Fins avui, només tres pilots havien aconseguit guanyar més de tres títols. El primer d’ells, Juan Manuel Fangio, va guanyar la meitat de les curses que va córrer i ho va fer amb diverses marques. El segon, Alain Prost, va lluitar de tu a tu amb una altra llegenda com Ayrton Senna i va ser el mestre de la posada a punt. El tercer, Michael Schumacher, va portar la perfecció a un altre límit, batent gairebé tots els rècords existents.
Avui Sebastian Vettel s’ha unit a ells, ja té el seu seient daurat a la història d’aquest esport. Fins el dia d’avui ha corregut 117 curses, n’ha guanyat 36, ha fet 43 poles i 21 voltes ràpides. Als 26 anys que té, pot perfectament còrrer 8 o 10 temporades més. I fa ben pocs anys pensàvem que els rècords de Schumacher durarien mooooolt de temps…
El Gran Premi de l’Índia ha vingut marcat per la selecció de pneumàtics que ha fet Pirelli. Amb els tous que tenien una durada d’entre 3 i 6 voltes, el dubte era quan treure-se’ls de sobre, i decidir si fer la resta de la cursa amb un o dos jocs de durs.
A la sortida, les principals amenaces per a Vettel han tingut problemes. Mark Webber i Fernando Alonso eren els pilots més ben classificats que sortien amb els durs, però l’australià s’ha tocat amb Kimi Räikkönen i ha rebotat contra Alonso, que ha trencat el seu aleró davanter contra el Red Bull. Per acabar-ho d’adobar, Alonso també ha colpejat amb Jenson Button, que també havia sortit amb durs. Webber ha pogut continuar, mentre que Alonso i Button han hagut d’aturar-se prematurament, perdent tota opció d’entrar als punts. A darrere, Giedo van der Garde, Charles Pic i Max Chilton es tocaven, provocant l’abandonament de l’holandès.
Van der Garde, cotxe danyat a la primera volta.
Al final de la volta 1, Vettel era líder amb Felipe Massa segon davant dels dos Mercedes, i una volta més tard el pilot de Red Bull ja ha entrat per desprendre’s dels pneumàtics tous. Ha tornat a la pista a la divuitena posició i camp per còrrer. Tots els altres que havien sortit amb els tous s’han anat aturant entre les voltes 5 i 8, amb l’excepció de Romain Grosjean, que ha allargat els seus tous fins a la volta 13.
Per la seva banda els pilots que sortien amb els durs, com Webber i Sergio Pérez, s’han aturat a la volta 28, posant els tous, i aturant-se de nou entre les voltes 30 i 33, coincidint amb la segona aturada dels pilots que havien sortit amb els tous. Així les coses, i amb la majoria dels pilots sense haver d’aturar-se més, Vettel tornava al liderat amb Webber segon.
Però de sobte, la mala sort s’ha tornat a cebar amb Webber quan li han dit que aturés el cotxe per problemes amb l’alternador. Vettel quedava amb un avantatge clar sobre el segon i tercer classificats, però ben bé fins al final no hem sapigut la identitat dels acompanyants al podi.
Tant els dos Lotus com Adrian Sutil han intentat completar la cursa amb una sola aturada. Per una banda, Kimi Räikkönen ha posat els durs a la volta 7 i ha volgut fer 53 voltes amb ells; era segon però ha començat a perdre posicions i ha acabat entrant a l’última volta per salvar la setena posició. Mentrestant, Sutil ha allargat els seus durs fins a la volta 41 i s’ha disposat a fer servir els tous fins al final. No ha hagut de tornar a entrar, i ha pogut entrar als punts a la novena posició.
I Romain Grosjean ho ha fet com Räikkönen, però al canviar a durs 6 voltes més tard que el finés, ha pogut acabar la cursa amb una sola aturada, recuperant des de la dissetena fins a la tercera posició, darrere de Nico Rosberg, que s’ha aturat a les voltes 7 i 30.
Darrere d’ells Felipe Massa ha fet un bon paper quedant davant de Checo Pérez, que al capdavall ha estat el pilot que sortia amb durs que ha quedat més amunt. Sisè ha estat Lewis Hamilton amb Räikkönen, Paul di Resta, Sutil i Daniel Ricciardo completant els punts.
Rosberg i Grosjean homenatgen al campió.
Al capdavall, a part de la primera posició de Vettel, ha estat una cursa on ha estat divertit seguir les diferents estratègies, estratègies que sense els pneumàtics que ens dona Pirelli no serien possibles.
Per acabar, els semàfors:
Sebastian Vettel: És el rei actual de la Fórmula 1. I a sobre fa donuts!
Romain Grosjean i Sergio Pérez: Han executat les seves estratègies a la perfecció, sense errors, i n’han obtingut la recompensa.
Mercedes: Recuperen el segon lloc al mundial, però més pels errors d’altres.
Kimi Räikkönen: S’està veient superat per Grosjean últimament.
Force India: Bon treball per sumar punts avui.
Max Chilton: Ha provocat l’abandonament de Giedo van der Garde.
Mark Webber: Es pot tenir més mala sort?
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | 00:01.29.057 | 1 | 60 |
2 | 18 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | + 29″800 | 2 | 60 |
3 | 15 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | + 39″800 | 17 | 60 |
4 | 12 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | + 41″600 | 5 | 60 |
5 | 10 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | + 43″800 | 9 | 60 |
6 | 8 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | + 52″400 | 3 | 60 |
7 | 6 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | + 67″900 | 6 | 60 |
8 | 4 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | + 72″800 | 12 | 60 |
9 | 2 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | + 74″700 | 13 | 60 |
10 | 1 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | + 76″200 | 11 | 60 |
11 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | + 78″200 | 8 | 60 | |
12 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | + 78″900 | 18 | 60 | |
13 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | + 1 vuelta | 14 | 59 | |
14 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | + 1 vuelta | 10 | 59 | |
15 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | + 1 vuelta | 16 | 59 | |
16 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | + 1 vuelta | 15 | 59 | |
17 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | + 2 vueltas | 22 | 58 | |
18 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | + 2 vueltas | 19 | 58 | |
19 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | + 6 vueltas | 7 | 54 | |
RET | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | Alternador | 4 | 39 | |
RET | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | Hidràulic | 21 | 35 | |
RET | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | Accident | 20 | 01 |