Bona sort és que Bruno Senna et colpegi per darrere i no hagis d’abandonar. Però mala sort és haver hagut d’abandonar dues curses per l’alternador. Però bona sort és que Grosjean passi per damunt del teu rival. Però mala sort és que et penalitzin i hagis de sortir últim a Abu Dhabi. Però bona sort és que tinguis a Adrian Newey dissenyant-te el cotxe….
De la mateixa manera, mala sort és que Adrian Newey NO dissenyi el teu cotxe. Però bona sort és que el teu cotxe que semblava horrible al final hagi sigut subcampió de constructors. Però mala sort és que Grosjean et passi per sobre a Spa. Però bona sort és que el teu rival plegui dues vegades per problemes mecànics. Però mala sort és que no hi hagin més curses amb pluja…
Tots dos ho mereixien. Tots dos han tingut moments de sort i moments de desesperació. Tots dos han vist el mundial molt lluny i molt a prop, però només un podia guanyar. Ara, la crònica.
Interlagos, com gairebé sempre, no ens ha decepcionat. És un circuit dels de tota la vida, que permet lluita, que castiga els errors, i si a sobre hi afegim una meteorologia poc previsible, tenim com a resultat un gran premi de bojos, d’aquells que passen de pressa, d’aquells que fan parlar i recordar durant anys.
A l’inici de la cursa queien quatre gotes i tothom ha sortit amb pneumàtics de sec. Sortida espectacular de Felipe Massa, que ha saltat del cinquè al segon lloc, amb Alonso lluitant amb Mark Webber per la quarta posició i Vettel perdent posicions. A l’arribar a la tercera corba, Bruno Senna ha buscat l’interior de Vettel però l’alemany li ha tancat la porta i el Williams i el Red Bull s’han tocat, amb posterior toc de Sergio Pérez amb Senna. Els tres pilots han hagut d’abandonar? No! El Red Bull tenia la part de davant de la roda del darrere esquerra danyada però no destrossada, i Vettel ha pogut seguir mentre Senna i Pérez marxaven a peu. Aquesta circumstància ha donat una de les imatges de l’any: Adrian Newey examinant una foto feta i impresa durant un pitstop de Vettel per calibrar els danys del monoplaça.
Vettel tocat, però no enfonsat.
Mentrestant, Alonso avançava a Webber i Massa de cop per col·locar-se tercer, posició que amb Vettel fora dels punts, li donava el títol. Però unes voltes més tard, amb la pluja incrementant, Alonso se sortia a les esses de Senna i cedia la tercera posició a Nico Hülkenberg, que havia avançat també Webber i Massa. Així doncs, i mentre Romain Grosjean i Pastor Maldonado havien abandonat per sengles accidents, la situació era Hamilton, Button, Hülkenberg, Alonso, Massa i Webber, amb un Vettel que remuntava ràpidament.
A mesura que anava plovent, tothom ha entrat a posar els pneumàtics intermedis excepte Button i Hülkenberg que han aguantat amb mestria el xàfec, cosa que els ha mantingut a davant quan ha passat i tothom ha tornat a entrar. Els dos pilots, amb Hülkenberg a davant, han entrat a fer el primer canvi de pneumàtics quan el Safety Car ha entrat a la volta 25 degut a la quantitat de peces repartides per la pista, i s’han mantingut a davant.
Després del Safety, Hülkenberg dominava davant Hamilton i Button fins que ha fet mitja birolla i l’ha avançat en Lewis a la volta 49. Darrere d’ells, Alonso, Massa, Kobayashi i Vettel, mantenint un status quo que donava el títol a l’alemany. Però a la volta 54, amb la pluja tornant, Hülkenberg ha intentat avançar Hamilton a la primera corba. El Force India ha relliscat contra el McLaren i ha saltat sobre la suspensió de Hamilton, que ha hagut d’abandonar. Hülkenberg, sortosament, ha pogut continuar però li ha caigut un drive-through. Tot aixó ha coincidit amb les entrades de tothom al pit-lane a tornar a posar pneumàtics intermedis.
Tot i una aturada lenta per a Vettel, l’alemany era sisé i tot i que Alonso era segon, no en tenia prou. Button manava davant Alonso, Massa, Webber, Hülkenberg i Vettel i l’atenció se centrava en si algun dels dos contrincants faria un error que decidís el títol. Però l’únic que l’ha comés ha estat Paul di Resta, que ha picat fort contra la paret de l’última corba i ha fet acabar la cursa darrere el Safety Car, garantint el tricampionat de Vettel i la victòria merescuda de Button. Seté al seu últim GP ha estat Michael Schumacher, amb Jean-Eric Vergne vuitè, Kamui Kobayashi novè i Kimi Räikkönen desè en una cursa bastant desastrosa del finés. Onzè ha estat Vitaly Petrov, que amb un avançament oportunista a Charles Pic, ha donat la desena posició de constructors a Caterham.
Una cursa boja boja boja per a un campionat molt intens. Quina llàstima que haguem d’esperar fins el març!
Felicitats tricampió!
Sebastian Vettel: Tricampió amb 25 anys, impressionant.
Fernando Alonso: Només ell podia lluitar amb el Ferrari pel títol
Jenson Button: Cursa impecable, ni un sol error.
Felipe Massa: Gran final de temporada, ara, a millorar el principi…
Paul di Resta: Molt superat per Hülkenberg últimament.
Nico Hülkenberg: Tot i el toc amb Hamilton, mereix un volant millor que el Sauber…
Kimi Räikkönen: Sortides de pista… no ha estat el seu millor dia.
Williams: Els dos pilots fora a les dues primeres voltes.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | 00:02.30.470 | 2 | 71 |
2 | 18 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | + 2″700 | 7 | 71 |
3 | 15 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | + 3″600 | 5 | 71 |
4 | 12 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | + 4″900 | 3 | 71 |
5 | 10 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | + 5″700 | 6 | 71 |
6 | 8 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | + 9″400 | 4 | 71 |
7 | 6 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | + 11″900 | 13 | 71 |
8 | 4 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | + 28″600 | 17 | 71 |
9 | 2 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | + 31″200 | 14 | 71 |
10 | 1 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | + 1 vuelta | 8 | 70 |
11 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | + 1 vuelta | 19 | 70 | |
12 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | + 1 vuelta | 22 | 70 | |
13 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | + 1 vuelta | 15 | 70 | |
14 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | + 1 vuelta | 20 | 70 | |
15 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | + 1 vuelta | 9 | 70 | |
16 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | + 1 vuelta | 21 | 70 | |
17 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | + 2 vueltas | 24 | 69 | |
18 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | + 2 vueltas | 23 | 69 | |
RET | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Accident | 10 | 68 | |
RET | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Accident | 1 | 54 | |
RET | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | Accident | 18 | 05 | |
RET | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Accident | 16 | 01 | |
RET | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Accident | 11 | 00 | |
RET | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Accident | 12 | 00 |