Aquest GP de Mònaco ha estat guanyat per l’home que va aconseguir la pole ahir, Nico Rosberg. Molts vam pensar que si els Mercedes aconseguien la primera fila de la graella ningú podria fer res al respecte, però la cursa ha estat moguda, de les més mogudes al Principat sense que hi hagi intervingut la pluja.
Daft Punk ha visitat a l’equip Lotus amb el hashtag #GetLucky,
però no n’han tingut massa de sort…
La sortida ha estat prou neta. A davant, les posicions s’han mantingut amb Rosberg liderant davant Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Räikkönen i Fernando Alonso, i l’status quo s’ha mantingut fins a les primeres aturades al box. Räikkönen i Webber s’han aturat a la volta 26, Alonso ho ha fet a la volta 28 i pocs moments després Felipe Massa ha impactat contra el mur de Santa Devota, en un incident pràcticament igual al que va patir ahir.
Per alguna raó el Safety Car no ha sortit immediatament. Quan finalment l’han fet sortir, ha coincidit amb l’entrada de Vettel al box. Els Mercedes ja havien passat per línia de meta quan ha sortit el Safety i han entrat a la volta següent. Hamilton ha hagut d’esperar darrere Rosberg i ha baixat de la segona a la quarta posició. El Safety inicialment havia agafat a Vettel com a líder, i un cop se n’han adonat, han deixat passar tots els pilots. Segons com es miri, Hamilton o ha tingut mala sort, perdent dues posicions que segurament no hagués perdut sense Safety, o ha tingut bona sort, tant sols perdent-ne dues havent hagut d’esperar aturat darrere el seu company al box.
El Safety s’ha quedat unes quantes voltes al circuit mentre els metges atenien a Felipe Massa de dolors al coll i a les cames. Quan ha marxat, Rosberg ha seguit controlant el ritme des del davant de la cursa i Sergio Pérez ha començat a agafar protagonisme. Pérez ja havia hagut de deixar passar Jenson Button a l’inici de la cursa per saltar-se la xicana del port. A la volta 42 Pérez ha avançat de forma neta el seu company d’equip i dues voltes més tard ha intentat el mateix amb Fernando Alonso, que s’ha saltat la xicana per no impactar amb el mexicà. Per la ràdio han començat les discussions sobre si Alonso havia de cedir la seva posició a Pérez, però abans de que es poguessin decidir els comissaris s’ha hagut d’aturar la cursa.
La raó? Per la televisió la primera cosa que s’ha vist ha estat Jules Bianchi amb el morro del seu Marussia aixafat, però després hem vist que Max Chilton havia tancat per l’exterior de la corba de Tabac a Pastor Maldonado, enviant-lo volant contra les proteccions, que s’han deixat anar ocupant la pista. Bianchi les ha colpejat i ha “embolicat” el cotxe de Maldonado, bloquejant pràcticament tot el pas, cosa que ha obligat a treure la bandera vermella.
Després de les reparacions a Tabac, s’ha iniciat la cursa de nou, amb canvi de pneumàtics per a tothom. Tots han fet servir els supertous excepte Räikkönen i Nico Hülkenberg i els comissaris han decidit que Chilton mereixia un drive-through pel contacte amb Maldonado i que Alonso havia de cedir la sisena posició a Pérez. El mexicà, per la seva banda, seguia intentant avançaments al port i tant ell com Räikkönen s’han hagut de sortir en més d’una ocasió per les frenades de Pérez. Al darrere d’ells, Sutil anava progressant amb sengles avançaments a la corba de l’Hotel Fairmont a Button i Alonso, però de nou sortia el Safety Car.
Aquest cop, ha estat Romain Grosjean que s’ha endut per davant a Daniel Ricciardo a la sortida del túnel, amb abandonament per als dos pilots. A la volta 67 ha marxat el Safety i mentre els quatre primers mantenien la posició, per darrere Pérez ho seguia intentant amb Räikkönen, fins que a la volta 70 el finés ha tancat la porta a la xicana i Pérez ha impactat amb el Lotus i les proteccions. Räikkönen ha hagut d’entrar una volta després per una punxada, mentre que Pérez, amb l’aleró frontal danyat, ha aguantat fins que els frens li han dit prou a la volta 73.
I així s’ha arribat al final. Rosberg ha liderat totes les voltes i sempre ha donat la sensació de que hagués pogut córrer més. Vettel i Webber han completat el podi amb Hamilton quart i un excel·lent Sutil cinquè.
Jenson Button ha acabat sisè després d’un avançament oportunista a Alonso. Vuitè ha estat Jean-Eric Vergne, amb Paul di Resta novè i Kimi Räikkönen aconseguint finalment la desena posició, després de recuperar sis llocs en vuit voltes.
A part de Rosberg, per a mi el gran guanyador de la cursa ha estat Vettel. Amb Alonso setè i Räikkönen desè, l’alemany estén el seu avantatge a 20 punts, en un gran premi dels que solen ser menys afavoridors per a Red Bull. Veurem si a Canadà els Mercedes mantenen el nivell o si bé Ferrari i Lotus tornen a plantar cara per a la victòria…
Nico Rosberg: Impecable, ni una sola errada.
Adrian Sutil: Avançaments completament nets.
Fernando Alonso: Semblava impotent ahir i avui…
Felipe Massa: No s’entenen les seves dues col·lisions idèntiques…
Sergio Pérez: Avançaments, si, però hi ha uns límits…
Max Chilton: Segurament ha estat sense voler, però el xoc de Maldonado podria haver estat molt greu.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | 00:01.18.432 | 1 | 78 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | + 3″800 | 3 | 78 |
3 | 15 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | + 6″300 | 4 | 78 |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | + 13″800 | 2 | 78 |
5 | 10 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | + 21″400 | 8 | 78 |
6 | 8 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | + 23″100 | 9 | 78 |
7 | 6 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | + 26″700 | 6 | 78 |
8 | 4 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | + 27″200 | 10 | 78 |
9 | 2 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | + 27″600 | 17 | 78 |
10 | 1 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | + 36″500 | 5 | 78 |
11 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | + 42″500 | 11 | 78 | |
12 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | + 42″600 | 14 | 78 | |
13 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | + 43″200 | 19 | 78 | |
14 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | + 49″800 | 22 | 78 | |
15 | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | + 62″500 | 15 | 78 | |
RET | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | Frens | 7 | 72 | |
RET | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | Danys | 13 | 63 | |
RET | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | Accident | 12 | 61 | |
RET | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | Frens/accident | 20 | 58 | |
RET | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | Accident | 16 | 44 | |
RET | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | Accident | 21 | 28 | |
RET | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | Incendi | 18 | 7 |
Primer de tot, demanar perdo pel meu català, és bastant dolent, jo soc castellano parlant, peò faig esforços per apendre a escriure-ho el millor possible. despres de aixo, dir que m'agrada molt el blog, i estic d'acord amb moltes de les vostres opinions, felicitats!!