Ahir Lewis Hamilton tenia algunes raons per sentir-se desanimat. Sortia bastant més enrere a la graella que el seu company i a l’aire hi flotava una sensació d’ara o mai, de “si Rosberg guanya a casa de Hamilton, serà un cop moral important”. Però com deia el mític comentarista de la BBC Murray Walker, a la Fórmula 1 qualsevol cosa pot passa i normalment, passa.
Amb una graella bastant diferent de la d’ahir degut a les diferents penalitzacions, la cursa s’ha iniciat amb Nico Rosberg mantenint la primera posició al davant però amb el segon classificat Sebastian Vettel sortint malament i perdent llocs envers els dos McLaren i Hamilton. Al darrere, mentre Fernando Alonso es passava del seu lloc a la graella, Felipe Massa ha estat a punt de quedar-se aturat.
L’F14 T ha aguantat bé el fort impacte.
A la corba 1 Jean-Éric Vergne i Sergio Pérez s’han tocat però han pogut continuar. Més endavant, entrant a la recta Wellington, Kimi Räikkönen ha sortit llarg per l’escapatòria d’asfalt. Mantenint el peu a fons, al tornar ha passat per un clot i se li ha descontrolat el Ferrari, impactant gairebé frontalment contra el guarda-rail a mitja recta i provocant accions evasives per part dels altres pilots. Massa ha impactat lleugerament contra el Ferrari i ha hagut d’abandonar. Per la seva banda, Kamui Kobayashi ho ha esquivat tot passant per l’herba però potser el que més sort ha tingut ha estat Max Chilton, al qual una peça del Ferrari quasi impacta al casc.
Degut als desperfectes al guarda-rail, s’ha hagut d’aturar la cursa durant gairebé una hora per reparar-lo. Räikkönen ha patit un impacte de 47 G però tant sols tenia molèsties a la cama que no haurien de ser cap problema de cara al proper GP.
A les 15.05 s’ha reiniciat la cursa darrere el Safety Car. Immediatament Hamilton ha avançat els dos McLaren i ha procedit a retallar distàncies amb el seu company d’equip, mentre al darrere tant Fernando Alonso (amb un stop and go de 5 segons pel tema de la graella) i Valtteri Bottas anaven remuntant posicions des del fons de la graella.
La bandera vermella ha propiciat varietat estratègica. Tothom havia sortit amb els pneumàtics tous excepte els Ferrari, i amb la bandera vermella Alonso se’ls ha tret de sobre, podent disputar la resta de la cursa amb els tous. Per altra banda, Red Bull ha decidit prendre la nova sortida amb pneumàtics durs que han canviat aviat. S’ha començat a veure que alguns pilots anirien a només una aturada.
Els primers en mostrar la seva mà han estat els propis Red Bull per treure’s els durs de sobre. Vettel ha entrat a la volta 10 i Daniel Ricciardo ho ha fet cinc voltes més tard. A davant, a Mercedes Rosberg ha entrat a la volta 18 i ha posat de nou els tous, indicant que faria una altra aturada, mentre que Hamilton ha aguantat fins la volta 24 i ha posat els durs i obrint la batalla estratègica entre les fletxes de plata.
Hauria pogut Rosberg aguantar a Hamilton a final de cursa ell amb pneumàtics durs i l’anglès amb les toves? No ho sabrem. Quatre voltes després de l’aturada de Hamilton, el pilot alemany ha començat a patir problemes de canvi fins que ha deixat de funcionar, provocant el primer abandonament de Rosberg aquesta temporada.
A partir d’aquí Hamilton ha dominat a plaer, fins i tot fent una aturada per si de cas. Darrere seu han quedat els homes que han anat a una aturada. A la segona posició, Valtteri Bottas que ha demostrat ser el més veloç després dels Mercedes, tercer Daniel Ricciardo i quart Jenson Button que a punt ha estat d’agafar al pilot australià.
L’excitació a les últimes voltes l’han proporcionat Sebastian Vettel i Fernando Alonso. Vettel ha anat a dues aturades (i ha criticat l’estratègia) mentre que Alonso anava a una, i el tetracampió ha arribat al darrere de l’asturià, lliurant una gran batalla fins que finalment el pilot de Red Bull ha aconseguit la cinquena posició. Tots dos s’han acusat per la ràdio d’excedir els límits de la pista i de fer fora l’altre, però finalment no hi ha hagut cap sanció a aplicar.
Han tancat els punts Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg i els dos Toro Rosso, mentre que a darrere qui sí ha rebut una sanció ha estat Esteban Gutiérrez, per impactar contra el Lotus de Pastor Maldonado.
Així doncs, Hamilton retalla a tant sols quatre punts l’avantatge que li portava el seu company d’equip. Queden deu curses i els rivals encara no donen senyals d’apropar-se als Mercedes, així que probablement a falta de cinc asseguraran el títol de constructors, però sembla que tindrem lluita pel títol fins al final…
Contents tot i els trofeus de fireta…
Valtteri Bottas: Pilotatge digne de futur campió.
Jenson Button: Una cursa òptima, com les que ens tenia acostumats.
Ferrari: No dóna per més, surtin davant o darrere sempre queden al mateix lloc.
Mercedes: No acaben de ser fiables.
Esteban Gutiérrez: Surt a penalització per cursa
Escapatòries d’asfalt: Sense elles Räikkönen no hagués tornat a tota velocitat a la pista i sense elles no tindríem debat sobre el tema dels límits del traçat…
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | 02:26.52.094 | 6 | 52 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | + 30″135 | 14 | 52 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | + 46″495 | 8 | 52 |
4 | 12 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | + 47″390 | 3 | 52 |
5 | 10 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | + 53″864 | 2 | 52 |
6 | 8 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | + 59″946 | 16 | 52 |
7 | 6 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | + 62″563 | 5 | 52 |
8 | 4 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | + 88″692 | 4 | 52 |
9 | 2 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | + 89″340 | 9 | 52 |
10 | 1 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | + 1 volta | 10 | 51 |
11 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM07 | + 1 volta | 7 | 51 | |
12 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | + 1 volta | 11 | 51 | |
13 | Adrian Sutil | 99 | Sauber | C33 | + 1 volta | 13 | 51 | |
14 | Jules Bianchi | 17 | Marussia | MR03 | + 1 volta | 12 | 51 | |
15 | Kamui Kobayashi | 10 | Caterham | CT05 | + 2 voltes | 22 | 50 | |
16 | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | + 2 voltes | 17 | 50 | |
17 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | Motor | 20 | 49 | |
18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | Caixa canvis | 1 | 28 | |
19 | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | Suspensió | 21 | 11 | |
20 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | Danys acc. | 19 | 09 | |
21 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | Danys acc. | 15 | 00 | |
22 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | Accident | 18 | 00 |