Un any més la Fórmula 1 ha passat pel nostre país demostrant que oferim una organització del Gran Premi impecable!
Felicitats una vegada més a tota la gent que ha fet possible aquesta festa.
Davant de 86.700 espectadors (una bona xifra, però lluny dels 150.000 de “l’època Alonso”), Rosberg s’ha fet amb la primera victòria de l’any. Aquestes han estat les 5 claus de la cursa:
Davant de 86.700 espectadors (una bona xifra, però lluny dels 150.000 de “l’època Alonso”), Rosberg s’ha fet amb la primera victòria de l’any. Aquestes han estat les 5 claus de la cursa:
1 – Sortida neta, però amb canvis
La mala sortida de Hamilton des del cantó brut ha fet perdre a l’anglès la segona posició i les oportunitats reals de lluitar per la victòria. Es confirma una vegada més com de difícil és avançar a Montmeló. Vettel ha defensat la segona posició sense cometre errors i Hamilton no ha pogut recuperar la seva posició de graella fins després del segon pas per boxes. Ferrari han estat àgils en l’estratègia i molt ràpids a boxes, renunciant a la victòria, però lluitant la segona posició. Malauradament pels tifossi, al Mercedes no hi ha estratègia que el guanyi i el temps ha col•locat a Lewis altre cop a la segona posició.
Hamilton s’ha complicat la vida a la sortida
2 – El motor també mana, fins hi tot a Montmeló
La il•lusionant cinquena classificació de Carlos Sainz al dissabte li ha durat ben poc. En tres voltes ja rodava vuitè, ampliament superat a final de recta per la potència dels motors Mercedes de Williams i els Ferrari. Ja en una posició més natural pel cotxe que porta, Sainz ha protagonitzat una interessant lluita amb el seu company d’equip, aconseguint al final una excel•lent novena posició al seu primer Gran Premi “de casa”, just davant de Daniil Kvyat amb el Red Bull titular.
3 – Pocs abandonaments
La temporada avança i els cotxes van tornant-se més robustos. Només dos pilots no han acabat el Gran Premi: Maldonado i Alonso. Pastor ha tingut un problema amb el DRS (sembla mentida que aquests dispositius segueixin fallant). Per altre banda, Alonso ha tingut l’enèsim problema en el seu Mclaren: els frens! Que es vagin preparant doncs per el Canadà! Donats els pocs abandonaments que hi ha hagut, els punts han estat especialment cars. Fins hi tot els Manor han acabat!
El Mclaren, un cotxe perillós?
4 – El ritme de les evolucions
A Montmeló s’ha començat a veure com alguns equips més modestos estan ja perdent el tren de les evolucions. Sauber, que ens sorprenia positivament al principi de temporada, ha passat la bandera a quadres amb els seus dos cotxes fora dels punts (12 i 14).
A Mclaren semblen no sortir del pou on estan. No veig res més greu que les declaracions de Button, que afirmava que les primeres 30 voltes havien sigut les més “terrorífiques” de la seva vida per la forma com es comportava el cotxe. En referència al problema de frens d’Alonso, afirmava que “gairebé juga a bitlles amb els mecànics” en referència a la seva accidentada parada a box. En fi, tot hi que semblava que Mclaren puntuaria aquí, molta feina els queda encara per fer.
L’altre cara de la moneda és Williams. Sembla que les millores que han introduït aquest cap de setmana han funcionat i s’han acostat molt més a Ferrari. Bottas li ha robat la cartera a Räikkönen , podran amb Vettel també?
A Mclaren semblen no sortir del pou on estan. No veig res més greu que les declaracions de Button, que afirmava que les primeres 30 voltes havien sigut les més “terrorífiques” de la seva vida per la forma com es comportava el cotxe. En referència al problema de frens d’Alonso, afirmava que “gairebé juga a bitlles amb els mecànics” en referència a la seva accidentada parada a box. En fi, tot hi que semblava que Mclaren puntuaria aquí, molta feina els queda encara per fer.
L’altre cara de la moneda és Williams. Sembla que les millores que han introduït aquest cap de setmana han funcionat i s’han acostat molt més a Ferrari. Bottas li ha robat la cartera a Räikkönen , podran amb Vettel també?
La glòria de Sauber ha durat ben poc
5 – Estratègia de parades.
Rosberg ha guanyat plàcidament amb una estratègia de dues parades, però Hamilton se les ha vist negres per poder avançar a Vettel i ho aconseguit gràcies a la seva arriscada estratègia de 3 visites al box. Han optat per aquesta estratègia també Felipe Massa i la majoria de protagonistes de les últimes posicions.
L’estratègia òptima eren dues aturades , deixant el pneumàtic dur pel final. No obstant, alguns pilots s’han vist forçats a efectuar tres parades simplement per a buscar la manera d’avançar el cotxe del davant. Una mica trist la veritat.
L’estratègia òptima eren dues aturades , deixant el pneumàtic dur pel final. No obstant, alguns pilots s’han vist forçats a efectuar tres parades simplement per a buscar la manera d’avançar el cotxe del davant. Una mica trist la veritat.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Volt. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W06 | 01:41’12″555 | 1 | 66 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W06 | + 17″551 | 2 | 66 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF15-T | + 45″342 | 3 | 66 |
4 | 12 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW37 | + 59″217 | 4 | 66 |
5 | 10 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF15-T | + 60″002 | 7 | 66 |
6 | 8 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW37 | + 81″314 | 9 | 66 |
7 | 6 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB11 | + 1 volta | 10 | 65 |
8 | 4 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E23 | + 1 volta | 11 | 65 |
9 | 2 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso | STR10 | + 1 volta | 5 | 65 |
10 | 1 | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull | RB11 | + 1 volta | 8 | 65 |
11 | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso | STR10 | + 1 volta | 6 | 65 | |
12 | Felipe Nasr | 12 | Sauber | C34 | + 1 volta | 15 | 65 | |
13 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM08 | + 1 volta | 18 | 65 | |
14 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber | C34 | + 1 volta | 16 | 65 | |
15 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM08 | + 1 volta | 17 | 65 | |
16 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-30 | + 1 volta | 14 | 65 | |
17 | Will Stevens | 28 | Manor | MR03 | + 3 voltes | 19 | 63 | |
18 | Roberto Merhi | 98 | Manor | MR03 | + 4 voltes | 20 | 62 | |
RET | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E23 | + 21 voltes | 12 | 45 | |
RET | Fernando Alonso | 14 | McLaren | MP4-30 | + 40 voltes | 13 | 26 |
Salut i benzina!