Kimi Räikkönen s’ha fet amb la primera victòria de la temporada 2013 a base de parar un cop menys que els seus rivals. Veiem com ho ha fet.
Per començar, i després de l’ajornament de la classificació d’ahir, aquesta matinada a la una hora catalana s’han completat la Q2 i la Q3. Sebastian Vettel, en condicions que han acabat sent per a pneumàtics slick, ha obtingut la pole position per davant del seu company Mark Webber. Lewis Hamilton ha estat tercer seguit pels dos Ferrari, amb Felipe Massa davant de Fernando Alonso. El top ten l’han completat Nico Rosberg, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean, Paul di Resta i Jenson Button, amb Sergio Pérez sent l’home més important que s’ha quedat a la Q2.
Vettel aixecava el dit a les dotze del matí…
I a les set del matí ens hem tornat a aixecar per presenciar la cursa, que s’ha disputat sobre sec, si bé en alguns moments de la cursa han caigut gotes que no han causat cap problema als pilots.
A la sortida, Sebastian Vettel ha pres l’iniciativa però Mark Webber ha tornat a fer una sortida lamentable. L’equip Red Bull s’ha queixat de que els problemes de Webber s’han degut a la centraleta electrònica subministrada per McLaren, però de totes maneres, Massa, Alonso, Hamilton i Räikkönen han superat a l’australià.
Tot i que semblava que Vettel s’escapava, de seguida els vehicles que el seguien han començat a retallar-li distàncies a mesura que els pneumàtics supertous es degradaven, amb pilots com Button i Webber entrant a la volta cinc.
Els pilots de davant han anat entrant poc després, quedant en el mateix ordre en el que anaven: Vettel, Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton. Però pilots com Adrian Sutil o Sergio Pérez havien sortit amb els pneumàtics mitjans. Pérez no els ha pogut fer durar massa més, però Sutil s’ha mantingut al liderat fins que ha entrat a boxes, al mateix temps que els líders feien les seves segones aturades.
En aquesta segona ronda d’aturades, Alonso ha entrat el primer i al sortir ha superat Sutil, Vettel i Massa i colocant-se com el primer cotxe que anava a tres aturades. Però Räikkönen ha fet durar els seus pneumàtics 12 voltes més que els seus rivals, deixant clar que aniria a dues aturades. Els pilots han fet les seves últimes aturades sense més canvis que la pèrdua de prestacions d’Adrian Sutil al haver hagut de fer servir els pneumàtics supertous.
Räikkönen ha fet la volta ràpida a falta de dues voltes per guanyar amb 12 segons d’avantatge sobre Alonso, 22 sobre Vettel i 33 sobre Felipe Massa. Lewis Hamilton ha estat cinquè per davant de Mark Webber, amb els dos Force India, Sutil i di Resta, setè i novè. Jenson Button i Romain Grosjean han completat la zona de punts.
Dels altres, destacar que Nico Hülkenberg no ha pogut ni iniciar la cursa degut a un problema amb la bomba de gasolina. Nico Rosberg ha hagut de plegar des de la sisena posició amb problemes elèctrics. Pastor Maldonado s’ha sortit de la pista a la corba 1, i Daniel Ricciardo ha hagut de plegar amb problemes a l’escapament. Esteban Gutiérrez ha estat el millor dels debutants, a la tretzena posició.
…però a quarts de set era Räikkönen el guanyador.
Així doncs, comença el mundial amb un guanyador diferent, que ha declarat que “ha estat una de les seves victòries més fàcils”. Sens dubte, s’haurà de comptar amb Kimi Räikkönen i Lotus com a candidats al mundial.
Kimi Räikkönen i Lotus: Cursa perfecta avui.
Adrian Sutil: Ha tornat sense haver perdut res de la seva velocitat.
Force India: Lluitant amb els grans.
Mark Webber: Tot i els problemes, ha de millorar les sortides.
Mercedes: Encara no són al nivell dels de davant.
McLaren: Pot ser una temporada molt llarga si no arreglen els seus problemes.
Pastor Maldonado: Superat per Bottas als entrenaments i sortida de pista a la cursa.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Kimi Räikkönen | 7 | Lotus | E21 | 01:30.03.225 | 7 | 58 |
2 | 18 | Fernando Alonso | 3 | Ferrari | F138 | + 12″400 | 5 | 58 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB9 | + 22″300 | 1 | 58 |
4 | 12 | Felipe Massa | 4 | Ferrari | F138 | + 33″500 | 4 | 58 |
5 | 10 | Lewis Hamilton | 10 | Mercedes | W04 | + 45″500 | 3 | 58 |
6 | 8 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB9 | + 46″800 | 2 | 58 |
7 | 6 | Adrian Sutil | 15 | Force India | VJM06 | + 65″000 | 12 | 58 |
8 | 4 | Paul di Resta | 14 | Force India | VJM06 | + 68″400 | 9 | 58 |
9 | 2 | Jenson Button | 5 | McLaren | MP4-28 | + 81″600 | 10 | 58 |
10 | 1 | Romain Grosjean | 8 | Lotus | E21 | + 82″700 | 8 | 58 |
11 | Sergio Pérez | 6 | McLaren | MP4-28 | + 83″300 | 15 | 58 | |
12 | Jean-Eric Vergne | 18 | Toro Rosso | STR8 | + 83″800 | 13 | 58 | |
13 | Esteban Gutiérrez | 12 | Sauber | C32 | + 1 vuelta | 18 | 57 | |
14 | Valtteri Bottas | 17 | Williams | FW35 | + 1 vuelta | 16 | 57 | |
15 | Jules Bianchi | 22 | Marussia | MR02 | + 1 vuelta | 19 | 57 | |
16 | Charles Pic | 20 | Caterham | CT03 | + 2 vueltas | 22 | 56 | |
17 | Max Chilton | 23 | Marussia | MR02 | + 2 vueltas | 20 | 56 | |
18 | Giedo van der Garde | 21 | Caterham | CT03 | + 2 vueltas | 21 | 56 | |
19 | Daniel Ricciardo | 19 | Toro Rosso | STR8 | escapament | 14 | 39 | |
20 | Nico Rosberg | 9 | Mercedes | W04 | prob. elèctric | 6 | 26 | |
21 | Pastor Maldonado | 16 | Williams | FW35 | sortida pista | 17 | 24 | |
22 | Nico Hülkenberg | 11 | Sauber | C32 | sist. gasolina | 11 | 00 |