Invencible! No hi ha un altre adjectiu pel paper de Vettel al Canadà. Vettel no ha deixat la més mínima esperança a cap altre pilot.
Sebastian ha fet de nou el què millor sap fer: escapar-se. Els primers metres ja ha deixat ben clar que, almenys amb els tous, ningú seria capaç d’acostar-s’hi. Un tímid Hamilton ho intentava mentre Alonso recuperava posicions per darrere, però de res ha servit. El ritme demolidor de Vettel (ALO,HAM – 0,6s) no era assumible per a ningú més.
L’interès de la cursa en cap moment ha estat al liderat i personalment he trobat molt interessants les lluites d’Alonso amb Webber i Hamilton, ambdues netes, però al límit de tenir conseqüències.
Els doblats han tingut una enorme rellevància en l’esdevenir de la cursa. A Hamilton pràcticament li han costat la segona posició i a Webber un tros d’aleró amb la col·lisió amb Van der Garde (qui, per cert, ha demanat disculpes). Varis pilots han estat sancionats per ignorar les banderes blaves.
Sutil ha protagonitzat una virolla del més espectacular.
Valtteri Botas no ha pogut confirmar el seu fantàstic (i fortuït) resultat de dissabte. En les primeres voltes s’ha vist bastant superat per la situació i al final hem pogut comprovar la mala forma del Williams: Botas ha acabat 14é, només dues posicions per sobre de Maldonado. Sembla que era ahir que van guanyar una cursa a Montmeló…
Botas no ha aconseguit puntuar tot i la seva fantàstica posició en la Pole Position
Finalment, lamentar que una vegada més hi ha hagut una víctima mortal entre els marshalls del circuit. Es tracta d’un incident molt greu i no sembla que la FIA hi prengui mesures. S’ha treballat molt per millorar la seguretat dels pilots, però no veig que s’estigui fent tot el suficient per a garantir la seguretat dels comissaris de pista. Si tenim algun lector que sigui comissari, l’animo a que escrigui un article explicant quines mesures de seguretat tenen per exercir com a tals.
Eddie Jordan, quin crack sobre el podi!
Acabem amb els semàfors:
L’Invencible Vettel: Ha comés un parell d’errades, però el ritme ha sigut simplement brutal.
L’equip Mercedes: per consolidar-se com a algú per a tenir en compte també als diumenges.
Jean Eric-Vergne: Gran sisena posició. No és la primera vegada que destaca.
Mark Webber: per estar a dues galàxies de Sebastian Vettel.
Els doblats: que han sigut els condicionants de masses resultats.
Kimi Räikkonen i Lotus: Comença a desinflada?
La seguretat dels comissaris: No podem permetre que la gent perdi la vida en un esdeveniment esportiu. Alguna cosa s’ha de fer per millorar la seva seguretat.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Volta. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | 00:01.17.914 | 1 | 70 |
2 | 18 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | + 14″400 | 6 | 70 |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | + 15″900 | 2 | 70 |
4 | 12 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | + 25″700 | 5 | 70 |
5 | 10 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | + 69″700 | 4 | 70 |
6 | 8 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | + 1 vuelta | 7 | 69 |
7 | 6 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | + 1 vuelta | 17 | 69 |
8 | 4 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | + 1 vuelta | 16 | 69 |
9 | 2 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | + 1 vuelta | 10 | 69 |
10 | 1 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | + 1 vuelta | 8 | 69 |
11 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | + 1 vuelta | 12 | 69 | |
12 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | + 1 vuelta | 14 | 69 | |
13 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | + 1 vuelta | 22 | 69 | |
14 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | + 1 vuelta | 3 | 69 | |
15 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | + 2 vueltas | 11 | 00 | |
16 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | + 2 vueltas | 13 | 68 | |
17 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | + 2 vueltas | 19 | 68 | |
18 | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | + 3 vueltas | 18 | 67 | |
19 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | + 3 vueltas | 20 | 67 | |
RET | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | + 7 vueltas | 15 | 63 | |
RET | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | + 25 vueltas | 9 | 45 | |
RET | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | + 27 vueltas | 21 | 43 |