Crònica del Gran Premi d’Itàlia: Vettel, fins i tot a Monza

Vettel, Vettel, Vettel… Per sisena vegada aquest any i amb el triple de victòries que qualsevol altre pilot, Sebastian ha tornat a guanyar, fins i tot a Monza.
Monza no és el circuit perfecte per als Red Bull, i fins i tot aquí han sigut els dominadors indiscutibles de la cursa. Amb “només” una victòria en els últims 4 anys, les grans rectes de “l’Autodromo Nacionale” semblaven que donarien alguna oportunitat als Ferraris i als Mercedes, però en fi… Els dominis del binomi Red Bull – Vettel són ja il·limitats i no hi ha entrebanc possible que eviti el quart títol mundial consecutiu del jove pilot alemany i de l’escuderia suïssa.

Els rivals de Vettel saben que de poc serveix ja una segona posició…

La sortida ha estat emocionant, però en la línia de sempre: Bona sortida de Vettel, dolenta de Webber i excel·lent d’Alonso. Aquesta vegada Massa també ha fet una bona sortida i Hülkenberg ha vist com la seva fantàstica posició de graella durava ben poc…
La víctima de la perillosa sortida de Monza ha estat Di Resta. Pocs incidents donada la estretíssima recta de Monza. Creieu-me, l’he vist en directe i sembla poc més que una carretera de poble de dos carrils. Webber ha perdut un tros d’aleró, però com hem vist posteriorment, no deu haver afectat massa al seu rendiment.

 

 Els companys de TV3, sempre amb els seus “Problemes!”
La veritat és que a partir d’aquí la cursa ha esdevingut bastant lineal. Poques voltes després de la sortida, Alonso ha passat a Webber i posteriorment a Massa. L’asturià s’ha acostat fins als 5s de Vettel, però, quan tenia millor ritme que l’alemany, Red Bull ha anticipat el canvi de rodes mentre l’Scuderia (o el mateix Alonso segons diuen) ha decidit mantenir el monoplaça número 3 unes voltes més en pista.
El resultat ha estat un augment en la distància amb el líder de 5 a 10 segons, distància que no s’ha vist compensada fins al final de cursa. Una errada? Jo crec que més aviat una estratègia desesperada. El “colmo” d’aquesta impotència? Alonso queixant-se dels llums del monoplaça de Vettel que, segons ell, el distreien…
L’errada de Ferrari per mi ha estat amb Massa. Si hagués anticipat la seva parada probablement hauria mantingut la posició amb Webber i qui sap si una plaça al podi!
A partir d’aquí, i sense més parades al box a la vista (fenomen excepcional amb els Pirelli), poca cosa més ha passat. Interessant les remuntades des del darrere de Räikkönen i Hamilton, ambdues sense premi i la lluita de Webber i Alonso al final de la cursa (tot un clàssic de les últimes temporades!).
 Vettel i Alonso s’han tornat a veure les cares al principi i al final de la cursa.


 Deixem pas als semàfors:

Vettel i Alonso: Els dos, gairebé mai fora del semàfor verd.
Felipe Massa: Davant d’Alonso a la qualy i una excel·lent quarta posició. Estem altre cop davant la inexplicable millora de rendiment del brasiler quan es negocien contractes?
Hülkenberg: Ha perdut la tercera posició molt ràpid, però per quedar-se amb la cinquena!

 Mercedes: Grans rectes i un gran motor haurien d’aconseguir un millor resultat.

Räikkönen: Un altre 0 i un adéu a la lluita pel títol.

Mclaren: Generalment els de Woking comencen malament l’any, però després remunten. Aquest any ni tard, ni d’hora.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Volt.
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 00:01.29.036 53
2 18 Fernando Alonso 3 Ferrari F138 + 5″400 53
3 15 Mark Webber 2 Red Bull RB9 + 6″300 53
4 12 Felipe Massa 4 Ferrari F138 + 9″300 53
5 10 Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 + 10″300 53
6 8 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 + 10″900 53
7 6 Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 + 32″300 53
8 4 Romain Grosjean 8 Lotus E21 + 33″100 53
9 2 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 + 33″500 53
10 1 Jenson Button 5 McLaren MP4-28 + 38″300 53
11 Kimi Räikkönen 7 Lotus E21 + 38″600 53
12 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 + 39″700 53
13 Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 + 40″800 53
14 Pastor Maldonado 16 Williams FW35 + 49″000 53
15 Valtteri Bottas 17 Williams FW35 + 56″800 53
16 Adrian Sutil 15 Force India VJM06 + 1 vuelta 52
17 Charles Pic 20 Caterham CT03 + 1 vuelta 52
18 Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 + 1 vuelta 52
19 Jules Bianchi 22 Marussia MR02 + 1 vuelta 52
20 Max Chilton 23 Marussia MR02 + 1 vuelta 52
21 Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 + 39 vueltas 14
22 Paul di Resta 14 Force India VJM06 00

Salut i benzina!!!!