Temporades: 1957

Vuitena temporada del mundial de Fórmula 1.
Campió del món de pilots: Juan Manuel Fangio (Argentina)
Campió del món de constructors: no es disputava encara
Puntuació: 8-6-4-3-2, i 1 per la volta ràpida. (5 millors resultats). Es podia compartir cotxe i repartir-se els punts. 
Normes: Sense límit de pes. Motors de 2500 cc atmosfèrics o 750 cc amb compressor, sense límit de cilindres o cicles. A Indianapolis, motors de 4500 cc atmosfèrics o 3000 cc amb compressor.

Cansat d’Enzo Ferrari, Juan Manuel Fangio se’n va tornar cap a Maserati per conduir el ja veterà 250F amb el qual havia guanyat curses el 1954. L’argentí va guanyar les tres primeres curses a Europa. Va abandonar a Aintree però amb una victòria a Nürburgring guanyaria el seu cinquè títol, i això ho va fer.
El gran premi d’Alemanya de 1957 es recordat potser com la millor cursa de Fangio. Sortint des de la pole, Maserati va decidir aturar-se a box a mitja cursa, mentre que els Ferrari no s’aturaven. Fangio va aconseguir un avantatge de 30 segons però l’aturada en va trigar 56, i llavors va atacar, prenent riscos com mai segons les seves pròpies paraules per acabar avançant Peter Collins i Mike Hawthorn a l’última volta.
De fet, Ferrari no guanyaria cap cursa mentre encara intentava evolucionar els Lancia D50. A sobre, dos dels seus pilots, l’italià Eugenio Castellotti i l’espanyol Alfonso de Portago van morir en accidents d’altres competicions.
Vanwall fou el rival principal de Fangio. L’equip britànic va aconseguir a Aintree la primera victòria d’un monoplaça anglès en Gran Premi des de l’any 1923, quan Henry Segrave va guanyar a França amb un Sunbeam. Stirling Moss va ser de nou subcampió i Tony Brooks va quedar en un bon cinquè lloc. Pel que fa als demés, encara poca cosa, si bé BRM i Cooper ja començaven a participar en més grans premis. També Porsche va entrar al campionat.
Com a curiositat comentar que l’any 1957 va veure el circuit més llarg de la Fórmula 1 amb el primer i únic gran premi de Pescara. El circuit costaner italià feia 25 quilòmetres, tres més que el mític Nordschleife.

Al Nordschleife, Fangio (al mig) ha avançat ja a Collins i va a per Hawthorn.
Curses

Data GP Pole position Guanyador Volta ràpida
13/1 RA  Moss (Maserati) Fangio (Maserati) Moss (Maserati)
19/5 MO Fangio (Maserati) Fangio (Maserati) Fangio (Maserati)
30/5 500 O’Connor (KK) Hanks (Salih) Rathmann (Epperly)
7/7 F Fangio (Maserati) Fangio (Maserati) Musso (Ferrari)
20/7 GB Moss (Vanwall) Moss/Brooks (Vanwall) Moss (Vanwall)
4/8 D Fangio (Maserati) Fangio (Maserati) Fangio (Maserati)
18/8 PES Fangio (Maserati) Moss (Vanwall) Moss (Vanwall)
8/9 I Lewis-Evans (Vanwall) Moss (Vanwall) Brooks (Vanwall)
Classificació de pilots

Pilot Equip Punts
1
Juan Manuel Fangio
Maserati 40
2
Stirling Moss
Maserati / Vanwall 25
3
Luigi Musso
Ferrari 16
4
Mike Hawthorn
Ferrari 13
5
Tony Brooks
Vanwall 11
6
Masten Gregory
Maserati 10
7
Harry Schell
Maserati 10
8
Sam Hanks
Salih-Offenhauser 8
9
Peter Collins
Ferrari 8
10
Jim Rathmann
Epperly-Offenhauser 7
11
Jean Behra
Maserati 6
12
Maurice Trintignant
Ferrari 5
12
Stuart Lewis-Evans
Connaught-Alta/Vanwall 5
14
Carlos Menditéguy
Maserati 4
14
Jimmy Bryan
Kuzma-Offenhauser 4
14
Wolfgang von Trips
Ferrari 4
17
Paul Russo
Kurtis Kraft-Novi 3
18
Andy Linden
Kurtis Kraft-Offenhauser 2
18
Roy Salvadori
Cooper-Climax 2
20
Alfonso de Portago
Ferrari 1
20
Froilán González
Ferrari 1
20
Giorgio Scarlatti
Maserati 1



Estadístiques pilots

-Pole positions: 4 (Fangio 4, Moss 2, O’Connor 1, Lewis-Evans 1)
-Primera fila: 12 (Fangio 6, Moss 5, Behra 4, Collins 2, Musso 2, Brooks 2, Castellotti 1, Hawthorn 1, O’Connor 1, Ruttman 1, Sachs 1, Lewis-Evans 1)
-Victòries: 4 (Fangio 4, Moss 3, Hanks 1, Brooks 1)
-Voltes ràpides: 5 (Moss 3, Fangio 2, Rathmann 1, Musso 1, Brooks 1)
-Podis: 14 (Fangio 6, Moss 3, Musso 2, Hawthorn 2, Collins 2, Brooks 2, Behra 1, Menditéguy 1, Gregory 1, Hanks 1, Bryan 1, Rathmann 1, Schell 1, von Trips 1)
-Voltes liderades: 15 (Fangio 263, Moss 136, Hanks 136, Behra 57, Russo 24, Rathmann 24, Collins 16, Hawthorn 8, O’Connor 7, Castellotti 6, Thomson 5, Lewis-Evans 5, Musso 4, Brooks 4)

Estadístiques constructors

-Pole positions: 3 (Maserati 5, Vanwall 2, Kurtis Kraft 1)
-Primera fila: 6 (Maserati 11, Vanwall 7, Ferrari 6, Kurtis Kraft 1, Watson 1, Kuzma 1)
-Victòries: 3 (Maserati 4, Vanwall 3, Salih 1)
-Voltes ràpides: 4 (Vanwall 3, Maserati 3, Epperly 1, Ferrari 1)
-Podis: 6 (Maserati 10, Ferrari 7, Vanwall 4, Kuzma 1, Salih 1, Epperly 1)
-Voltes liderades: 8 (Maserati 320, Vanwall 145, Salih 136, Ferrari 34,  Kurtis Kraft 31, Epperly 24, Kuzma 5, Watson 4,)