La clau del Gran Premi del Japó: la pluja, no?

Portem tot el cap de setmana parlant del tifó Phanfone, així que és d’esperar que finalment la pluja faci acte de presència demà d’alguna manera. Si més no, la FIA ha mantingut l’horari de sortida original, les 3 de la tarda hora japonesa que son les 8 del matí aquí a Catalunya, així que suposo que creuen que hi podrà haver una cursa digna a aquella hora.
La projecció de la ruta del Phanfone
Els últims models meteorològics semblen indicar que el tifó passaria cap al sud del circuit a partir de les sis de la tarda hora japonesa, és a dir, en teoria quan ja s’hauria acabat la cursa. També hi han models que indiquen que el tifó podria passar just per sobre Suzuka. De totes maneres, es pugui fer la cursa o no, molt probablement serà amb pluja tota l’estona, i faltarà veure com els equips i sobretot el públic s’ho fa per tornar a casa en mig d’un tifó, amb vents que es preveuen entre 120 i 150 quilòmetres per hora entre el vespre de diumenge i la matinada de dilluns. S’esperen inundacions, talls elèctrics, arbres caiguts i vols cancel·lats, cosa que, per a la F1, podria dificultar el viatge cap a Sochi per al GP de Rússia.
Si la cursa acaba sent marcada de manera important per la pluja, és probable que s’obrin possibilitats per als equips que no son Mercedes. Els de Brackley han dominat amb mà de ferro tot el cap de setmana i en sec tenen una avantatge molt clara, amb Nico Rosberg aconseguint la pole per dues dècimes davant del seu company Lewis Hamilton. 
Avui però, equips com Red Bull ja anaven amb la posada a punt de pluja per a demà. També és molt probable que el Safety Car tingui algun paper, ja sigui a la sortida o més endavant si les condicions són molt dolentes.
Mencionar també que tant Jean-Éric Vergne com Pastor Maldonado reben sengles penalitzacions de deu llocs a la graella per haver usat el sisé motor; Maldonado haurà d’acabar de complir la penalització a la graella de Rússia.
Vettel i l’atenció mediàtica del món
A part del temps, la gran bomba avui ha estat el comunicat de Red Bull anunciant la marxa de Sebastian Vettel. Christian Horner ha donat per fet que l’alemany se’n va a Ferrari, però per ara no s’ha confirmat res més. Sembla que ha començat el joc de les cadires, amb Daniil Kvyat a Red Bull, Vettel a Ferrari i probablement Fernando Alonso a McLaren. Qui es quedarà sense lloc?

Temps

Pos. Pilot Dorsal Equip Xassís Motor Temps  
1 Nico Rosberg 6 Mercedes W05 Mercedes 1’32″506
2 Lewis Hamilton 44 Mercedes W05 Mercedes 1’32″703
3 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 Mercedes 1’33″128
4 Felipe Massa 19 Williams FW36 Mercedes 1’33″527
5 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T Ferrari 1’33″740
6 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 Renault 1’34″075
7 Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 Mercedes 1’34″242
8 Jenson Button 22 McLaren MP4-29 Mercedes 1’34″317
9 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 Renault 1’34″432
10 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T Ferrari 1’34″548
11 Sergio Pérez 6 Force India VJM07 Mercedes 1’35″089
12 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 Renault 1’35″092
13 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 Mercedes 1’35″099
14 Adrian Sutil 15 Sauber C33 Ferrari 1’35″364
15 Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 Ferrari 1’35″681
16 Romain Grosjean 8 Lotus E22 Renault 1’35″984
17 Marcus Ericsson 9 Caterham CT05 Renault 1’36″813
18 Jules Bianchi 17 Marussia MR03 Ferrari 1’36″943
19 Kamui Kobayashi 21 Caterham CT05 Renault 1’37″015
20 Max Chilton 4 Marussia MR03 Ferrari 1’37″481
21 Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 Renault 1’34″984
22 Pastor Maldonado 13 Lotus E22 Renault 1’35″917
*Pastor Maldonado i Jean-Eric Vergne perden 10 llocs per usar el sisè motor de la temporada. Maldonado perd cinc llocs en aquest GP i els altres cinc els perdrà al proper GP.
Temps del 107%: 1’40″163