |
5 |
Porsche
|
18 |
6 |
Ferrari
|
18 |
7 |
Brabham-Climax
|
6 |
8 |
Lotus-BRM
|
1 |
-Pole positions: 4 (Clark 6, Surtees 1, G.Hill 1, Gurney 1)
–Primera fila: 8 (Clark 8, G. Hill 7, McLaren 3, Surtees 3, Ginther 1, Gurney 1, Ireland 1, Taylor 1)
-Victòries: 4 (G. Hill 4, Clark 3, McLaren 1, Gurney 1)
-Voltes ràpides: 3 (Clark 5, G. Hill 3, McLaren 1)
-Podis: 10 (G. Hill 6, McLaren 5, P. Hill 3, Clark 3, Surtees 2, Gurney 2, Ginther 2, Maggs 2, Taylor 1, Bandini 1)
-Voltes liderades: 6 (G. Hill 321, Clark 267, Gurney 15, McLaren 14, Taylor 5, Mairesse 2)
-Pole positions: 4 (Lotus 6, Lola 1, BRM 1, Porsche 1)
-Primera fila: 5 (Lotus 10, BRM 8, Cooper 3, Lola 3, Porsche 1)
-Victòries: 4 (BRM 4, Lotus 3, Cooper 1, Porsche 1)
-Voltes ràpides: 3 (Lotus 5, BRM 3, Cooper 1)
-Podis: 6 (BRM 8, Cooper 7, Ferrari 4, Lotus 4, Porsche 2, Lola 2)
-Voltes liderades: 5 (BRM 321, Lotus 272, Porsche 15, Cooper 14, Ferrari 2)