Avui sí que podem dir que finalment hem pogut gaudir d’una cursa realment entretinguda i amb moments emocionants que feia temps que no es vivien, encara que el resultat final ha estat el de sempre, amb Hamilton a la primera posició i augmentant l’avantatge amb Rosberg.
A la cursa d’avui hem tingut de tot, un inici de carrera inesperat, dos safety cars (un amb cotxe i un de virtual), incidents amb diversos monoplaces implicats, molts abandonaments i la pluja per acabar d’animar l’espectacle.
Ja de bon començament hem vist una sortida espectacular dels Williams, que han deixat els Mercedes clavats, avançant-los fàcilment, tot i que Lewis Hamilton ha aconseguit recuperar-li la segona posició a Bottas.
Després amb el safety car provocat a la mateixa primera volta per la lluita entre els Lotus de Grosjean i Maldonado, en el que s’han vist implicats els dos McLaren (Button ha hagut d’abandonar i Alonso entrar a canviar l’aleró davanter), Valteri Bottas a aconseguit avançar al pilot anglès, quedant els dos Williams al capdavant de la cursa.
Ha estat a partir d’aquest moment, que les errades de Williams han fet que no sabessin aprofitar aquesta superioritat inicial i hagin acabat perdent les seves opcions al podi. Per a mi la primera errada, ha estat no permetre que Bottas avancés a Massa, quan clarament era molt més ràpid que el pilot brasiler i això ha fet que Hamilton es pogués anar apropant a ells.
La segona errada ha estat a la primera para a boxes, on no han sabut avançar-se a Mercedes, que ha llegit millor l’estat de la cursa i ha permès a Hamilton posar-se davant dels Williams.
Tot i que Williams mantenia la segona i tercera posició amb Rosberg al darrere, l’aparició de la pluja i el canvi de gomes, ha propiciat una altra errada de l’equip que ho ha fet tard i no solament ha permés avançar a Rosberg, sinó també al Ferrari de Vettel.
A part de la lluita entre els Williams i els Mercedes, també hem pogut gaudir en la part mitjana de la graella d’altres batalles entre els Ferrari, els Force India (que sembla haver aconseguit una bona millora amb el nou paquet aerodinàmic que estrenava a anglaterra) i els Red Bull (llàstima l’abandonament de Ricciardo).
Primer punt per Fernando Alonso aquesta temporada. |
Finalment el McLaren de Fernando Alonso ha aconseguit el seu primer punt en aquest campionat, més que tot per la cursa boja que hem tingut, amb l’abandonament de sis monoplaces i l’aparició de la pluja. Tot i que un punt no és gran cosa, sempre representa una injecció de moral per l’equip i el pilot, animant-los a treballar per tenir cada vegada un monoplaça més fiable.
En definitiva crec que la millor cursa d’aquesta temporada i probablement des de fa força temps, on hem pogut gaudir de moments emocionants, maniobres arriscades i on la pluja (que al meu gust podria haver estat més intensa), ha marcat un gran premi on els equips han hagut d’anar adaptant la seva estratègia.
Els meus semàfors de la cursa :
Toro Rosso: Mal dia per l’equip que no ha aconseguit que cap dels dos monoplaces hagi acabat la cursa (Sainz una vegada més per problemes de fiabilitat).
Lotus : La lluita a la primera volta dels seus pilots, els ha deixat als dos fora de cursa només de començar.
McLaren: Un altre puntet per l’equip, que no és molt, però sempre es una injecció de moral i crec que si milloressin la fiabilitat dels cotxes, els punts anirien caiguen.
Williams:
No sabia si posar-los al groc o al vermell, però tot i les errades reiterades d’estratègia, també s’ha de dir que els seus monoplaces anaven molt bé.
No sabia si posar-los al groc o al vermell, però tot i les errades reiterades d’estratègia, també s’ha de dir que els seus monoplaces anaven molt bé.
Ferrari:
Molt bona estratègia amb Vettel que li ha donat un lloc al podi i Räikkönen hem sembla que avui ha fet una mica de conillet de proves per l’alemany.
Molt bona estratègia amb Vettel que li ha donat un lloc al podi i Räikkönen hem sembla que avui ha fet una mica de conillet de proves per l’alemany.
Mercedes: Que es pot dir ja de l’equip alemany, s’ha sabut sobreposar al cop inicial de Williams i superar-los per estratègia durant la cursa.
Taula de temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Vol. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W06 | 01:31’37″729 | 52 | |
2 | 18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W06 | + 10″956 | 52 | |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF15-T | + 25″443 | 52 | |
4 | 12 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW37 | + 36″839 | 52 | |
5 | 10 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW37 | + 63″194 | 52 | |
6 | 8 | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull | RB11 | + 63″955 | 52 | |
7 | 6 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM08 | + 78″744 | 52 | |
8 | 4 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF15-T | + 1 vuelta | 51 | |
9 | 2 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM08 | + 1 vuelta | 51 | |
10 | 1 | Fernando Alonso | 14 | McLaren | MP4-30 | + 1 vuelta | 51 | |
11 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber | C34 | + 1 vuelta | 51 | ||
12 | Roberto Merhi | 98 | Manor | MR03 | + 3 vueltas | 49 | ||
13 | Will Stevens | 28 | Manor | MR03 | + 3 vueltas | 49 | ||
RET | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso | STR10 | + 21 vueltas | 31 | ||
RET | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB11 | + 32 vueltas | 30 | ||
RET | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso | STR10 | + 50 vueltas | 02 | ||
RET | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E23 | + 51 vueltas | 01 | ||
RET | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E23 | + 52 vueltas | 00 | ||
RET | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-30 | + 52 vueltas | 00 |