De nou a l’any 1953 es va córrer amb cotxes de Fórmula 2, mentre els equips esperaven el 1954 i les noves normes per a cotxes de Fórmula 1. Els cotxes eren bàsicament els de la temporada anterior amb lleugeres millores, i Ferrari va tornar a dominar amb el 500.
Novament Alberto Ascari va guanyar el títol, però potser no va vèncer amb tanta autoritat com el 1952. Tot i això, amb 6 poles i 5 victòries, l’italià va segellar el títol abans de l’última cursa.
L’última cursa va suposar el retorn d’una marca que no fos Ferrari a la victòria per primer cop des de 1951. Ascari liderava però va fer una birolla a l’última corba, cosa que va aprofitar Juan Manuel Fangio per tornar a guanyar i assegurar-se el subcampionat. L’argentí, ja recuperat de l’accident de 1952 en que es va lesionar les vèrtebres, va demostrar el potencial de Maserati amb el A6GCM.
Una altra fita important va ser la victòria de Mike Hawthorn al gran premi de França. Enzo Ferrari havia fitxat l’anglès degut a les seves actuacions de 1952 i el britànic es va convertir en el primer pilot de les Illes que guanyava un gran premi des de 1938.
Pel que fa als demés, poca oposició. BRM seguia sense fer acte de presència. Els Gordini, HWM-Alta, Connaught-Francis o Cooper-Bristol amb prou feines arribaven a sumar algun punt, tot i ser pilotats per futurs grans noms de l’esport com Stirling Moss, Peter Collins o Jean Behra.
Data | GP | Pole position | Guanyador | Volta ràpida |
18/1 | RA | Ascari (Ferrari) | Ascari (Ferrari) | Ascari (Ferrari) |
30/5 | 500 | Vukovich (KK) | Vukovich (KK) | Vukovich (KK) |
7/6 | NL | Ascari (Ferrari) | Ascari (Ferrari) | Villoresi (Ferrari) |
21/6 | B | Fangio (Maserati) | Ascari (Ferrari) | González (Maserati) |
5/7 | F | Ascari (Ferrari) | Hawthorn (Ferrari) | Fangio (Maserati) |
18/7 | GB | Ascari (Ferrari) | Ascari (Ferrari) | Ascari (Fer)/González (Mas) |
2/8 | D | Ascari (Ferrari) | Farina (Ferrari) | Ascari (Ferrari) |
23/8 | CH | Fangio (Maserati) | Ascari (Ferrari) | Ascari (Ferrari) |
13/9 | I | Ascari (Ferrari) | Fangio (Maserati) | Fangio (Maserati) |
Pilot | Equip | Punts | |
1 |
Alberto Ascari
|
Ferrari | 34,5 |
2 |
Juan Manuel Fangio
|
Maserati | 28 |
3 |
Giuseppe Farina
|
Ferrari | 26 |
4 |
Mike Hawthorn
|
Ferrari | 19 |
5 |
Luigi Villoresi
|
Ferrari | 17 |
6 |
Froilán González
|
Maserati | 13,5 |
7 |
Bill Vukovich
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 9 |
8 |
Toulo de Graffenried
|
Maserati | 7 |
9 |
Felice Bonetto
|
Maserati | 6,5 |
10 |
Art Cross
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 6 |
11 |
Onofre Marimón
|
Maserati | 4 |
12 |
Maurice Trintignant
|
Gordini | 4 |
13 |
Duane Carter
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 2 |
13 |
Sam Hanks
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 2 |
15 |
Óscar Gálvez
|
Maserati | 2 |
15 |
Jack McGrath
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 2 |
15 |
Hermann Lang
|
Maserati | 2 |
18 |
Fred Agabashian
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 1,5 |
18 |
Paul Russo
|
Kurtis Kraft-Offenhauser | 1,5 |
-Pole positions: 3 (Ascari 6, Fangio 2, Vukovich 1)
-Primera fila: 10 (Ascari 8, Fangio 7, Farina 5, Villoresi 2, González 2, Hawthorn 2, McGrath 1, Agabashian 1, Vukovich 1, Bonetto 1)
-Victòries: 5 (Ascari 5, Vukovich 1, Hawthorn 1, Farina 1, Fangio 1)
-Voltes ràpides: 5 (Ascari 4, González 2, Fangio 2, Vukovich 1, Villoresi 1)
-Podis: 12 (Ascari 5, Farina 5, Fangio 4, González 3, Hawthorn 3, Villoresi 3, Cross 1, Hanks 1, Vukovich 1, Carter 1, Bonetto 1, Marimón 1)
-Voltes liderades: 9 (Ascari 415, Vukovich 195, González 40, Fangio 33, Farina 31, Hawthorn 17, Hanks 3, Rathmann 1, Agabashian 1)
-Pole positions: 3 (Ferrari 6, Maserati 2, Kurtis Kraft 1)
-Primera fila: 3 (Ferrari 17, Maserati 10, Kurtis Kraft 3)
-Victòries: 3 (Ferrari 7, Kurtis Kraft 1, Maserati 1)
-Voltes ràpides: 3 (Ferrari 5, Maserati 4, Kurtis Kraft 1)
-Podis: 3 (Ferrari 16, Maserati 8, Kurtis Kraft 3)
-Voltes liderades: 3 (Ferrari 463, Kurtis Kraft 200, Maserati 73)