Còmica imatge, avui al podi de Texas. |
Lewis Hamilton s’ha emportat la victòria de la primera
edició del Gran Premi dels EUA al circuit d’Austin, Texas. El pilot britànic ha
superat Vettel a mitja cursa i s’ha mantingut per davant seu a 1 segon durant
la resta. Vettel ha acabat 2n i marxa a Brasil amb 13 punts de marge sobre
Alonso, que ha acabat 3r. El pilot alemany ha patit en veure com Webber havia d’abandonar
per culpa de l’alternador, però finalment ha acabat, fet que suposa que el
títol de pilots es decidirà la setmana que ve a Interlagos. El mundial de
constructors se l’ha emportat avui Red Bull.
edició del Gran Premi dels EUA al circuit d’Austin, Texas. El pilot britànic ha
superat Vettel a mitja cursa i s’ha mantingut per davant seu a 1 segon durant
la resta. Vettel ha acabat 2n i marxa a Brasil amb 13 punts de marge sobre
Alonso, que ha acabat 3r. El pilot alemany ha patit en veure com Webber havia d’abandonar
per culpa de l’alternador, però finalment ha acabat, fet que suposa que el
títol de pilots es decidirà la setmana que ve a Interlagos. El mundial de
constructors se l’ha emportat avui Red Bull.
El circuit d’Austin ha meravellat a tothom, i entre els que
més, Hamilton. El pilot de McLaren tenia moltes ganes de guanyar la carrera i
se l’ha vist molt feliç d’haver-ho fet, conscient que podria ser la seva última
victòria amb McLaren. Vettel tampoc estava descontent amb el 2n lloc, tot i que
el marge d’error per guanyar el mundial ara és més petit. El pilot alemany ha
agraït la feina de l’equip i ha aplaudit Hamilton a la mateixa línia d’arribada.
Avui, aquests dos pilots han jugat a una altra lliga; han creuat la línia de
meta 30 segons per davant d’Alonso.
més, Hamilton. El pilot de McLaren tenia moltes ganes de guanyar la carrera i
se l’ha vist molt feliç d’haver-ho fet, conscient que podria ser la seva última
victòria amb McLaren. Vettel tampoc estava descontent amb el 2n lloc, tot i que
el marge d’error per guanyar el mundial ara és més petit. El pilot alemany ha
agraït la feina de l’equip i ha aplaudit Hamilton a la mateixa línia d’arribada.
Avui, aquests dos pilots han jugat a una altra lliga; han creuat la línia de
meta 30 segons per davant d’Alonso.
Alonso 4t a la
sortida
sortida
Com ja es preveia, la sortida ha tingut un paper molt
important. L’equip Ferrari ha decidit canviar la caixa de canvis de Massa per
tal que perdés posicions fins a col·locar-se 11è i, d’aquesta manera, permetre
a Alonso sortir 7è, i el que era més important, pel costat net de la pista.
Certament, els pilots que sortien pel costat brut han perdut moltes posicions i
els del costat net n’han guanyat. Així, Webber s’ha col·locat 2n, Hamilton 3r,
Alonso 4t i Raikkonen ha baixat fins la 7a.
important. L’equip Ferrari ha decidit canviar la caixa de canvis de Massa per
tal que perdés posicions fins a col·locar-se 11è i, d’aquesta manera, permetre
a Alonso sortir 7è, i el que era més important, pel costat net de la pista.
Certament, els pilots que sortien pel costat brut han perdut moltes posicions i
els del costat net n’han guanyat. Així, Webber s’ha col·locat 2n, Hamilton 3r,
Alonso 4t i Raikkonen ha baixat fins la 7a.
Un grapat de fronts
oberts
oberts
Hamilton s’ha desempallegat ràpidament de Webber i a la
volta 9 ja ha començat a atacar el líder, posicionant-se a només 1 segon. Per
la seva banda, Webber no ha tardat a quedar fora de combat, i a la volta 19 ha
hagut d’abandonar quan li ha fallat l’alternador. Els primers compassos de la
cursa, fins que no han arribat els pit-stops, eren un seguit de batalles i
avançaments. Hamilton i Alonso s’han aturat a la volta 21, el britànic amb una
parada estratosfèrica de 2.4 segons, i l’asturià amb problemes a la roda
posterior dreta (ha tardat 6 segons). Vettel s’ha aturat a la següent volta i
ha tornat a sortir primer, però Hamilton ha continuat pressionant-lo.
volta 9 ja ha començat a atacar el líder, posicionant-se a només 1 segon. Per
la seva banda, Webber no ha tardat a quedar fora de combat, i a la volta 19 ha
hagut d’abandonar quan li ha fallat l’alternador. Els primers compassos de la
cursa, fins que no han arribat els pit-stops, eren un seguit de batalles i
avançaments. Hamilton i Alonso s’han aturat a la volta 21, el britànic amb una
parada estratosfèrica de 2.4 segons, i l’asturià amb problemes a la roda
posterior dreta (ha tardat 6 segons). Vettel s’ha aturat a la següent volta i
ha tornat a sortir primer, però Hamilton ha continuat pressionant-lo.
L’abandonament de Webber ha suposat un ensurt a Red Bull. // f1.com |
Canvi de líder i
estabilització a darrere
estabilització a darrere
Per la seva banda, Raikkonen encara no havia entrat a boxes
i estava realitzant bones voltes. Quan ha entrat a fer la parada estava en
disposició de sortir davant d’Alonso, però també ha patit problemes i finalment
ha sortit darrere. Alonso ha seguit 3r fins al final. Button s’ha aturat a la
volta 36 (ell havia sortit amb els durs, a diferència de la resta) i ha sortit
per darrera de Raikkonen i Massa, per bé que els ha acabat passant durant les
següents voltes. El brasiler de Ferrari també ha aconseguit passar Raikkonen. Per
davant, Hamilton cada cop s’acostava més a Vettel. Finalment, el pilot de
McLaren ha aconseguit avançar el líder del mundial a la volta 42 i s’ha
mantingut per davant de Vettel, a un segon, durant la resta de la cursa.
i estava realitzant bones voltes. Quan ha entrat a fer la parada estava en
disposició de sortir davant d’Alonso, però també ha patit problemes i finalment
ha sortit darrere. Alonso ha seguit 3r fins al final. Button s’ha aturat a la
volta 36 (ell havia sortit amb els durs, a diferència de la resta) i ha sortit
per darrera de Raikkonen i Massa, per bé que els ha acabat passant durant les
següents voltes. El brasiler de Ferrari també ha aconseguit passar Raikkonen. Per
davant, Hamilton cada cop s’acostava més a Vettel. Finalment, el pilot de
McLaren ha aconseguit avançar el líder del mundial a la volta 42 i s’ha
mantingut per davant de Vettel, a un segon, durant la resta de la cursa.
La cursa, doncs, ha acabat en aquesta situació, amb victòria
de Hamilton, Vettel segon (aconseguint suficients punts per fer Red Bull campió
del mundial de constructors), Alonso tercer (encara viu per la lluita del
títol), Button, Raikkonen i Grosjean. De la Rosa ha acabat 21è, per davant del seu company d’equip. El títol del pilots es decidirà a Brasil,
un circuit on Alonso normalment ha obtingut bons resultats però on l’any passat
Vettel va acabar 2n i Alonso 4t. Allà, Alonso només podrà ser campió si acaba
primer i Vettel acaba 5è o pitjor.
de Hamilton, Vettel segon (aconseguint suficients punts per fer Red Bull campió
del mundial de constructors), Alonso tercer (encara viu per la lluita del
títol), Button, Raikkonen i Grosjean. De la Rosa ha acabat 21è, per davant del seu company d’equip. El títol del pilots es decidirà a Brasil,
un circuit on Alonso normalment ha obtingut bons resultats però on l’any passat
Vettel va acabar 2n i Alonso 4t. Allà, Alonso només podrà ser campió si acaba
primer i Vettel acaba 5è o pitjor.
Hamilton i Vettel creuen la línia de meta. // f1.com |
Hamilton i McLaren: Aquest cap de setmana, el McLaren no li ha fallat a Hamilton i, amb el cotxe més ràpid en cursa, ha aconseguit possiblement l’última victòria amb l’equip de la seva vida.
Vettel: Davant la superioritat de Hamilton, només podia acabar 2n. Però la realitat és que ha acabat 30 segons per davant d’Alonso i ja només li queda una carrera on necessita sumar 12 punts per proclamar-se campió.
Lotus: Després de la victòria de Raikkonen a Abu Dhabi, avui els pilots de Lotus han tingut un protagonisme més aviat discret, amb problemes a un pit-stop de Raikkonen inclòs. De totes maneres, un 6è i 7è llocs no són dolents, i Raikkonen continua sent l’únic pilot que ha puntuat en totes les carreres.
L’alternador de Red Bull: Webber no ha acabat la cursa per culpa de l’alternador i les alarmes s’han disparat a l’equip per por de veure els mateixos problemes repetits al cotxe de Vettel. Finalment Vettel ha acabat, però veurem si els problemes no es repeteixen a Interlagos, en el punt més crucial del campionat.
Schumacher: Sembla que el Kàiser acabarà abandonant la categoria d’una manera més aviat discreta. Avui, sortia 5è i finalment ha acabat 16è.
Temps
Pos. | Pts. | Pilot | Núm. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | 00:01.39.709 | 2 | 56 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | + 1″800 | 1 | 56 |
3 | 15 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | + 40″000 | 7 | 56 |
4 | 12 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | + 47″100 | 11 | 56 |
5 | 10 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | + 56″400 | 12 | 56 |
6 | 8 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | + 64″400 | 4 | 56 |
7 | 6 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | + 70″300 | 8 | 56 |
8 | 4 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | + 73″700 | 6 | 56 |
9 | 2 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | + 74″500 | 9 | 56 |
10 | 1 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | + 75″100 | 10 | 56 |
11 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | + 84″300 | 15 | 56 | |
12 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | + 84″800 | 18 | 56 | |
13 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | + 85″500 | 17 | 56 | |
14 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | + 1 vuelta | 16 | 55 | |
15 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | + 1 vuelta | 13 | 55 | |
16 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | + 1 vuelta | 5 | 55 | |
17 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | + 1 vuelta | 21 | 55 | |
18 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | + 1 vuelta | 22 | 55 | |
19 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | + 1 vuelta | 19 | 55 | |
20 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | + 2 vueltas | 20 | 54 | |
21 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | + 2 vueltas | 23 | 54 | |
22 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | + 2 vueltas | 24 | 54 | |
RET | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | + 40 vueltas | 3 | 16 | |
RET | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | + 42 vueltas | 14 | 14 |