Lewis Hamilton i Mercedes han començat la temporada 2015 tal com van acabar la temporada 2014: guanyant. En particular l’equip alemany ha fet doblet amb Nico Rosberg a la segona posició, i ha donat la sensació que podrien haver corregut més si els hagués fet falta. Al darrere d’ells han passat diverses coses. Ara us les expliquem…
Ja sabíem que només 18 cotxes prendrien part a la cursa degut a que els Manor no havien pogut posar a punt el programari per arrancar els monoplaces. Però finalment la sortida només l’han pres 15 cotxes. Valtteri Bottas ja ha comunicat que no prendria la sortida degut a uns dolors a l’esquena que li van aparèixer durant la Q2.
Llavors, a les voltes d’anar a la graella tant Kevin Magnussen com Daniil Kvyat s’han quedat aturats al circuit. El pilot danès de McLaren ha patit una avaria al motor Honda per continuar amb un cap de setmana horrible per a l’escuderia de Woking, mentre que el rus de Red Bull no podia posar marxes, un problema que podria estar relacionat amb les vibracions del motor Renault. Aquestes baixes han causat que fos el gran premi amb menys pilots a la sortida des del gran premi d’Estats Units de l’any 2005, on els pneumàtics Michelin inadequats van deixar la graella amb 6 pilots.
A la sortida hi han hagut més baixes. Els Mercedes han sortit correctament. Felipe Massa ha mantingut la tercera posició però darrere d’ell els Ferrari s’han emparellat. Sebastian Vettel ha seguit a la quarta posició però Kimi Räikkönen ha perdut posició i ha estat colpejat lleugerament per Carlos Sainz. Instants després, el finlandès s’ha tocat lateralment amb el Sauber de Felipe Nasr que al seu torn ha tocat el Lotus de Pastor Maldonado, que ha acabat estampat contra les tanques.
L’accident de Maldonado no ha estat culpa seva aquest cop
Ha sortit el Safety Car i a part de l’abandonament de Maldonado, el seu company d’equip Romain Grosjean també ha anat camí del box per retirar-se amb problemes mecànics. Així doncs quedaven 13 monoplaces i l’ordre era el següent: Hamilton, Rosberg, Massa, Vettel, Sainz, Nasr, Ricciardo i Räikkönen, que havia baixat al vuitè lloc.
Quan ha marxat el Safety Sainz ha estat avançat en poques voltes per Nasr, Ricciardo i Räikkönen. El finès ha optat per ser el primer en aturar-se a la volta 16 per no perdre més temps darrere el Sauber i el Red Bull, essent l’únic dels de davant en passar a una estratègia de dues aturades. Els que anaven a una aturada i havien sortit amb els pneumàtics tous s’han aturat entre les voltes 21 i 27. Els principals canvis han estat l’avançament de Vettel a Massa per la tercera posició, la pujada de Räikkönen al cinquè lloc per davant de Nasr i Ricciardo i Carlos Sainz perdent més de 20 segons amb un problema a la roda.
Max Verstappen i Sergio Pérez han sortit amb els pneumàtics durs i han aguantat respectivament fins a la volta 32 i 38. Però l’holandès, ja oficialment el pilot més jove en disputar un gran premi, ha hagut d’abandonar una volta després amb problemes mecànics. Per la seva banda, Räikkönen ha entrat a la volta 40 per posar els pneumàtics durs però la roda del darrere esquerra no ha quedat ben collada i el finès s’ha hagut d’aturar al circuit, essent l’últim abandonament.
Pocs canvis hi ha hagut fins al final. Davant Hamilton ha guanyat de manera relativament còmoda sobre Rosberg. Vettel ha celebrat el seu debut a Ferrari amb un podi davant de Massa. Felipe Nasr ha quedat en una excel·lent cinquena posició davant de tot un Red Bull, el de Ricciardo, que ha estat sisè.
Nico Hülkenberg ha estat setè amb Marcus Ericsson vuitè. Sainz s’ha recuperat fins al novè lloc i Pérez ha quedat desè tot i un toc amb Jenson Button, que ha acabat però onzè, últim i a dues voltes.
Felicitat per al vigent campió
Així doncs, domini de Mercedes, però variabilitat al darrere d’ells. Veurem a Malàisia si els rivals s’acosten a ells, si torna Alonso o si milloren les prestacions d’algun equip…
McLaren: Han acabat la cursa, però estan molt lluny, molt.
Sauber: El tema amb Van der Garde, bastant vergonyós.
F1: Avui s’ha vist clarament que falten monoplaces a la graella. 20 son pocs.
Red Bull: Poca fiabilitat, i poca velocitat.
Renault: Clarament per darrere de Mercedes i Ferrari
Ferrari: Han millorat, però han perdut 10 punts amb el problema al pit-stop.
Sauber: Gran actuació de Nasr i punts també per Ericsson.
Sainz: Acaba puntuant tot i perdre 20 segons al box.
Mercedes: Segueixen al mateix nivell
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Vol. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W06 | 1:31.54.067 | 58 | |
2 | 18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W06 | + 1″360 | 58 | |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF15-T | + 34″523 | 58 | |
4 | 12 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW37 | + 38″196 | 58 | |
5 | 10 | Felipe Nasr | 12 | Sauber | C34 | + 1’35″149 | 58 | |
6 | 8 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB11 | + 1 volta | 57 | |
7 | 6 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM08 | + 1 volta | 57 | |
8 | 4 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber | C34 | + 1 volta | 57 | |
9 | 2 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso | STR10 | + 1 volta | 57 | |
10 | 1 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM08 | + 1 volta | 57 | |
11 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-30 | + 2 voltes | 56 | ||
12 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF15-T | Roda | 39 | ||
13 | Max Verstappen | 33 | Toro Rosso | STR10 | Motor | 32 | ||
14 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E23 | Motor | 01 | ||
15 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E23 | Accident | 00 | ||
– | Daniil Kvyat | 26 | Red Bull | RB11 | No ha sortit | 00 | ||
– | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-30 | No ha sortit | 00 |