Es veia a venir: ho han aconseguit. Mercedes s’ha fet amb el rècord del millor inici de campionat de la història, un rècord que fins el moment tenia l’equip Williams a l’any 1992. En aquella temporada, tot i abandonar 4 curses, Nigel Mansell va proclamar-se campió del món doblant la puntuació del segon.
Anem pel mateix camí !!
La superioritat de Mercedes és molt més gran que la que ha tingut Red Bull a les últimes temporades. Si Lewis Hamilton no hagués tingut una avaria a la primera cursa l’equip alemany hauria fet doblet a totes les curses
I quina superioritat!! És igual si és Mònaco o Bahrain, ningú pot amb ells, són imparables.
L’interès de la cursa d’avui ha estat novament la lluita de Hamilton i Rosberg. Sempre dura tota la cursa, però és una lluita tímida on ningú sembla que s’atreveix a pronunciar-se. Ordres d’equip? Segurament, però a cada cursa beneficia a un pilot diferent.
No obstant això, no tot són flors i violes. Els dos candidats al títol han tingut la primera polèmica aquest cap de setmana amb la sessió de classificació. Si els dos competeixen pel títol el “mal rollo” està garantit. Desestabilitzà l’equip?
Rosberg, molt content. Hamilton, no tant, i no és perquè estigui penedit del seu nou pentinat…
La cursa ha estat molt lineal i l’interès s’ha centrar al final amb els problemes de Hamilton. M’ha recordat molt a la del Circuit de Catalunya. Els pneumàtics han estat super constants i els safety cars no han provocat gaire moviment.
En destacaria el problema de Räikkönen amb Chilton que li ha ensorrat la cursa, la bona actuació, altre cop, de Ricciardo i la mala sort de Vettel aquesta temporada. Hem vist algun avançament, però cap a la part del davant on s’han mantingut distancies molt amplies. El Safety Car ajuntava, però amb tres voltes es tornava a la mateixa situació.
Mercedes: Imparables: allà on van, triomfen. Rosberg ha estat espectacular al Gran Premi de casa seu.
Ricciardo: Brillant! gairebé passa a Hamilton. Novament davant de Vettel.
Jules Bianchi: Dacord, han abandonat 8 cotxes, però una novena posició amb un Marussia es mereix un semàfor verd.
Els comissaris: Han tret els cotxes de pista molt ràpid. Són excepcionals i en aquesta cursa necessiten ser-ho.
Ferrari: Bon paper d’Alonso una vegada més, però amb quartes posicions no es pot guanyar un mundial. Em temo a que tornarà a ser “el millor dels unpowered“. Mala sort amb el toc amb Räikkönen en un moment absolutament clau.
Toro Rosso: DNF, cap cotxe ha acabat la cursa.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Volt. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | 01:49’27″661 | 1 | 78 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | + 9″210 | 2 | 78 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | + 9″614 | 3 | 78 |
4 | 12 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | + 32″452 | 5 | 78 |
5 | 10 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | + 1 vuelta | 11 | 77 |
6 | 8 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | + 1 vuelta | 12 | 77 |
7 | 6 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | + 1 vuelta | 16 | 77 |
8 | 4 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | + 1 vuelta | 14 | 77 |
9 | 2 | Jules Bianchi | 17 | Marussia | MR03 | + 1 vuelta | 21 | 77 |
10 | 1 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | + 1 vuelta | 8 | 77 |
11 | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | + 1 vuelta | 22 | 77 | |
12 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | + 1 vuelta | 6 | 77 | |
13 | Kamui Kobayashi | 10 | Caterham | CT05 | + 3 vueltas | 20 | 75 | |
14 | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | + 3 vueltas | 19 | 75 | |
RET | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | + 19 vueltas | 17 | 59 | |
RET | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | + 23 vueltas | 13 | 55 | |
RET | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | + 28 vueltas | 7 | 50 | |
RET | Adrian Sutil | 99 | Sauber | C33 | + 55 vueltas | 18 | 23 | |
RET | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | + 68 vueltas | 9 | 10 | |
RET | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | + 73 vueltas | 4 | 5 | |
RET | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM07 | + 78 vueltas | 10 | 0 | |
RET | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | + 78 vueltas | 15 | 0 |
Salut i benzina!