El conductor del medical car de la fotografia és probablement el que millor ho ha passat durant aquesta llarga sessió de classificació conduint sobre l’asfalt d’Interlagos.
Aquesta sessió ha estat marcada completament per la pluja: les 3 tandes s’han disputat amb pneumàtics intermitjos o de pluja extrema. També hi han dit la seva les difícils prediccions meteorològiques: cap equip sabia si era el moment de calçar unes gomes o unes altres; cosa que també ha jugat una mala passada a Direcció de Cursa, que han anat ajornant el principi de la Q3 degut al volum d’aigua acumulat a l’asfalt i no pas perquè al mateix moment plogués. Això ha provocat un descontentament global pels aficionats que estaven a les grades descobertes, que fins i tot han xiulat per demostrar-ho.
Quan finalment s’ha anunciat que la tercera mànega començaria després de 5 minuts d’aquell avís, els primers pilots en sortir del box han sigut els de RedBull. Molt bona estratègia per part seva per evitar que, si sortien darrere d’algun altre cotxe, l’estela d’aigua els impedís fer un bon temps degut a la falta de visibilitat.
Els primers minuts de la Q3 han transcorregut amb normalitat fins que Grosjean ha entrat al cap de poques voltes a posar el pneumàtic de color verd perquè la pista s’estava eixugant. Seguidament han entrat Vettel, Webber, Rosberg, Hamilton i finalment Alonso i Massa a realitzar la mateixa operació. Aquests dos últims han donat la imatge còmica de la sessió: els mecànics treballaven amb el cotxe d’Alonso i Massa s’ha hagut d’esperar uns segons fent cua com qui agafa tanda en una botiga on no donen l’abast a despatxar la gent.
Amb tots els pilots amb els pneumàtics intermitjos els temps han començat a baixar, de l’ordre de mig segon per cada volta, tot i que l’extraterrestre Vettel ha sigut capaç de rebaixar el temps de Webber, el millor del moment, amb 1 segon i una dècima.
A falta de 2 minuts pel final, li han comunicat a Rosberg que podria tornar a caure un petac d’aigua en qualsevol moment, cosa que significaria haver de posar els pneumàtics de full wet, però no ha calgut tot i haver-hi hagut un increment d’intensitat de pluja l’últim minut de la sessió.
Per tant, la graella de sortida de demà queda de la següent manera:
Pos. | Pilot | Dorsal | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1
|
1
|
RB9
|
Renault
|
1’26″479
|
|||
2
|
9
|
W04
|
Mercedes
|
1’27″102
|
|||
3
|
3
|
F138
|
Ferrari
|
1’27″539
|
|||
4
|
2
|
RB9
|
Renault RS27 V8
|
1’27″572
|
|||
5
|
10
|
W04
|
Mercedes
|
1’27″677
|
|||
6
|
8
|
E21
|
Renault
|
1’27″737
|
|||
7
|
19
|
STR8
|
Ferrari
|
1’28″052
|
|||
8
|
18
|
STR8
|
Ferrari
|
1’28″081
|
|||
9
|
4
|
F138
|
Ferrari
|
1’28″109
|
|||
10
|
11
|
C32
|
Ferrari
|
1’28″582
|
|||
11
|
7
|
E21
|
Renault
|
1’27″456
|
|||
12
|
14
|
VJM06
|
Mercedes
|
1’27″798
|
|||
13
|
17
|
FW35
|
Renault
|
1’27″954
|
|||
14
|
6
|
MP4-28
|
Mercedes
|
1’28″269
|
|||
15
|
5
|
MP4-28
|
Mercedes
|
1’28″308
|
|||
16
|
15
|
VJM06
|
Mercedes
|
1’28″586
|
|||
17
|
16
|
FW35
|
Renault
|
1’27″367
|
|||
18
|
12
|
C32
|
Ferrari
|
1’27″445
|
|||
19
|
20
|
CT03
|
Renault
|
1’28″843
|
|||
20
|
21
|
CT03
|
Renault
|
1’28″320
|
|||
21
|
22
|
MR02
|
Cosworth
|
1’28″366
|
|||
22
|
23
|
MR02
|
Cosworth
|
1’28″950
|