És evident que el sistema de classificació és un exemple de coses fent-se malament a la Fórmula 1, però de la mateixa manera que critiquem hem de lloar la nova reglamentació dels pneumàtics, que dóna més variabilitat estratègica als equips. Des que Bahrain va passar a ser cursa nocturna la competició ha millorat, juntament amb l’estratègia de pneumàtics.
Hamilton desaprofita la pole de nou. Tot i anar tot el cap de setmana darrere, ahir Lewis Hamilton va aconseguir la pole, però novament el seu company Nico Rosberg l’ha superat a la sortida. Els problemes de Hamilton s’han vist amplificats pel cop que Valtteri Bottas li ha donat a la primera corba, que ha danyat els dos monoplaces així com el de Daniel Ricciardo. Bottas ha sigut sancionat amb un drive-through.
Al final de la primera volta, Rosberg era líder per davant de Felipe Massa, Bottas i Ricciardo. Kimi Räikkönen era cinquè després d’una mala sortida, Romain Grosjean sisè, Hamilton setè, amb Esteban Gutiérrez, Max Verstappen i Jenson Button completant els deu primers.
Al final de la primera volta, Rosberg era líder per davant de Felipe Massa, Bottas i Ricciardo. Kimi Räikkönen era cinquè després d’una mala sortida, Romain Grosjean sisè, Hamilton setè, amb Esteban Gutiérrez, Max Verstappen i Jenson Button completant els deu primers.
Repetició del podi de la temporada passada. (Copyright: Scuderia Ferrari) |
Moviments abans de les primeres aturades. Mentre els dos Force India i Carlos Sainz entraven al box amb danys a l’aleró i una punxada respectivament, a davant Rosberg manava però Räikkönen ha despatxat ràpidament Ricciardo i Bottas i Hamilton ha fet el mateix amb Grosjean.
Ricciardo ha estat el primer en entrar i ha posat els tous, mentre que els Williams han optat pels pneumàtics mitjans. Això ha deixat davant Rosberg, Räikkönen i Hamilton, que a partir d’allí s’han dedicat a marcar-se els uns als altres. L’alemany i el finlandès han muntat els tous però Hamilton ha posat els durs, potser confiant en una repetició d’Austràlia.
Ricciardo ha estat el primer en entrar i ha posat els tous, mentre que els Williams han optat pels pneumàtics mitjans. Això ha deixat davant Rosberg, Räikkönen i Hamilton, que a partir d’allí s’han dedicat a marcar-se els uns als altres. L’alemany i el finlandès han muntat els tous però Hamilton ha posat els durs, potser confiant en una repetició d’Austràlia.
Estratègies al revés d’Austràlia. Però ans al contrari, aquest cop sortia més a compte fer més aturades i usar els pneumàtics supertous que no pas el mitjà. Les temperatures més baixes han fet que els equips haguessin de tenir molta cintura. Dos exemples: Haas ràpidament ha optat per usar tots els jocs de supertous i estirar-los al màxim, fent tres aturades, mentre que Williams ha intentat anar a dues amb els pneumàtics mitjans. Resultat, Grosjean ha acabat traient als pilots de Williams quasi un minut.
Al davant, Ferrari s’ha dedicat a cobrir el que pogués fer Hamilton, mentre Rosberg al seu torn imitava l’estratègia de Räikkönen. Tothom ha acabat fent tres aturades quan s’ha vist que el supertou aguantava millor del que semblava, i realment els homes que han anat a dues (Massa, Bottas i Marcus Ericsson) no n’han acabat traient profit, amb els Williams a la part baixa dels punts i amb el Sauber dotzè.
Rosberg ha vençut per davant de Räikkönen i Hamilton. Ricciardo ha estat quart amb una actuació boníssima de nou amb Grosjean cinquè, Verstappen sisè, Kvyat que ha remuntat des del quinzè lloc, els Williams i Stoffel Vandoorne, que substituïa el lesionat Fernando Alonso.
Al davant, Ferrari s’ha dedicat a cobrir el que pogués fer Hamilton, mentre Rosberg al seu torn imitava l’estratègia de Räikkönen. Tothom ha acabat fent tres aturades quan s’ha vist que el supertou aguantava millor del que semblava, i realment els homes que han anat a dues (Massa, Bottas i Marcus Ericsson) no n’han acabat traient profit, amb els Williams a la part baixa dels punts i amb el Sauber dotzè.
Rosberg ha vençut per davant de Räikkönen i Hamilton. Ricciardo ha estat quart amb una actuació boníssima de nou amb Grosjean cinquè, Verstappen sisè, Kvyat que ha remuntat des del quinzè lloc, els Williams i Stoffel Vandoorne, que substituïa el lesionat Fernando Alonso.
Abandonaments prematurs. Avui dos pilots no han arribat a prendre la sortida. Sebastian Vettel ha hagut d’aparcar abans de la última corba a la volta de reconeixement amb un problema de motor, mentre que Jolyon Palmer ha entrat directament al box amb problemes hidràulics.
A la volta sis, Jenson Button ha plegat amb problemes a l’ERS, mentre que Esteban Gutiérrez, que també hauria pogut puntuar, ha patit problemes de frens. Per la seva banda Carlos Sainz ha tingut molts danys després del toc amb Sergio Pérez i ha acabat retirant el cotxe.
A la volta sis, Jenson Button ha plegat amb problemes a l’ERS, mentre que Esteban Gutiérrez, que també hauria pogut puntuar, ha patit problemes de frens. Per la seva banda Carlos Sainz ha tingut molts danys després del toc amb Sergio Pérez i ha acabat retirant el cotxe.
Stoffel Vandoorne. (Copyright: McLaren) |
Actuacions estelars. A destacar de nou l’equip Haas. No se’ls han de restar mèrits: per molt que el motor sigui Ferrari, etc, el cotxe l’han dissenyat ells (i l’ha fabricat Dallara) i sembla ser un bòlid prou ben nascut, sense cap problema greu. Han usat l’estratègia més agressiva (supertou-supertou-supertou-tou) i Grosjean ha aconseguit el cinquè lloc.
Per la seva banda el debutant Stoffel Vandoorne ha aconseguit el primer punt de McLaren, i el seu primer punt. El McLaren sembla que podrà lluitar per la part baixa dels punts regularment, però Vandoorne ha fet molt bona feina, sense errors i classificant per davant de Button ahir.
Per la seva banda el debutant Stoffel Vandoorne ha aconseguit el primer punt de McLaren, i el seu primer punt. El McLaren sembla que podrà lluitar per la part baixa dels punts regularment, però Vandoorne ha fet molt bona feina, sense errors i classificant per davant de Button ahir.
Rosberg duu cinc victòries consecutives i s’està mostrant com el pilot més constant. Avui ha igualat el rècord de Stirling Moss del pilot amb més victòries sense un títol. Serà aquest l’any del pilot alemany?
-El sistema normatiu. Sembla que l’embolic de la classificació seguirà…
-Force India. Molt lluny dels punts avui.
-Williams. Gran sortida espatllada per l’estratègia.
-Ferrari. Bon ritme per posar les coses difícils a Mercedes però falla la fiabilitat.
-Pascal Wehrlein. Meritòria classificació i combatiu a la cursa.
-Red Bull. Els dos als punts malgrat la falta de potència.
-Haas i Romain Grosjean. Segueixen impressionants
-Nico Rosberg. Sense ni un error, molt sòlid.
-Stoffel Vandoorne. Fusta de futur campió, debut als punts.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W07 | 1h 33’34.696 | 2 | 57 |
2 | 18 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF16-H | + 10.282 | 4 | 57 |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W07 | + 30.148 | 1 | 57 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 1’02.494 | 5 | 57 |
5 | 10 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-16 | + 1’18.299 | 6 | 57 |
6 | 8 | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | + 1’20.929 | 10 | 57 |
7 | 6 | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull-TAG Heuer | RB12 | + 1 volta | 15 | 56 |
8 | 4 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1 volta | 7 | 56 |
9 | 2 | Valtteri Bottas | 77 | Williams-Mercedes | FW38 | + 1 volta | 6 | 56 |
10 | 1 | Stoffel Vandoorne | 47 | McLaren-Honda | MP4-31 | + 1 volta | 12 | 56 |
11 | Kevin Magnussen | 20 | Renault | RS16 | + 1 volta | 22 | 56 | |
12 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 17 | 56 | |
13 | Pascal Wehrlein | 94 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 16 | 56 | |
14 | Felipe Nasr | 12 | Sauber-Ferrari | C35 | + 1 volta | 21 | 56 | |
15 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1 volta | 8 | 56 | |
16 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM09 | + 1 volta | 18 | 56 | |
17 | Rio Haryanto | 88 | Manor-Mercedes | MRT05 | + 1 volta | 20 | 56 | |
RET | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Ferrari | STR11 | Danys | 11 | 29 | |
RET | Esteban Gutiérrez | 21 | Haas-Ferrari | VF-16 | Frens | 13 | 9 | |
RET | Jenson Button | 22 | McLaren-Honda | MP4-31 | ERS | 14 | 6 | |
RET | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF16-H | Motor | 3 | 0 | |
RET | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS16 | Prob. hidràulic | 19 | 0 |