La pregunta: Gran Premi del Japó

Gran Premi del Japó
Què en penseu de la situació dels motors 2016, on sembla que gairebé tothom portarà Mercedes o Ferrari i a més hi poden haver motors 2016 i 2015 a diferent preu?

Guillem Solà: No m’agrada que els propulsors es limitin a només dues opcions. D’aquesta manera crec que es perdrà una mica de competitivitat entre les marques de motors. Ara bé, potser així es veuria una evolució durant la temporada perquè serien molts equips els que muntarien cada marca i es podrien fer moltes proves i cadascú podria dir-hi la seva per ajudar a millorar-los. 
Pel que fa al preu, no em sembla bé que hi hagi els motors “vells” a baix preu pel fet de ser vells ja que per una banda es guanyaria igualtat entre els monoplaces, però segur que els equips modestos no tindrien prou pressupost i haurien d’equipar motors d’aquest any; sense gran capacitat de millora i menys actualitzacions per part del constructor. 
Jo, si s’han de retirar fabricants de motors, seria partidari d’equipar una única marca de motor per tots (com els pneumàtics) i amb igualtat de condicions i possibilitats tant per a les marques ‘reals’ com per a les marques ‘blanques’. Ara bé, potser no convé tanta igualtat per a Ecclestone…
 

  

Ivan Monells: Sempre he set partidari de veure el màxim nombre de marques desenvolupant diferents parts del cotxe. Penso que potència la innovació i fa l’esport competitiu més enllà de les curses.

No obstant això, el domini dels motors Mercedes realment està fent que molts aficionats de l’esport s’estiguin cansant de veure les curses. Una versió lleugerament inferior d’aquest motor és, avui dia, molt més competitiu que el d’altres fabricants. Posar-lo a més equips a la graella farà que, si fan un bon xassís, puguin competir més de tu a tu amb Mercedes. Ferrari, pel què sembla, també té un molt bon motor i el Renault no va ni amb rodes. 
Si bé es perd una part important del romanticisme d’aquest esport, crec que posar bons motors a les mans de tots els equips serà bo per l’espectacle, i ara per ara és realment necessari.





 

Jordi Domènech: Com en tantes altres coses, la Fórmula 1 ha de saber què vol ser. Gairebé tots amb el mateix motor significa tornar als anys 70, on qualsevol amb un motor Ford podia fabricar-se un Fórmula 1. Això farà que tota la graella sigui més competitiva, però no incentiva la participació de les marques d’automòbils, ja que aquestes volen diferenciar-se i ser notícia quan guanyen, no perquè sempre guanyen i només son notícia quan perden. 
Es parla molt de la possible entrada del grup Volkswagen a la Fórmula 1 amb Red Bull. Volkswagen té el potencial i els diners per a un esforç d’aquest tipus, però per què voldria entrar-hi? Honda ha tingut moltes dificultats començant només un any més tard, i a més Volkswagen ja es gasta els diners al mundial de ral·lis (on el Polo clarament s’assembla al cotxe de carrer) i amb Audi al mundial de resistència, on poden provar noves tecnologies. 
Així doncs, o la Fórmula 1 busca la màxima competitivitat entre equips amb pocs motors molt semblants entre ells, o s’incentiva la creativitat alliberant les normes. Això pot fer entrar més marques, però també eixampla les distàncies… 
Per altra banda, el tema dels motors 2016 i 2015 pot ser espinós; durant anys s’ha volgut evitar una Fórmula 1 amb dues classes evitant-se la venda de xassís de l’any anterior, però no acabarà passant el mateix si es venen motors de l’any anterior?








 
  

Just Serrainat: Crec que si els dos propulsors estan al mateix nivell (afirmació que ara mateix no és una cosa que puguem dir), estaríem davant un campionat de carrossers i
enginyers en comptes de constructors de motors, com crec que originalment hauria de ser el campionat de fórmula 1. 

Si a més el propulsor de Mercedes, l’any vinent continua amb la superioritat manifesta d’aquest any, ens trobaríem davant d’una altra temporada relativament
avorrida amb curses molt previsibles i que faria mal a aquest esport.

Personalment m’agradaven molt més els antics campionats, amb varis constructors de propulsors (BMW, Mercedes, Honda, Renault, Ferrari, Cosworth) i
crec que haurien d’haver fomentat més l’entrada de nous fabricants, com Audi o Porsche que havien mostrat interès per la competició reina. 
En el tema de motors de diferents temporades, com sempre pels equips petits, serà un tema de pressupost i no crec que afecti tant a la competició, ja
que els equips grans optaran sempre pels de la temporada 2016.



I tu? què en penses de la pregunta? Segueix el debat comentant aquest post o a través del nostre Facebook!

Aquests són els horaris del Gran Premi en hora catalana. 
Recordeu, aquest cap de setmana toca matinar:

 Lliures 1 : 03:00
Lliures 2 : 07:00
Lliures 3 : 05:00
Pole Position : 08:00
Cursa :  07:00