Ja em perdonareu la resolució de les imatges, però la veritat és que són espectaculars. Avui hem tingut la gota que fa vessar el vas. El tema de la degradació dels pneumàtics Pirelli ja no és un debat de si cal fer dos o tres parades o bé de si hi ha equips que s’hi adapten més o menys, avui ha esdevingut ja un problema de seguretat.
Com ha dit Alonso, qualsevol pilot que no ha tingut problemes amb els pneumàtics avui pot considerar-se un afortunat.
La tensió era constant: en qualsevol volta, en qualsevol revolt, una punxada era possible. Jo he estat sempre un defensor de que els pneumàtics forcessin la improvisació, que no fos possible tenir la cursa escrita en un guió. Sempre he pensat que això donava un plus a l’espectacle, però el què ha passat avui no és admissible i de ben segur que durà cua. Jean Totd ja ha citat a Pirelli a Paris per parlar del tema i a hores d’ara hi ha una opinió Anti-Pirelli al Paddock bastant generalitzada. L’espectacle i l’emoció tenen un límit quan entra en joc la vida de les persones, i no parlo només dels pilots.
Els Pirelli han convertit amb una cursa que semblava lineal i previsible en una cursa absolutament boja. Lewis Hamilton ha estat la primera víctima de les gomes italianes mentre liderava la cursa. No obstant això, l’anglès, especialment brillant en el Gran Premi de casa seu, ha fet una remuntada increïble i a punt ha estat de treure el podi de Fernando Alonso. Quarta posició, però una de les millors curses que li recordo.
En la línea de Hamilton ha estat Felipe Massa, qui ha fet una cursa molt similar al britànic. Espectacular sortida del brasiler, però de poc li ha servit l’arrencada, doncs també ha estat una víctima de Pirelli i s’ha vist obligat a remuntar. Al final sisè en la millor cursa de l’any del pilot de Ferrari.
Vettel avui no ha tingut la sort dels campions. Aquesta setmana feia una any del seu últim DNF (Do Not Finish) al GP d’Europa’12 per un problema amb l’alternador. Com a Europa’12, quan semblava que l’alemany es faria amb una nova victòria, el problema ha arribat. El canvi del monoplaça del pilot de Red Bull ha dit prou i ha cedit la primera posició a….
…. El guanyador! Nico Rosberg ha passat desapercebut, doncs no s’ha vist involucrat en gairebé cap lluita, però voldria destacar que, amb el pneumàtic dur, Vettel li ha tret poc més de tres segons. L’alemany s’ha mantingut molt competitiu volta a volta i ha estat allà on havia d’estar en el moment adecuat. Mercedes l’ha clavada en la parada a boxes de l’últim safety car.
Passem com sempre als semàfors:
Tot l’equip Mercedes: Pilots i equip, tothom ha estat absolutament brillant avui.
Felipe Massa: Bona remuntada, carreres com la d’avui fan mantenir-li la plaça a Ferrari.
Mark Webber: Just després d’anunciar la seva retirada a la F1, avui ha demostrat el seu potencial convertint-se en un dels “Remuntadors”.
Fernando Alonso: Espectacular en les 7 últimes voltes.
Red Bull: Es desperten els fantasmes dels problemes mecànics. Aquest cotxe mai ha estat molt molt fiable, però sempre li tocava pagar-ho a Mark Webber.
Mclaren: Noi no hi ha manera… ni a casa.
Pirelli: Avui la cosa ha anat massa lluny…
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Volt.. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | 01:32:59.456 | 2 | 52 |
2 | 18 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | + 0″700 | 4 | 52 |
3 | 15 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | + 7″100 | 9 | 52 |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | + 7″700 | 1 | 52 |
5 | 10 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | + 11″200 | 8 | 52 |
6 | 8 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | + 14″500 | 11 | 52 |
7 | 6 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | + 16″300 | 6 | 52 |
8 | 4 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | + 16″500 | 5 | 52 |
9 | 2 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | + 17″900 | 21 | 52 |
10 | 1 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | + 19″700 | 14 | 52 |
11 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | + 21″100 | 15 | 52 | |
12 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | + 25″000 | 16 | 52 | |
13 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | + 25″900 | 10 | 52 | |
14 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | + 26″200 | 17 | 52 | |
15 | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | + 31″600 | 18 | 52 | |
16 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | + 36″000 | 19 | 52 | |
17 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | + 67″600 | 20 | 52 | |
18 | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | + 67″700 | 22 | 52 | |
19 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | + 1 vuelta | 7 | 51 | |
20 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | + 6 vueltas | 13 | 46 | |
RET | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | + 11 vueltas | 3 | 41 | |
RET | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | + 17 vueltas | 12 | 35 |
Salut i benzina!!