Quan Lewis Hamilton va aparèixer en escena, més enllà de la turmentosa temporada 2007, semblava clar que havia arribat un d’aquells pilots que apareix cada 10 o 15 anys. Un tipus que guanyaria molts campionats. A McLaren, tot i el mundial de 2008, les coses no van acabar d’anar bé des del 2009.
Hamilton va marxar llavors a Mercedes i com no, tots esperàvem que dominés de manera clara a Nico Rosberg. I el cert és que l’alemany, per a sorpresa de molts, ha guanyat la batalla a la classificació, fent més poles que el britànic.
Però finalment ha arribat el segon títol, sis anys després del primer. Per fi si contemplem la carrera de Hamilton en general, i per fi si mirem la temporada 2014 on, per a mi, pràcticament tot l’any ha estat superior a Rosberg en carrera però les avaries han posat emoció i l’han treta just al final.
Hamilton, bicampió
La graella disposava només de 18 cotxes, doncs els dos Red Bull havien estat sancionat per tenir alerons davanters que flexionaven massa. Havent-los de canviar, doncs, Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo han sortit des del pit-lane.
Pel que fa a davant, sorprenentment els pilots del cantó brut han sortit molt millor que els del cantó net. Hamilton immediatament ha avançat a Rosberg, que s’ha col·locat segon. Valtteri Bottas, per la seva banda, ha caigut de la tercera a la vuitena posició. Bona sortida dels Ferrari i per darrere algun contacte entre Kevin Magnussen i Nico Hülkenberg, que ha acabat costant cinc segons de penalització per al pilot de Force India.
A partir de llavors la cursa ha estat marcada per les diferents estratègies entre els que sortien amb el pneumàtic tou (els 10 primers) i els que han sortit amb el dur. Els primers s’han anat aturant entre les voltes 5 i 13 i els segons ho han fet entre les voltes 13 i 27. Al davant, el domini de Mercedes i Williams no s’ha vist afectat, amb un Bottas qe ràpidament ha anat recuperant posicions fins a situar-se quart darrere el seu company.
Mentrestant, Nico Rosberg no semblava capaç d’acostar-se a menys de dos segons del seu company d’equip, i la seva lluita s’ha vist ferida de mort per la fallada de l’ERS en el seu monoplaça, a la volta 24. A partir d’allí, el pilot alemany ha anat perdent gradualment posicions. Primer semblava que podria mantenir-se als punts i esperar una avaria o un error de Hamilton, però ha acabat catorzè i fora dels punts.
Així doncs, Lewis Hamilton ha tingut una cursa plàcida, només alterada al final pel ritme de Felipe Massa que ha acabat segon a dos segons. Bottas ha acabat tercer, complint el primer doble podi de Williams des del gran premi de Mònaco 2005.
Darrere d’ells Daniel Ricciardo ha maximitzat la seva estratègia per acabar quart sortint des del pit-lane. Jenson Button, en el que podria ser el seu últim gran premi, ha acabat cinquè per davant dels Force India i de Sebastian Vettel, que han seguit la mateixa estratègia que Ricciardo. Tancant els punts i un any lamentable, els dos Ferrari, amb Fernando Alonso novè i Kimi Räikkönen desè.
Barbacoa a can Lotus
Només hi han hagut tres abandonaments i tots per causes mecàniques, Daniil Kvyat, Kamui Kobayashi i Pastor Maldonado. La retirada d’aquest últim en flames ha estat motiu de certa hilaritat entre els mecànics de Lotus. I pel que fa al debutant de Caterham, el britànic Will Stevens, ha acabat. Últim, però fent una feina sòlida.
S’acaba un any amb moltes històries… En els propers dies anirem posant els nostres resums de l’any i les nostres (i vostres) opinions sobre qui han estat els millors i els pitjors de la temporada!
Lewis Hamilton: Per a mi, campió merescut. Ha guanyat 11 curses!
Nico Rosberg: Digníssim en la derrota i lluitant fins al final
Williams: L’any que ve poden guanyar curses si segueixen així
Red Bull: Sempre s’havia sospitat dels seus alerons…
Ferrari: Necessita millorar, i centrar-se políticament
Sauber: No sumen punts per primer cop en la seva història
La norma dels dobles punts: Per sort no ha influït en el campió, però pel 2015 no cal
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 50 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | F1W05 Hybrid | 01:39.02.619 | 2 | 55 |
2 | 36 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | + 2″500 | 4 | 55 |
3 | 30 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | + 28″800 | 3 | 55 |
4 | 24 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | + 37″200 | 20 | 55 |
5 | 20 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | + 60″300 | 6 | 55 |
6 | 16 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | + 62″100 | 12 | 55 |
7 | 12 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM07 | + 71″000 | 11 | 55 |
8 | 8 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | + 72″989 | 19 | 55 |
9 | 4 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | + 83″920 | 8 | 55 |
10 | 2 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | + 85″800 | 7 | 55 |
11 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | + 90″300 | 9 | 55 | |
12 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | + 1 volta | 10 | 54 | |
13 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | + 1 volta | 18 | 54 | |
14 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | F1W05 Hybrid | + 1 volta | 1 | 54 | |
15 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | + 1 volta | 14 | 54 | |
16 | Adrian Sutil | 99 | Sauber | C33 | + 1 volta | 13 | 54 | |
17 | Will Stevens | 46 | Caterham | CT05 | + 1 volta | 17 | 54 | |
RET | Kamui Kobayashi | 10 | Caterham | CT05 | Vibració | 16 | 42 | |
RET | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | Motor | 15 | 26 | |
RET | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | Prob. elèctric | 5 | 14 |