Després de l’excitació de Bahrain, era difícil gaudir d’una cursa tant espectacular com aquella; tot i això, el gran premi de la Xina ha tingut els seus al·licients. A davant, això si, els mateixos de sempre, Mercedes aconseguint el seu tercer doblet de la temporada.
Bona cursa del Nano avui.
Però no ha estat tant clar. A la pole, Lewis Hamilton ha fet una bona sortida, però Nico Rosberg ha perdut posicions i a més s’ha tocat a la primera corba amb el Williams de Valtteri Bottas. A la tercera fila, tant Fernando Alonso com el segon Williams de Felipe Massa han sortit millor que els Red Bull, però en el seu afany per guanyar posicions també s’han tocat. Sortosament, tant els dos Williams com el Ferrari i el Mercedes no han tingut problemes per continuar i l’ordre al final de la primera volta era Hamilton, Sebastian Vettel, Alonso, Daniel Ricciardo, Massa, Nico Hülkenberg i Rosberg.
Rosberg ha anat guanyant posicions mica en mica fins a les primeres aturades, on Fernando Alonso ha avançat el Red Bull de Sebastian Vettel degut a que s’ha aturat abans que l’alemany. De fet, Vettel ha tingut bastants problemes amb la gestió dels seus pneumàtics, fins al punt de que l’equip li ha manat deixar passar al seu company, no sense queixa per part del tetracampió, que finalment ha estat avançat per Ricciardo a la corba u.
La lluita entre els Red Bull ha tingut un cert morbo…
De nou, a les segones aturades Alonso ha entrat abans que la majoria i ha guanyat temps respecte a un Rosberg que el pressionava fortament per la segona posició, i el pilot de Mercedes ha acabat avançant-lo de manera fàcil. Darrere d’ells, Ricciardo s’ha acostat al pilot asturià però no l’ha arribat a incomodar.
Així doncs, Hamilton ha guanyat clarament la que és el seu vint-i-cinquè gran premi. Rosberg ha acabat segon i continua líder, mentre que Alonso ha aconseguit el primer podi de Ferrari aquesta temporada, en el debut de Marco Mattiacci com a cap d’equip.
Han completat els punts Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Bottas, Kimi Räikkönen, Sergio Pérez i Daniil Kvyat. Mencionar el pobre paper de Räikkönen, acabant a més d’un minut del seu company d’equip, així com els problemes de Massa, que ha perdut més de 20 segons a la seva primera aturada i ha quedat fora dels punts. Comentar també la cursa de Romain Grosjean, que s’ha mantingut entre els deu primers fins que la caixa de canvis del Lotus ha dit prou.
Per acabar, una curiositat. Segurament durant la retransmissió haureu escoltat a Hamilton dir que li havien ensenyat la bandera a quadres una volta abans. Efectivament, així ha estat, i segons l’article 43.2 del reglament, si la bandera s’ensenya abans, es compta l’última volta completa del líder, així que finalment només s’han comptat 54 voltes de les 56. No ha canviat res dins les posicions de punts, però si que ha anul·lat l’avançament de Kamui Kobayashi a Jules Bianchi a l’última volta.
Mercedes: Continua el seu domini, nou doblet tot i la mala sortida de Rosberg.
Fernando Alonso: Ha extret el millor del seu cotxe i és tercer al mundial.
Lotus: Cada cop millor, però necessiten fiabilitat per sumar punts.
Williams: Podrien haver acabat als cinc primers amb Massa si no fos pel pit-stop desastrós.
Sebastian Vettel: Certa insolència a l’hora d’acceptar ordres, superat de nou per Ricciardo.
Kimi Räikkönen: No pot acabar a un minut d’Alonso. Ha de millorar entrenaments i cursa.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W05 | 01:36.52.810 | 1 | 54 |
2 | 18 | Nico Rosberg | 6 | Mercedes | W05 | + 18″686 | 4 | 54 |
3 | 15 | Fernando Alonso | 14 | Ferrari | F14 T | + 25″765 | 5 | 54 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull | RB10 | + 26″978 | 2 | 54 |
5 | 10 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB10 | + 51″012 | 3 | 54 |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 27 | Force India | VJM07 | + 57″581 | 8 | 54 |
7 | 6 | Valtteri Bottas | 77 | Williams | FW36 | + 58″145 | 7 | 54 |
8 | 4 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | F14 T | + 83″990 | 11 | 54 |
9 | 2 | Sergio Pérez | 11 | Force India | VJM07 | + 86″489 | 16 | 54 |
10 | 1 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso | STR9 | + 1 volta | 13 | 53 |
11 | Jenson Button | 22 | McLaren | MP4-29 | + 1 volta | 12 | 53 | |
12 | Jean-Eric Vergne | 25 | Toro Rosso | STR9 | + 1 volta | 9 | 53 | |
13 | Kevin Magnussen | 20 | McLaren | MP4-29 | + 1 volta | 15 | 53 | |
14 | Pastor Maldonado | 13 | Lotus | E22 | + 1 volta | 22 | 53 | |
15 | Felipe Massa | 19 | Williams | FW36 | + 1 volta | 6 | 53 | |
16 | Esteban Gutiérrez | 21 | Sauber | C33 | + 1 volta | 17 | 53 | |
17 | Jules Bianchi | 17 | Marussia | MR03 | + 1 volta | 19 | 53 | |
18 | Kamui Kobayashi | 10 | Caterham | CT05 | + 1 volta | 18 | 53 | |
19 | Max Chilton | 4 | Marussia | MR03 | + 2 voltes | 21 | 52 | |
20 | Marcus Ericsson | 9 | Caterham | CT05 | + 2 voltes | 20 | 52 | |
RET | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E22 | + 28 voltes | 10 | 28 | |
RET | Adrian Sutil | 99 | Sauber | C33 | + 51 voltes | 14 | 05 |