Lewis Hamilton ha estat avui l’home més ràpid al circuit de Shanghai, en una classificació marcada per dos factors importants: els pneumàtics i els problemes de Mark Webber.
Els tres primers
La sessió s’ha vist definida per la necessitat dels equips de no utilitzar els pneumàtics durs. Aquest fet ha propiciat que tant a la Q1 com a la Q3 els pilots no sortissin a marcar temps fins passat l’equador de cada part de la classificació.
Així doncs, a la Q1 tothom ha usat d’entrada el pneumàtic tou i no hi ha hagut sorpreses en els sis eliminats, que han estat els cinc “rookies” i Charles Pic. O per dir-ho d’una altra manera, els dos Caterham, els dos Marussia, el Williams de Valtteri Bottas i el Sauber de Esteban Gutiérrez. Aixó si, destacar un cop més la prestació de Jules Bianchi, que amb el seu Marussia ha tret 8 dècimes al seu company d’equip i gairebé un segon als Caterham.
A la Q2 els pilots han sortit més aviat i de fet Sebastian Vettel ha estat dels primers en fer volta. Així també ho ha fet el seu company d’equip Mark Webber, però el pilot australià s’ha hagut d’aturar amb un problema de pressió de benzina. Webber havia marcat volta però la resta de pilots ha anat millorant els seus temps i l’australià ha quedat catorzè, tot i que sortirà últim degut a que no tenia prou benzina dins el seu Red Bull per als anàlisis posteriors de la FIA.
Acompanyant al pilot de Red Bull, han quedat fora els dos Force India, el McLaren de Sergio Pérez, el Williams de Pastor Maldonado i el Toro Rosso de Jean-Eric Vergne.
La Q3 ha començat amb Vettel avortant una volta amb els tous, i mentre la resta lluitava per la pole, ell, Jenson Button i Nico Hülkenberg han decidit classificar-se amb els pneumàtics durs per a així poder sortir amb ells des de l’engraellat.
Pel que fa a la resta, Lewis Hamilton ha obtingut la seva primera pole a Mercedes, seguit de Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Nico Rosberg, Felipe Massa i Romain Grosjean, amb Daniel Ricciardo un sorprenent setè.
Així doncs, les principals històries de la cursa de demà es basaran en la remuntada des del darrere de Mark Webber i les estratègies. Serà millor usar el pneumàtic tou al principi o al final? Tot pinta que tothom necessitarà 3 aturades, però podrà algú fer-ne tant sols dues? Incògnites que resoldrem demà a partir de les 9.
Temps
Pos. | Pilot | Dorsal | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | Mercedes | 1’34″484 | |
2 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | Renault | 1’34″761 | |
3 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | Ferrari | 1’34″788 | |
4 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | Mercedes | 1’34″861 | |
5 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | Ferrari | 1’34″933 | |
6 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | Renault | 1’35″364 | |
7 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | Ferrari | 1’35″998 | |
8 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | Mercedes | 2’05″673 | |
9 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | Renault | sense temps | |
10 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | Ferrari | sense temps | |
11 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | Mercedes | 1’36″287 | |
12 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | Mercedes | 1’36″314 | |
13 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | Mercedes | 1’36″405 | |
14 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | Renault | 1’37″139 | |
15 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | Ferrari | 1’37″199 | |
16 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | Renault | 1’37″769 | |
17 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | Ferrari | 1’37″990 | |
18 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | Cosworth | 1’38″780 | |
19 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | Cosworth | 1’39″537 | |
20 | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | Renault | 1’39″614 | |
21 | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | Renault | 1’39″660 | |
22 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | Renault | 1’36″679 | [*] |
Temps del 107%: 1’42″498
[*] Mark Webber sortirà últim a la graella per no aportar suficient carburant als anàlisis de la FIA.