Cansat d’Enzo Ferrari, Juan Manuel Fangio se’n va tornar cap a Maserati per conduir el ja veterà 250F amb el qual havia guanyat curses el 1954. L’argentí va guanyar les tres primeres curses a Europa. Va abandonar a Aintree però amb una victòria a Nürburgring guanyaria el seu cinquè títol, i això ho va fer.
El gran premi d’Alemanya de 1957 es recordat potser com la millor cursa de Fangio. Sortint des de la pole, Maserati va decidir aturar-se a box a mitja cursa, mentre que els Ferrari no s’aturaven. Fangio va aconseguir un avantatge de 30 segons però l’aturada en va trigar 56, i llavors va atacar, prenent riscos com mai segons les seves pròpies paraules per acabar avançant Peter Collins i Mike Hawthorn a l’última volta.
De fet, Ferrari no guanyaria cap cursa mentre encara intentava evolucionar els Lancia D50. A sobre, dos dels seus pilots, l’italià Eugenio Castellotti i l’espanyol Alfonso de Portago van morir en accidents d’altres competicions.
Vanwall fou el rival principal de Fangio. L’equip britànic va aconseguir a Aintree la primera victòria d’un monoplaça anglès en Gran Premi des de l’any 1923, quan Henry Segrave va guanyar a França amb un Sunbeam. Stirling Moss va ser de nou subcampió i Tony Brooks va quedar en un bon cinquè lloc. Pel que fa als demés, encara poca cosa, si bé BRM i Cooper ja començaven a participar en més grans premis. També Porsche va entrar al campionat.
Com a curiositat comentar que l’any 1957 va veure el circuit més llarg de la Fórmula 1 amb el primer i únic gran premi de Pescara. El circuit costaner italià feia 25 quilòmetres, tres més que el mític Nordschleife.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
13/1 | RA | Moss (Maserati) | Fangio (Maserati) | Moss (Maserati) |
19/5 | MO | Fangio (Maserati) | Fangio (Maserati) | Fangio (Maserati) |
30/5 | 500 | O’Connor (KK) | Hanks (Salih) | Rathmann (Epperly) |
7/7 | F | Fangio (Maserati) | Fangio (Maserati) | Musso (Ferrari) |
20/7 | GB | Moss (Vanwall) | Moss/Brooks (Vanwall) | Moss (Vanwall) |
4/8 | D | Fangio (Maserati) | Fangio (Maserati) | Fangio (Maserati) |
18/8 | PES | Fangio (Maserati) | Moss (Vanwall) | Moss (Vanwall) |
8/9 | I | Lewis-Evans (Vanwall) | Moss (Vanwall) | Brooks (Vanwall) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Juan Manuel Fangio
|
Maserati | 40 |
2 |
Stirling Moss
|
Maserati / Vanwall | 25 |
3 |
Luigi Musso
|
Ferrari | 16 |
4 |
Mike Hawthorn
|
Ferrari | 13 |
5 |
Tony Brooks
|
Vanwall | 11 |
6 |
Masten Gregory
|
Maserati | 10 |
7 |
Harry Schell
|
Maserati | 10 |
8 |
Sam Hanks
|
Salih-Offenhauser | 8 |
9 |
Peter Collins
|
Ferrari | 8 |
10 |
Jim Rathmann
|
Epperly-Offenhauser | 7 |
11 |
Jean Behra
|
Maserati | 6 |
12 |
Maurice Trintignant
|
Ferrari | 5 |
12 |
Stuart Lewis-Evans
|
Connaught-Alta/Vanwall | 5 |
14 |
Carlos Menditéguy
|
Maserati | 4 |
14 |
Jimmy Bryan
|
Kuzma-Offenhauser | 4 |
14 |
Wolfgang von Trips
|
Ferrari | 4 |
17 |
Paul Russo
|
Kurtis Kraft-Novi | 3 |
18 |
Andy Linden
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 2 |
18 |
Roy Salvadori
|
Cooper-Climax | 2 |
20 |
Alfonso de Portago
|
Ferrari | 1 |
20 |
Froilán González
|
Ferrari | 1 |
20 |
Giorgio Scarlatti
|
Maserati | 1 |
-Pole positions: 4 (Fangio 4, Moss 2, O’Connor 1, Lewis-Evans 1)
-Primera fila: 12 (Fangio 6, Moss 5, Behra 4, Collins 2, Musso 2, Brooks 2, Castellotti 1, Hawthorn 1, O’Connor 1, Ruttman 1, Sachs 1, Lewis-Evans 1)
-Victòries: 4 (Fangio 4, Moss 3, Hanks 1, Brooks 1)
-Voltes ràpides: 5 (Moss 3, Fangio 2, Rathmann 1, Musso 1, Brooks 1)
-Podis: 14 (Fangio 6, Moss 3, Musso 2, Hawthorn 2, Collins 2, Brooks 2, Behra 1, Menditéguy 1, Gregory 1, Hanks 1, Bryan 1, Rathmann 1, Schell 1, von Trips 1)
-Voltes liderades: 15 (Fangio 263, Moss 136, Hanks 136, Behra 57, Russo 24, Rathmann 24, Collins 16, Hawthorn 8, O’Connor 7, Castellotti 6, Thomson 5, Lewis-Evans 5, Musso 4, Brooks 4)
-Pole positions: 3 (Maserati 5, Vanwall 2, Kurtis Kraft 1)
-Primera fila: 6 (Maserati 11, Vanwall 7, Ferrari 6, Kurtis Kraft 1, Watson 1, Kuzma 1)
-Victòries: 3 (Maserati 4, Vanwall 3, Salih 1)
-Voltes ràpides: 4 (Vanwall 3, Maserati 3, Epperly 1, Ferrari 1)
-Podis: 6 (Maserati 10, Ferrari 7, Vanwall 4, Kuzma 1, Salih 1, Epperly 1)
-Voltes liderades: 8 (Maserati 320, Vanwall 145, Salih 136, Ferrari 34, Kurtis Kraft 31, Epperly 24, Kuzma 5, Watson 4,)