Avui podríem parlar de la victòria de Ricciardo, de la bona cursa de Räikkönen o de l’excel·lent actuació de Vatlery Bottas, però el tema del dia és un altre: La tensió entre els dos pilots de Mercedes finalment ha explotat. BOOM !
L’actuació de Rosberg a Mónaco, parant el cotxe esgarrant així la pole position de Hamilton, em va deixar dubtes. Ho havia fet expressament? Vaig donar a l’alemany el benefici del dubte. No obstant això, l’avançament kamikaze d’avui a “Les Combes” crec que estava totalment fora de lloc. La meva opinió: L’alemany ha portat a l’extrem les seves ansies de guanyar. Començo a pensar com Lewis Hamilton: Potser Rosberg ho ha fet expressament.
“Les Combes”-Gate
L’incident succeïa a la volta 2, després de que Hamilton aconseguís col·locar-se primer gràcies a una excel·lent sortida. Rosberg perdia la primera posició i es decidia recuperar-la a la primera de canvi. Així doncs, a la volta 2 l’alemany intentava un avançament per l’exterior, molt arriscat, i quan tenia la posició ja perduda toca la roda de Lewis Hamilton. Com no, l’anglès ha punxat. Tornant al box ha destrossat el fons plà, perdent així un 40-50% de la càrrega aerodinàmica. No podia avançar ni a Grosjean amb un Lotus. 0 punts.
S’ha fet una reunió després de la cursa. Hamilton ha fet unes declaracions una mica contradictòries. Primer ha indicat que Rosberg li donava la culpa a ell, després explica que Rosberg li ha confessat que podria haver-ho evitat i que, per tant, ho havia fet expressament. Desconeixem què s’ha dit realment en aquesta reunió, però sí que és veritat que Rosberg s’ha mostrat bastant opac davant la premsa en aquest conflicte. Els ha dit que no volia contestar preguntes sobre aquest incident en calent.
Al Padock hi ha hagut una reacció crítica amb Rosberg i amb l’equip Mercedes de forma generalitzada. Toto Wolff, el director executiu de l’escuderia Mercedes, comentava a Sky Sports:
“No sé si hi ha una regla d’or, només puc dir que ha estat una cursa absolutament inacceptable per a nosaltres, amb els nostres propis pilots tocant-se a la segona volta. ¡Increïble!”
…
“Hi ha una regla: no poden col·lisionar un amb l’altre. Avui ha passat i no al final de la cursa sinó a la volta dos!”
…
“No pots provar d’avançar amb el ganivet entre les dents a la volta 2!”
Niki Lauda, part també de l’equip Mercedes, comentava amb el seu estil crític habitual:
“És inacceptable per mi que a la segona volta el Nico hagi picat amb el Lewis. Si aquestes coses passen al final de la cursa mentre estan lluitant, en podem parlar, però a la segona volta és ridícul. Pensava que eren més llestos (referint-se als pilots), però òbviament no ho són”
Així doncs, permeteu-me que avui Nico Rosberg protagonitzi els semàfor vermell de la cursa. Soc excessivament crític? Potser sí, però permeteu-me tres apunts:
- No és la primera vegada que Rosberg està involucrat en aquest tipus de polèmiques aquest any. Recordeu Mònaco. Per la part de Hamilton, res a dir.
- L’avantatge en punts que té l’alemany sobre l’anglès feia totalment innecessari fer un avançament tan arriscat. Més encara pel motiu de fer-ho a la volta dos. Si era més ràpid, el podria haver avançat més tard sense posar en risc el doblet. O potser tenia por de que Hamilton s’escaparia?
- Rosberg ha d’entendre que és un pilot de l’equip Mercedes que, per sobre de tot, aspira a fer doblet. Si hagués fet el mateix a un Red Bull seria una història diferent, però… al teu company d’equip?
Perdoneu si he estat massa crític amb el pilot alemany, però recordeu que aquest blog és també un blog d’opinió. L’expressat en aquest post és la meva opinió, no la veritat absoluta.
Deixeu-me acabar amb l’opinió d’Alonso sobre el tema, molt encertada crec:
“Si deixen lluitar als pilots, mentre no es toquen, tot es fantàstic, fins que es toquen i deixa de ser-ho” La crua veritat!
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | 01:24.36.556 | 5 | 44 |
2 | 18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | + 3″383 | 1 | 44 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | + 28″032 | 6 | 44 |
4 | 12 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | + 36″815 | 8 | 44 |
5 | 10 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | + 52″196 | 3 | 44 |
6 | 8 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | + 54″580 | 10 | 44 |
7 | 6 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | + 61″162 | 4 | 44 |
8 | 4 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM07 | + 64″293 | 13 | 44 |
9 | 2 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | + 65″347 | 11 | 44 |
10 | 1 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | + 65″697 | 18 | 44 |
11 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | + 71″920 | 12 | 44 | |
12 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | + 54″262 [*] | 7 | 44 | |
13 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | + 75″975 | 9 | 44 | |
14 | Adrian Sutil | 99 | Sauber | C33 | + 82″447 | 14 | 44 | |
15 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | + 90″825 | 20 | 44 | |
16 | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | + 1 vuelta | 19 | 43 | |
17 | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | + 1 vuelta | 22 | 43 | |
18 | Jules Bianchi | 17 | Marussia | MR03 | + 5 vueltas | 16 | 39 | |
19 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | + 6 vueltas | 2 | 38 | |
20 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | + 11 vueltas | 15 | 33 | |
21 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | + 43 vueltas | 17 | 01 | |
22 | André Lotterer | 45 | Caterham | CT05 | + 43 vueltas | 21 | 01 |
Salut i benzina!
Qui no arrisca no pisca….