50ºC a l’asfalt de l’Hungaroring a l’hora de disputar-se la
Q1. Molta calor. Però una calor que no impediria als Mercedes tornar a volar i
a Hamilton aconseguir la seva tercera Pole Position consecutiva. Els Mercedes
segueixen imparables als dissabtes, però de moment això no els dóna gaire
rendiment de cara al campionat perquè els diumenges se solen pansir. Si demà,
però, Hamilton aconsegueix aguantar l’atac de Vettel a la sortida, potser
podria tenir alguna opció, perquè ja és prou coneguda la dificultat per avançar
a Hungaroring. De totes maneres, els Mercedes i Vettel (avui, segon) no són les
úniques amenaces de cara a demà. Els Lotus, i sobretot un sorprenent Grosjean,
poden posar les coses difícils al màxim candidat a la victòria de demà,
Sebastian Vettel. Alonso tampoc ho ha fet del tot malament, avui, i ha
aconseguit acabar 5è, per davant de Kimi Raikkonen, que a l’última temptativa
s’ha desinflat. Anem a veure com ha succeït tot:
Q1. Molta calor. Però una calor que no impediria als Mercedes tornar a volar i
a Hamilton aconseguir la seva tercera Pole Position consecutiva. Els Mercedes
segueixen imparables als dissabtes, però de moment això no els dóna gaire
rendiment de cara al campionat perquè els diumenges se solen pansir. Si demà,
però, Hamilton aconsegueix aguantar l’atac de Vettel a la sortida, potser
podria tenir alguna opció, perquè ja és prou coneguda la dificultat per avançar
a Hungaroring. De totes maneres, els Mercedes i Vettel (avui, segon) no són les
úniques amenaces de cara a demà. Els Lotus, i sobretot un sorprenent Grosjean,
poden posar les coses difícils al màxim candidat a la victòria de demà,
Sebastian Vettel. Alonso tampoc ho ha fet del tot malament, avui, i ha
aconseguit acabar 5è, per davant de Kimi Raikkonen, que a l’última temptativa
s’ha desinflat. Anem a veure com ha succeït tot:
Hamilton, Vettel i Grosjean sortiran al capdavant | F1.com |
Màxima
igualtat a la Q1
igualtat a la Q1
A la Q1, els
pilots punters han tardat a sortir, només deixant 8 minuts de marge, per protegir-se de
la calor i estalviar pneumàtics. Alonso s’ha col·locat primer, però de seguida
s’ha vist superat per Grosjean, molt ràpid aquest cap de setmana. Raikkonen s’ha
situat 3r. Vettel ha sortit quan faltaven 4 minuts per al final i s’ha
col·locat segon. Els Mercedes han sortit els últims, amb 2 minuts de temps, i
s’han posat al capdavant, amb Rosberg al primer lloc. Quedava clar que
Mercedes, Red Bull, Ferrari i Lotus es disputarien una pole difícil de predir.
A darrere, la sorpresa era l’eliminació de Di Resta.
pilots punters han tardat a sortir, només deixant 8 minuts de marge, per protegir-se de
la calor i estalviar pneumàtics. Alonso s’ha col·locat primer, però de seguida
s’ha vist superat per Grosjean, molt ràpid aquest cap de setmana. Raikkonen s’ha
situat 3r. Vettel ha sortit quan faltaven 4 minuts per al final i s’ha
col·locat segon. Els Mercedes han sortit els últims, amb 2 minuts de temps, i
s’han posat al capdavant, amb Rosberg al primer lloc. Quedava clar que
Mercedes, Red Bull, Ferrari i Lotus es disputarien una pole difícil de predir.
A darrere, la sorpresa era l’eliminació de Di Resta.
Els Mercedes es comencen a
perfilar com a candidats a la Q2
perfilar com a candidats a la Q2
Els pilots han anat per feina
de seguida, amb els pneumàtics tous. Hamilton s’ha col·locat primer, però de
seguida Vettel, amb pneumàtics usats i tot i fer una clavada de fens, li ha
robat el lloc amb un 1:19.9, un temps que superava el registre de pole de l’any
passat. Raikkonen ha tardat més a sortir i s’ha posicionat 2n, a dues dècimes
del registre de Vettel, i Grosjean ha superat el seu company i s’ha col·locat a
1 dècima de l’alemany. Semblava difícil superar el registre de Vettel, però els
dos Mercedes no els ha costat: Rosberg li ha tret dues dècimes al seu
compatriota alemany, fent que les bales platejades es comencessin a perfilar
com a clars candidats a la Pole Position. Per darrere, Webber era 15è i tenia
problemes amb el KERS, però finalment ha eludit la zona de tall. Button, amb
problemes de control del cotxe, no ha tingut la mateixa sort. El seu company,
Checo Pérez, en canvi, sí que ha pogut passar a la Q3.
de seguida, amb els pneumàtics tous. Hamilton s’ha col·locat primer, però de
seguida Vettel, amb pneumàtics usats i tot i fer una clavada de fens, li ha
robat el lloc amb un 1:19.9, un temps que superava el registre de pole de l’any
passat. Raikkonen ha tardat més a sortir i s’ha posicionat 2n, a dues dècimes
del registre de Vettel, i Grosjean ha superat el seu company i s’ha col·locat a
1 dècima de l’alemany. Semblava difícil superar el registre de Vettel, però els
dos Mercedes no els ha costat: Rosberg li ha tret dues dècimes al seu
compatriota alemany, fent que les bales platejades es comencessin a perfilar
com a clars candidats a la Pole Position. Per darrere, Webber era 15è i tenia
problemes amb el KERS, però finalment ha eludit la zona de tall. Button, amb
problemes de control del cotxe, no ha tingut la mateixa sort. El seu company,
Checo Pérez, en canvi, sí que ha pogut passar a la Q3.
Hamilton obté a la pole a
l’últim moment
l’últim moment
A la primera temptativa de
volta ràpida de la Q3, Vettel, amb un 1:19.5, s’ha situat primer, just davant
dels Hamilton, Rosberg, Grosjean i Raikkonen. Massa i Alonso, de moment,
quedaven 6è i 7è respectivament. La segona temptativa ha sigut molt ajustada:
Raikkonen, Rosberg i Grosjean han sortit amb molta empenta i tots tres han
millorat el primer sector de Vettel, però cap dels tres han pogut superar el
temps final de l’alemany. Qui sí que ho ha aconseguit ha sigut Hamilton, que
l’ha superat en una dècima. Vettel, però, encara venia amb volta ràpida.
L’alemany podia recuperar la pole, però finalment ha quedat segon, a 30
mil·lèsimes. Per darrere, Alonso s’ha col·locat 5è, superant Kimi Raikkonen, i
Webber no ha sortit a rodar pels problemes amb el KERS i ha abandonat el box lleugerament
empipat; demà sortirà 10è, en un circuit on és difícil fer avançaments.
volta ràpida de la Q3, Vettel, amb un 1:19.5, s’ha situat primer, just davant
dels Hamilton, Rosberg, Grosjean i Raikkonen. Massa i Alonso, de moment,
quedaven 6è i 7è respectivament. La segona temptativa ha sigut molt ajustada:
Raikkonen, Rosberg i Grosjean han sortit amb molta empenta i tots tres han
millorat el primer sector de Vettel, però cap dels tres han pogut superar el
temps final de l’alemany. Qui sí que ho ha aconseguit ha sigut Hamilton, que
l’ha superat en una dècima. Vettel, però, encara venia amb volta ràpida.
L’alemany podia recuperar la pole, però finalment ha quedat segon, a 30
mil·lèsimes. Per darrere, Alonso s’ha col·locat 5è, superant Kimi Raikkonen, i
Webber no ha sortit a rodar pels problemes amb el KERS i ha abandonat el box lleugerament
empipat; demà sortirà 10è, en un circuit on és difícil fer avançaments.
Hamilton, doncs, sortirà
primer després d’aconseguir la tercera pole consecutiva. Veurem si demà Vettel
torna a avançar-lo a la sortida o si l’anglès manté la primera posició, cosa
que l’acostaria molt més a la victòria.
primer després d’aconseguir la tercera pole consecutiva. Veurem si demà Vettel
torna a avançar-lo a la sortida o si l’anglès manté la primera posició, cosa
que l’acostaria molt més a la victòria.
Temps
Pos. | Pilot | Núm. | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | Mercedes | 1’19″388 | |
2 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | Renault | 1’19″426 | |
3 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | Renault | 1’19″595 | |
4 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | Mercedes | 1’19″720 | |
5 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | Ferrari | 1’19″791 | |
6 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | Renault | 1’19″851 | |
7 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | Ferrari | 1’19″929 | |
8 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | Ferrari | 1’20″641 | |
9 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | Mercedes | 1’22″398 | |
10 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | Renault | No temps | |
11 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | Mercedes | 1’20″569 | |
12 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | Ferrari | 1’20″580 | |
13 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | Mercedes | 1’20″777 | |
14 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | Ferrari | 1’21″029 | |
15 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | Renault | 1’21″133 | |
16 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | Renault | 1’21″219 | |
17 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | Ferrari | 1’21″724 | |
18 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | Mercedes | 1’22″043 | |
19 | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | Renault | 1’23″007 | |
20 | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | Renault | 1’23″333 | |
21 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | Cosworth | 1’23″787 | |
22 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | Cosworth | 1’23″997 |