Crònica GP de Bahrain: Espectacle sota les estrelles

És evident que el sistema de classificació és un exemple de coses fent-se malament a la Fórmula 1, però de la mateixa manera que critiquem hem de lloar la nova reglamentació dels pneumàtics, que dóna més variabilitat estratègica als equips. Des que Bahrain va passar a ser cursa nocturna la competició ha millorat, juntament amb l’estratègia de pneumàtics.

Hamilton desaprofita la pole de nou. Tot i anar tot el cap de setmana darrere, ahir Lewis Hamilton va aconseguir la pole, però novament el seu company Nico Rosberg l’ha superat a la sortida. Els problemes de Hamilton s’han vist amplificats pel cop que Valtteri Bottas li ha donat a la primera corba, que ha danyat els dos monoplaces així com el de Daniel Ricciardo. Bottas ha sigut sancionat amb un drive-through.
Al final de la primera volta, Rosberg era líder per davant de Felipe Massa, Bottas i Ricciardo. Kimi Räikkönen era cinquè després d’una mala sortida, Romain Grosjean sisè, Hamilton setè, amb Esteban Gutiérrez, Max Verstappen i Jenson Button completant els deu primers.

Repetició del podi de la temporada passada. (Copyright: Scuderia Ferrari)
Moviments abans de les primeres aturades. Mentre els dos Force India i Carlos Sainz entraven al box amb danys a l’aleró i una punxada respectivament, a davant Rosberg manava però Räikkönen ha despatxat ràpidament Ricciardo i Bottas i Hamilton ha fet el mateix amb Grosjean.
Ricciardo ha estat el primer en entrar i ha posat els tous, mentre que els Williams han optat pels pneumàtics mitjans. Això ha deixat davant Rosberg, Räikkönen i Hamilton, que a partir d’allí s’han dedicat a marcar-se els uns als altres. L’alemany i el finlandès han muntat els tous però Hamilton ha posat els durs, potser confiant en una repetició d’Austràlia.
Estratègies al revés d’Austràlia. Però ans al contrari, aquest cop sortia més a compte fer més aturades i usar els pneumàtics supertous que no pas el mitjà. Les temperatures més baixes han fet que els equips haguessin de tenir molta cintura. Dos exemples: Haas ràpidament ha optat per usar tots els jocs de supertous i estirar-los al màxim, fent tres aturades, mentre que Williams ha intentat anar a dues amb els pneumàtics mitjans. Resultat, Grosjean ha acabat traient als pilots de Williams quasi un minut.
Al davant, Ferrari s’ha dedicat a cobrir el que pogués fer Hamilton, mentre Rosberg al seu torn imitava l’estratègia de Räikkönen. Tothom ha acabat fent tres aturades quan s’ha vist que el supertou aguantava millor del que semblava, i realment els homes que han anat a dues (Massa, Bottas i Marcus Ericsson) no n’han acabat traient profit, amb els Williams a la part baixa dels punts i amb el Sauber dotzè.
Rosberg ha vençut per davant de Räikkönen i Hamilton. Ricciardo ha estat quart amb una actuació boníssima de nou amb Grosjean cinquè, Verstappen sisè, Kvyat que ha remuntat des del quinzè lloc, els Williams i Stoffel Vandoorne, que substituïa el lesionat Fernando Alonso.

Abandonaments prematurs. Avui dos pilots no han arribat a prendre la sortida. Sebastian Vettel ha hagut d’aparcar abans de la última corba a la volta de reconeixement amb un problema de motor, mentre que Jolyon Palmer ha entrat directament al box amb problemes hidràulics.
A la volta sis, Jenson Button ha plegat amb problemes a l’ERS, mentre que Esteban Gutiérrez, que també hauria pogut puntuar, ha patit problemes de frens. Per la seva banda Carlos Sainz ha tingut molts danys després del toc amb Sergio Pérez i ha acabat retirant el cotxe.

Stoffel Vandoorne. (Copyright: McLaren)
Actuacions estelars.  A destacar de nou l’equip Haas. No se’ls han de restar mèrits: per molt que el motor sigui Ferrari, etc, el cotxe l’han dissenyat ells (i l’ha fabricat Dallara) i sembla ser un bòlid prou ben nascut, sense cap problema greu. Han usat l’estratègia més agressiva (supertou-supertou-supertou-tou) i Grosjean ha aconseguit el cinquè lloc.
Per la seva banda el debutant Stoffel Vandoorne ha aconseguit el primer punt de McLaren, i el seu primer punt. El McLaren sembla que podrà lluitar per la part baixa dels punts regularment, però Vandoorne ha fet molt bona feina, sense errors i classificant per davant de Button ahir.
Rosberg duu cinc victòries consecutives i s’està mostrant com el pilot més constant. Avui ha igualat el rècord de Stirling Moss del pilot amb més victòries sense un títol. Serà aquest l’any del pilot alemany? 
-El sistema normatiu. Sembla que l’embolic de la classificació seguirà…

-Force India. Molt lluny dels punts avui.

-Williams. Gran sortida espatllada per l’estratègia.

-Ferrari. Bon ritme per posar les coses difícils a Mercedes però falla la fiabilitat.

-Pascal Wehrlein. Meritòria classificació i combatiu a la cursa.
-Red Bull. Els dos als punts malgrat la falta de potència.




-Haas i Romain Grosjean. Segueixen impressionants

-Nico Rosberg. Sense ni un error, molt sòlid.
-Stoffel Vandoorne. Fusta de futur campió, debut als punts.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Nico Rosberg 6 Mercedes W07 1h 33’34.696 2 57
2 18 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF16-H + 10.282 4 57
3 15 Lewis Hamilton 44 Mercedes W07 + 30.148 1 57
4 12 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB12 + 1’02.494 5 57
5 10 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-16 + 1’18.299 6 57
6 8 Max Verstappen 33 Toro Rosso-Ferrari STR11 + 1’20.929 10 57
7 6 Daniil Kvyat 26 Red Bull-TAG Heuer RB12 + 1 volta 15 56
8 4 Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW38 + 1 volta 7 56
9 2 Valtteri Bottas 77 Williams-Mercedes FW38 + 1 volta 6 56
10 1 Stoffel Vandoorne 47 McLaren-Honda MP4-31 + 1 volta 12 56
11 Kevin Magnussen 20 Renault RS16 + 1 volta 22 56
12 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C35 + 1 volta 17 56
13 Pascal Wehrlein 94 Manor-Mercedes MRT05 + 1 volta 16 56
14 Felipe Nasr 12 Sauber-Ferrari C35 + 1 volta 21 56
15 Nico Hülkenberg 27 Force India-Mercedes VJM09 + 1 volta 8 56
16 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM09 + 1 volta 18 56
17 Rio Haryanto 88 Manor-Mercedes MRT05 + 1 volta 20 56
RET Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Ferrari STR11 Danys 11 29
RET Esteban Gutiérrez 21 Haas-Ferrari VF-16 Frens 13 9
RET Jenson Button 22 McLaren-Honda MP4-31 ERS 14 6
RET Sebastian Vettel 5 Ferrari SF16-H Motor 3 0
RET Jolyon Palmer 30 Renault RS16 Prob. hidràulic 19 0