Aquest cap de setmana la fórmula 1 arriba Suzuka, un dels circuits
més exigents de la temporada (Pirelli ha seleccionat els pneumàtics
més durs ) i a on a priori els motors Mercedes són superiors als seus
competidors. Com veieu les possibilitats dels altres equips per fer
front a aquesta superioritat i intentar treure un bon resultat.
més exigents de la temporada (Pirelli ha seleccionat els pneumàtics
més durs ) i a on a priori els motors Mercedes són superiors als seus
competidors. Com veieu les possibilitats dels altres equips per fer
front a aquesta superioritat i intentar treure un bon resultat.
Ivan Monells: Tot i que en l’última
cursa vam veure com Red Bull i Ferrari plantaven cara a la totpoderosa
Mercedes, penso que es va tractar d’una situació bastant excepcional
Ningú pot fer
ombra a les fletxes de plata. L’interès principal de la cursa crec que serà
novament la lluita Rosberg-Hamilton. Com es comportarà Rosberg ara que Hamilton
va per davant?
ombra a les fletxes de plata. L’interès principal de la cursa crec que serà
novament la lluita Rosberg-Hamilton. Com es comportarà Rosberg ara que Hamilton
va per davant?
Guillem Solà: Jo crec que al ser un circuit molt exigent en els revolts
Red Bull podrà aprofitar la seva aerodinàmica de manera que en els
revolts complicats de Suzuka, com ara les famoses esses, el revolt
Degner o el Hairpin, podran treure avantatge respecte als altres
competidors. Aquesta superioritat aerodinàmica crec que es veurà
clarament reflectida també al 130R o fins i tot al triangle Casio, ja que
són dos revolts sense peraltar i en el cas del primer hi arriben a
alta velocitat després de sortir del viratge Spoon, que tampoc està
peraltat i la sortida és amb una lleugera baixada. Aquestes condicions
seran adverses pels equips que vagin mancats de càrrega aerodinàmica,
per això crec que els Sauber, que portaran un cotxe amb menys càrrega,
els pot afectar negativament.
Red Bull podrà aprofitar la seva aerodinàmica de manera que en els
revolts complicats de Suzuka, com ara les famoses esses, el revolt
Degner o el Hairpin, podran treure avantatge respecte als altres
competidors. Aquesta superioritat aerodinàmica crec que es veurà
clarament reflectida també al 130R o fins i tot al triangle Casio, ja que
són dos revolts sense peraltar i en el cas del primer hi arriben a
alta velocitat després de sortir del viratge Spoon, que tampoc està
peraltat i la sortida és amb una lleugera baixada. Aquestes condicions
seran adverses pels equips que vagin mancats de càrrega aerodinàmica,
per això crec que els Sauber, que portaran un cotxe amb menys càrrega,
els pot afectar negativament.
Jordi Domènech: Crec que més o menys tornarà tot a la normalitat. Sent un
circuit de potència, veig Mercedes ben lluny i fent doblet si no tenen
problemes de fiabilitat. Però també és un circuit aerodinàmicament
important, així que probablement Red Bull sigui l’equip més proper degut
a l’aerodinàmica del seu cotxe, amb Williams menjant-li els talons.
Equips com Force India o McLaren s’hauran de tenir en compte degut al
motor que porten.
circuit de potència, veig Mercedes ben lluny i fent doblet si no tenen
problemes de fiabilitat. Però també és un circuit aerodinàmicament
important, així que probablement Red Bull sigui l’equip més proper degut
a l’aerodinàmica del seu cotxe, amb Williams menjant-li els talons.
Equips com Force India o McLaren s’hauran de tenir en compte degut al
motor que porten.
Tot això no sé on deixa Ferrari. A Monza, circuit
de potència, van fer pena, però a Spa, circuit més semblant a Suzuka, no
tant. Quina versió de la “rossa” veurem aquest cap de setmana? Esperem
que sigui la que fa un paper digne…
de potència, van fer pena, però a Spa, circuit més semblant a Suzuka, no
tant. Quina versió de la “rossa” veurem aquest cap de setmana? Esperem
que sigui la que fa un paper digne…
Just Serrainat: Crec que al circuit japonès, els Mercedes tornaran a imposar la seva superioritat, ja que la igualtat que vam veure al circuit de Singapur, va venir donat per les característiques del traçat.
És probable que Red Bull pugui fer un bon paper, ja que en l’aspecte de l’aerodinàmica tenen un plus, però en un circuit com Suzuka, la potència dels Mercedes serà molt difícil de superar, a menys que tinguin algun tipus de problema de fiabilitat.
Per Ferrari crec que serà un altre cap de setmana complicat, ja que vist lo vist no tenen un cotxe prou competitiu i probablement hauran de lluitar amb equips del mig de la graella.
I tu? què en penses de la pregunta? Segueix el debat comentant aquest post o a través del nostre Facebook!
Aquests són els horaris del Gran Premi en hora catalana:
Lliures 1 : 03:00
Lliures 2 : 07:00
Lliures 3 : 04:00
Pole Position : 07:00
Cursa : 08:00