Portem tot el cap de setmana parlant del tifó Phanfone, així que és d’esperar que finalment la pluja faci acte de presència demà d’alguna manera. Si més no, la FIA ha mantingut l’horari de sortida original, les 3 de la tarda hora japonesa que son les 8 del matí aquí a Catalunya, així que suposo que creuen que hi podrà haver una cursa digna a aquella hora.
La projecció de la ruta del Phanfone
Els últims models meteorològics semblen indicar que el tifó passaria cap al sud del circuit a partir de les sis de la tarda hora japonesa, és a dir, en teoria quan ja s’hauria acabat la cursa. També hi han models que indiquen que el tifó podria passar just per sobre Suzuka. De totes maneres, es pugui fer la cursa o no, molt probablement serà amb pluja tota l’estona, i faltarà veure com els equips i sobretot el públic s’ho fa per tornar a casa en mig d’un tifó, amb vents que es preveuen entre 120 i 150 quilòmetres per hora entre el vespre de diumenge i la matinada de dilluns. S’esperen inundacions, talls elèctrics, arbres caiguts i vols cancel·lats, cosa que, per a la F1, podria dificultar el viatge cap a Sochi per al GP de Rússia.
Si la cursa acaba sent marcada de manera important per la pluja, és probable que s’obrin possibilitats per als equips que no son Mercedes. Els de Brackley han dominat amb mà de ferro tot el cap de setmana i en sec tenen una avantatge molt clara, amb Nico Rosberg aconseguint la pole per dues dècimes davant del seu company Lewis Hamilton.
Avui però, equips com Red Bull ja anaven amb la posada a punt de pluja per a demà. També és molt probable que el Safety Car tingui algun paper, ja sigui a la sortida o més endavant si les condicions són molt dolentes.
Mencionar també que tant Jean-Éric Vergne com Pastor Maldonado reben sengles penalitzacions de deu llocs a la graella per haver usat el sisé motor; Maldonado haurà d’acabar de complir la penalització a la graella de Rússia.
Vettel i l’atenció mediàtica del món
A part del temps, la gran bomba avui ha estat el comunicat de Red Bull anunciant la marxa de Sebastian Vettel. Christian Horner ha donat per fet que l’alemany se’n va a Ferrari, però per ara no s’ha confirmat res més. Sembla que ha començat el joc de les cadires, amb Daniil Kvyat a Red Bull, Vettel a Ferrari i probablement Fernando Alonso a McLaren. Qui es quedarà sense lloc?
Temps
Pos. | Pilot | Dorsal | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | Mercedes | 1’32″506 | |
2 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | Mercedes | 1’32″703 | |
3 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | Mercedes | 1’33″128 | |
4 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | Mercedes | 1’33″527 | |
5 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | Ferrari | 1’33″740 | |
6 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | Renault | 1’34″075 | |
7 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | Mercedes | 1’34″242 | |
8 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | Mercedes | 1’34″317 | |
9 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | Renault | 1’34″432 | |
10 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | Ferrari | 1’34″548 | |
11 | Sergio Pérez | 6 | Force India | VJM07 | Mercedes | 1’35″089 | |
12 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | Renault | 1’35″092 | |
13 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | Mercedes | 1’35″099 | |
14 | Adrian Sutil | 15 | Sauber | C33 | Ferrari | 1’35″364 | |
15 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | Ferrari | 1’35″681 | |
16 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | Renault | 1’35″984 | |
17 | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | Renault | 1’36″813 | |
18 | Jules Bianchi | 17 | Marussia | MR03 | Ferrari | 1’36″943 | |
19 | Kamui Kobayashi | 21 | Caterham | CT05 | Renault | 1’37″015 | |
20 | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | Ferrari | 1’37″481 | |
21 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | Renault | 1’34″984 | |
22 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | Renault | 1’35″917 |
*Pastor Maldonado i Jean-Eric Vergne perden 10 llocs per usar el sisè motor de la temporada. Maldonado perd cinc llocs en aquest GP i els altres cinc els perdrà al proper GP.
Temps del 107%: 1’40″163