La Fórmula 1 arriba aquest cap de setmana a Monza, Itàlia,
el temple de la velocitat, en el que és l’última cursa europea del campionat.
La recta final del mundial és cada cop més a prop i cada vegada hi ha menys
marge d’error per als que volen aspirar a alguna cosa. Ferrari corre a casa, i
Alonso sap que aquest cap de setmana té una oportunitat d’or per començar a
retallar punts a Vettel, mentre que l’alemany, més tranquil, quedant per davant
d’Alonso ja en té prou per seguir augmentant el seu avantatge al capdavant del
campionat de pilots. Més enrere trobem Hamilton i el seu Mercedes que, tot i no
estar despenjats del tot en la lluita pel títol (només té 12 punts menys que
Alonso), hauria d’esperar que Vettel i Alonso comencessin a obtenir molt mals
resultats per somiar en el campionat. Tot i així, el britànic aprofitarà l’alta
velocitat que permet Monza per esgarrapar un bon resultat. De fet, aquest matí Hamilton ja ha sigut el més ràpid en els primers
entrenaments lluires. De moment, descobrim una mica més on corren aquest
cap de setmana els pilots:
el temple de la velocitat, en el que és l’última cursa europea del campionat.
La recta final del mundial és cada cop més a prop i cada vegada hi ha menys
marge d’error per als que volen aspirar a alguna cosa. Ferrari corre a casa, i
Alonso sap que aquest cap de setmana té una oportunitat d’or per començar a
retallar punts a Vettel, mentre que l’alemany, més tranquil, quedant per davant
d’Alonso ja en té prou per seguir augmentant el seu avantatge al capdavant del
campionat de pilots. Més enrere trobem Hamilton i el seu Mercedes que, tot i no
estar despenjats del tot en la lluita pel títol (només té 12 punts menys que
Alonso), hauria d’esperar que Vettel i Alonso comencessin a obtenir molt mals
resultats per somiar en el campionat. Tot i així, el britànic aprofitarà l’alta
velocitat que permet Monza per esgarrapar un bon resultat. De fet, aquest matí Hamilton ja ha sigut el més ràpid en els primers
entrenaments lluires. De moment, descobrim una mica més on corren aquest
cap de setmana els pilots:
Hamilton ha sigut el més ràpid als primers lliures | FIA |
L’Autodromo Nazionale
Monza està siutat al costat de la ciutat de Monza, al nord de Milà. El
circuit va ser construït el 1922. El traçat original tenia una curiosa forma,
combinant l’actual amb un oval. La F1 va usar aquest traçat els anys 1955,
1956, 1960 i 1961. Actualment l’oval
encara existeix i per TV es pot apreciar el pont per on creua amb el circuit, just abans de la Variante Ascari. Els propers Grans
Premis ja es van disputar sense utilitzar l’oval, usant el traçat actual, que
recorda la forma de bota d’Itàlia i que ha rebut poques modificacions importants
al llarg dels anys.
Monza està siutat al costat de la ciutat de Monza, al nord de Milà. El
circuit va ser construït el 1922. El traçat original tenia una curiosa forma,
combinant l’actual amb un oval. La F1 va usar aquest traçat els anys 1955,
1956, 1960 i 1961. Actualment l’oval
encara existeix i per TV es pot apreciar el pont per on creua amb el circuit, just abans de la Variante Ascari. Els propers Grans
Premis ja es van disputar sense utilitzar l’oval, usant el traçat actual, que
recorda la forma de bota d’Itàlia i que ha rebut poques modificacions importants
al llarg dels anys.
Una cursa del 1925, amb els cotxes creuant el pont |
El circuit de Monza es caracteritza per l’alta velocitat que
els monoplaces hi poden agafar. Si als anys 2000, amb els motors V10 es podien
assolir els 370 km/h a la recta principal, una xifra esfereïdora i excitant
alhora, actualment es poden assolir fins
a 340 km/h, una velocitat gens menyspreable. A part de les llargues rectes,
l’altra atracció principal són les xicanes
que separen les parts d’alta velocitat: la Variante del Rettifilo al final de la recta principal, la Variante della Roggia, la Variante Ascari o la Curva Parabolica, l’últim revolt del
circuit, que es fa a amb el peu al fons de l’accelerador i determina la
velocitat de la recta principal.
els monoplaces hi poden agafar. Si als anys 2000, amb els motors V10 es podien
assolir els 370 km/h a la recta principal, una xifra esfereïdora i excitant
alhora, actualment es poden assolir fins
a 340 km/h, una velocitat gens menyspreable. A part de les llargues rectes,
l’altra atracció principal són les xicanes
que separen les parts d’alta velocitat: la Variante del Rettifilo al final de la recta principal, la Variante della Roggia, la Variante Ascari o la Curva Parabolica, l’últim revolt del
circuit, que es fa a amb el peu al fons de l’accelerador i determina la
velocitat de la recta principal.
Imatge aèria del circuit, on s’aprecia l’oval |
El circuit on es va
estrenar l’últim campió
estrenar l’últim campió
El Gran Premi d’Itàlia del 2008 es presentava mogudet. Un
jove Sebastian Vettel, amb un cotxe
de mitja taula com el Toro Rosso, havia aconseguit obtenir la pole sota la
pluja. La cursa, també sota un xàfec torrencial i amb sortida rere el Safety
Car, també seria per a l’alemany, convertint-se en el pilot més jove en aconseguir una Pole Position, una volta ràpida i una
victòria, rècords que fins llavors tenia Fernando Alonso. Vettel seria
catapultat ràpidament cap a l’èxit a Red Bull.
jove Sebastian Vettel, amb un cotxe
de mitja taula com el Toro Rosso, havia aconseguit obtenir la pole sota la
pluja. La cursa, també sota un xàfec torrencial i amb sortida rere el Safety
Car, també seria per a l’alemany, convertint-se en el pilot més jove en aconseguir una Pole Position, una volta ràpida i una
victòria, rècords que fins llavors tenia Fernando Alonso. Vettel seria
catapultat ràpidament cap a l’èxit a Red Bull.
Primer serial d’estiu
resolt: Ricciardo, a Red Bull
resolt: Ricciardo, a Red Bull
Tornem a l’actualitat. Aquest cap de setmana ja no caldrà
especular més sobre el nou pilot de Red Bull perquè l’equip ja ha confirmat que
seria Daniel Ricciardo qui ocuparà el seient que deixa lliure Mark Webber a
partir de l’any que ve, “l’opció més lògica perquè ja fa temps que seguim la
seva projecció” segons va explicar Christian Horner.
especular més sobre el nou pilot de Red Bull perquè l’equip ja ha confirmat que
seria Daniel Ricciardo qui ocuparà el seient que deixa lliure Mark Webber a
partir de l’any que ve, “l’opció més lògica perquè ja fa temps que seguim la
seva projecció” segons va explicar Christian Horner.
Ara queda per resoldre què passarà a Ferrari. Seguiran
Alonso i Massa? Raikkonen tornarà a vestir de vermell? De moment, els pilots d’il cavaliere rampante tenen feina a fer aquest cap de setmana:
Alonso mirar de superar Vettel i Massa obtenir un bon resultat si vol mantenir
el seient.
Alonso i Massa? Raikkonen tornarà a vestir de vermell? De moment, els pilots d’il cavaliere rampante tenen feina a fer aquest cap de setmana:
Alonso mirar de superar Vettel i Massa obtenir un bon resultat si vol mantenir
el seient.
Ricciardo arriba a Monza sabent que el 2014 serà pilot de Red Bull |