El 1960 va significar el final dels cotxes amb motor a davant, i també l’última temporada en que les 500 milles d’Indianapolis van ser puntuables per al mundial. Tot i un inici lent, Jack Brabham va dominar el campionat a bord del Cooper-Climax que ell mateix havia ajudat a dissenyar. No només això, el seu company Bruce McLaren va quedar subcampió, i darrere d’ells dos Lotus-Climax, el de l’equip privat de Rob Walker conduit per Stirling Moss, que va aconseguir les primeres victòries per a la marca, i el de Innes Ireland a l’equip oficial.
Fins a la cinquena posició no trobem el primer Ferrari, el del nordamericà Phil Hill. Si bé Hill va ser el més regular dels pilots de la marca italiana, s’ha de dir que va guanyar a Monza només perquè els equips britànics van boicotejar la cursa, ja que els organitzadors van decidir córrer al circuit que inclou l’oval per donar avantatge als Ferrari, més potents.
La situació queda clara al campionat de constructors. De tots els que van puntuar, només Ferrari seguia amb els 246 de motor davanter, mentre que Lotus, BRM, Porsche i els Cooper amb diversos motors tots ja el portaven a darrere. Fins i tot les escuderies privades ho veien clar i feien diverses provatures amb els motors que trobaven i acoplant-los a un Cooper o a un Lotus.
Va ser també el 1960 un any de debut i de confirmació de diversos pilots, com per exemple l’americà Richie Ginther a Ferrari o l’escocès Jim Clark a Lotus, els dos amb un podi cadascun. També a Lotus va debutar el set vegades campió del món de motociclisme, John Surtees, amb una pole i una segona posició. I també Graham Hill, que va sumar els primers punts els primers èxits després de tres anys d’intentar-ho.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
7/2 | RA | Moss (Cooper) | McLaren (Cooper) | Moss (Cooper) |
29/5 | MO | Moss (Lotus) | Moss (Lotus) | McLaren (Cooper) |
30/5 | 500 | Sachs (Ewing) | Rathmann (Watson) | Rathmann (Watson) |
6/6 | NL | Moss (Lotus) | Brabham (Cooper) | Moss (Lotus) |
19/6 | B | Brabham (Cooper) | Brabham (Cooper) | *** |
3/7 | F | Brabham (Cooper) | Brabham (Cooper) | Brabham (Cooper) |
16/7 | GB | Brabham (Cooper) | Brabham (Cooper) | G. Hill (BRM) |
14/8 | P | Surtees (Lotus) | Brabham (Cooper) | Surtees (Lotus) |
4/9 | I | P. Hill (Ferrari) | P. Hill (Ferrari) | P. Hill (Ferrari) |
20/11 | US | Moss (Lotus) | Moss (Lotus) | Brabham (Cooper) |
*** A Bèlgica Brabham (Cooper), Ireland (Lotus) i P. Hill (Ferrari) van compartir la volta ràpida.
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Jack Brabham
|
Cooper-Climax | 43 |
2 |
Bruce McLaren
|
Cooper-Climax | 34 |
3 |
Stirling Moss
|
Lotus-Climax | 19 |
4 |
Innes Ireland
|
Lotus-Climax | 18 |
5 |
Phil Hill
|
Ferrari / Cooper | 16 |
6 |
Olivier Gendebien
|
Cooper-Climax | 10 |
7 |
Wolfgang von Trips
|
Ferrari | 10 |
8 |
Jim Rathmann
|
Watson-Offenhauser | 8 |
9 |
Richie Ginther
|
Ferrari | 8 |
10 |
Jim Clark
|
Lotus-Climax | 8 |
11 |
Tony Brooks
|
Cooper-Climax | 7 |
12 |
Cliff Allison
|
Ferrari | 6 |
12 |
Rodger Ward
|
Watson-Offenhauser | 6 |
12 |
John Surtees
|
Lotus-Climax | 6 |
15 |
Paul Goldsmith
|
Epperly-Offenhauser | 4 |
15 |
Willy Mairesse
|
Ferrari | 4 |
15 |
Graham Hill
|
BRM | 4 |
18 |
Jo Bonnier
|
BRM | 4 |
19 |
Carlos Menditéguy
|
Cooper-Maserati | 3 |
19 |
Don Branson
|
Phillips-Offenhauser | 3 |
19 |
Henry Taylor
|
Cooper-Climax | 3 |
19 |
Giulio Cabianca
|
Cooper-Castellotti | 3 |
23 |
Johnny Thomson
|
Lesovsky-Offenhauser | 2 |
24 |
Eddie Johnson
|
Trevis-Offenhauser | 1 |
24 |
Lucien Bianchi
|
Cooper-Climax | 1 |
24 |
Ron Flockhart
|
Lotus-Climax | 1 |
24 |
Hans Herrmann
|
Porsche | 1 |
Equip | Punts | |
1 |
Cooper-Climax
|
48 |
2 |
Lotus-Climax
|
34 |
3 |
Ferrari
|
26 |
4 |
BRM
|
8 |
5 |
Cooper-Maserati
|
3 |
5 |
Cooper-Castellotti
|
3 |
7 |
Porsche
|
1 |
-Pole positions: 5 (Moss 4, Brabham 3, Sachs 1, Surtees 1, P. Hill 1)
-Primera fila: 15 (Brabham 7, Moss 4, G. Hill 3, P. Hill 3, Ireland 2, Brooks 2, Bonnier 2, Gurney 2, Ward 1, Sachs 1, Rathmann 1, McLaren 1, Surtees 1, Mairesse 1, Ginther 1)
-Victòries: 5 (Brabham 5, Moss 2, Rathmann 1, P. Hill 1, McLaren 1)
-Voltes ràpides: 8 (Brabham 3, Moss 2, P. Hill 2, Rathmann 1, McLaren 1, Ireland 1, G. Hill 1, Surtees 1)
-Podis: 16 (McLaren 6, Brabham 5, Ireland 3, Moss 3, P. Hill 2, Gendebien 2, Allison 1, Trintignant 2, Goldsmith 1, Ward 1, Rathmann 1, G. Hill 1, Surtees 1, Clark 1, Mairesse 1, Ginther 1)
-Voltes liderades: 15 (Brabham 240, Moss 150, Rathmann 100, Bonnier 80, Ward 58, P. Hill 34, Surtees 25, Ginther 24, Sachs 21, G. Hill 17, McLaren 13, Ruttman 11, Thomson 10, Gurney 10, Ireland 1)
-Pole positions: 4 (Cooper 4, Lotus 4, Ferrari 1, Ewing 1)
-Primera fila: 6 (Cooper 11, BRM 7, Lotus 6, Ferrari 5, Watson 2, Ewing 1)
-Victòries: 4 (Cooper 6, Lotus 2, Ferrari 1, Watson 1)
-Voltes ràpides: 5 (Cooper 5, Lotus 3, Ferrari 2, BRM 1, Watson 1)
-Podis: 6 (Cooper 14, Lotus 7, Ferrari 5, Watson 2, BRM 1, Epperly 1)
-Voltes liderades: 7 (Cooper 266, Watson 169, Lotus 167, BRM 107, Ferrari 58, Ewing 21, Lesovsky 10)