161.000 minuts, 2688 hores haurem hagut d’esperar des de que Sebastian Vettel es va coronar Campió del Món per tercera vegada consecutiva en aquella fantàstica carrera del Brasil. 161.000 minuts d’impaciència, però demà els monoplaces ja marcaran l’asfalt d’Albert Park i diumenge tindrem la primera cursa d’una temporada que s’anticipa la mar d’interessant.
Tot i ser una temporada on, a diferència de la del 2014, no s’introdueixen novetats tècniques importants, sí que hi ha hagut importants canvis de gorra entre els pilots. Tinc ganes de veure què pot fer Hamilton a Mercedes i Pérez a Mclaren. Amés ames, aquest any tenim 6 cares noves. Algunes, com la d’Adrian Sutil, ja les coneixem, però d’altres són totalment rookies. Qui sap si entre ells hi ha el pròxim Schumacher, Vettel o Alonso?
Hamilton comentant a Pérez que a Mclaren s’ha de pagar per la cafetera.
Red Bull continua sonant com al candidat al títol més ben posicionat, però el rendiment de Ferrari a la temporada ha donat ànims a l’Scuderia. No sé si havia vist mai a Alonso tan convençut i content en una pretemporada. Mercedes ha estat el protagonista dels tests, però val a dir que també va ser-ho l’any passat i ja sabeu el final de la història. Amb Mclaren tinc el dubte de com funcionarà sense el seu pilot estrella, sense Lewis Hamilton. Sorprendrà Pérez? o serà un altre Kovalainen?
Què me’n dieu de Räikkonen? Després de l’espectacular temporada de l’any passat, amb victòria inclosa, no seria normal considerar-lo com a seriós candidat al títol? Al cap i a la fi l’any passat va quedar tercer, davant de pilots com Mark Webber o Lewis Hamilton!
Els nous compostos Pirelli donaran mal de cap a més d’un
Trobarem a faltar sens dubte el Pedro amb el seu HRT, doncs l’equip ha desaparegut per dificultats econòmiques. El Jaume tampoc ha pogut trobar un seient.
La temporada arriba amés amb el primer sidral: el DRS passiu. El DRS passiu és un DRS que, automàticament, s’inclina segons la velocitat del monoplaça. Cada any hi ha alguna mena de gadget, sempre als límits de la legalitat, que marca la diferència les primeres curses. Us sona el difusor bufat? i els F-ducts i S-ducts? Aquest any ja es parla fins i tot de “doble DRS-passiu” .
En fi, un any més, tonem-hi! Tan la cursa com la pole són a les 7:00 enlloc de a les emblemàtiques 4:00. Per mi aquest horari ha perdut part de la màgia, però ens permetrà no ser el freak que marxa el dissabte de la discoteca per anar a veure els cotxes 🙂
Per cert, per la pole de dissabte s’anticipa pluja. Qui sap si diumenge també!
Recordeu que ja teniu la Superporra oberta per a enviar els vostres pronòstics.
Salut i benzina!