Prèvia del Gran Premi de Malàisia : Confirmant on es troba cada equip

Aquest cap de setmana i quasi sense temps de recuperar-nos de l’emoció de la cursa d’Austràlia, el circ de la fórmula 1 aterra  al circuit de Sepang.

La primera cursa de la temporada va donar indicis de que aquest any es poden viure carreres molt disputades, encara que caldrà veure un parell de curses més per saber realment on esta cada equip.

Veurem si Räikkönen consolidarà la seva candidatura al campionat (com ens indicava el nostre company Jordi Domènech), ja que el motor Renault funcionava molt be en aquest tipus de circuit l’any passat.

El que segur que voldrà demostrar que és el màxim favorit d’aquest any, és Sebastian Vettel, després de la seva tercera posició a la cursa passada, havent fet la pole.

Ferrari haurà de confirmar que aquest any si que compta des del principi amb un monoplaça per  competir per  les primeres posicions, en una temporada on es veuen a venir unes curses molt disputades, ja que a part dels grans,  Lotus, Mercedes i Force India, van demostrar a Austràlia que poden competir pel podi.

Qui ha de començar a reaccionar aquest cap de setmana, és McLaren que ha estat l’equip que ha arriscat més en la configuració del nou cotxe per la temporada i que tot i els problemes d’Austràlia, sempre han mostrar un gran marge de reacció davant els problemes.


Circuit tècnic on s’ha de compensar carga aerodinàmica i velocitat punta


Centrant-nos en la cursa d’aquest cap de setmana, ens trobem davant d’un traçat on els equips hauran de treballar a fons per trobar una configuració equilibrada entre la carga aerodinàmica i la velocitat punta.  Tenim un primer i tercer sector amb dues rectes molt llargues on la velocitat és molt important i un segon sector amb corbes d’alta i mitja velocitat, que el fan un circuit molt tècnic.

També s’ha de tenir en compte que sol ser una cursa amb temperatures molt altes i un grau d’humitat elevat que castiga força els motors i posa a prova la resistència dels pilots.

L’altre incògnita d’aquest any, serà veure el comportament dels pneumàtics en aquestes condicions, tenint en compte que a més els equips encara estan intentant entendre les gomes que ha dissenyat aquest any Pirelli per la temporada. 
Els pneumàtics poden tornar a decidir la cursa

Per aquesta cursa la marca de pneumàtics portarà les gomes mitges i les dures.

A més no podem descartar l’aparició de la pluja durant el cap de setmana, ja que ens trobem en una zona on no és estrany l’aparició de tempestes sobtades, que poden afectar a les configuracions i estratègies dels equips.
 Fernando Alonso celebrarà a Sepang la seva cursa número 200 i segur que intentarà repetir la seva victòria de l’any passat,  on ell i Sergio Pérez ens van oferir un final de carrera d’allò més emocionant.
En definitiva crec que serà una cursa com la d’Austràlia molt entretinguda i on els equips definiran una mica més on estan per aquesta temporada i que com he comentat, la climatologia ens pot donar sorpreses.
Horaris del Gran Premi :
 
  • Primers entrenaments lliures : Divendres 22 de Març a les 03.00 h.
  • Segons entrenaments lliures : Divendres 22 de Març a les 07.00 h.
  • Tercers entrenaments lliures : Dissabte 23 de Març a les 06.00 h.
  • Sessió de classificació: Dissabte 23 de Març a les 09.00 h.
  • Cursa Gran Premi: Diumenge 24 de Març a les 09.00 h.

Salut i Benzina