Vettel, Webber i Hamilton sortiran els tres 1rs. |
La sessió de qualificació per al Gran Premi de l’Índia ha
estat, aquest matí, escenari del que ja s’anava veient a venir amb els
resultats dels lliures: el domini dels Red Bull. Sebastian Vettel ha aconseguit
la pole position i sortirà demà, per intentar fer un pas més cap al seu tercer
mundial, per davant del seu company d’equip, Marc Webber. D’aquesta manera, els
cotxes d’Adrian Newey han aconseguit monopolitzar per tercer cop consecutiu la
1a línia de sortida. El rendiment dels Red Bull aquesta segona meitat de
campionat és imparable, també els dissabtes, tal i com ja ens tenien acostumats
l’any passat, i seguiran volant si els problemes a l’alternador no els ho
impedeixen. El nivell és tal, que Vettel ha explicat que fins i tot podria
haver fet un temps millor si no hagués comès una errada al primer intent, i
Webber també ha confessat que podria haver optat a la pole si s’hagués anat un
pèl més ràpid.
estat, aquest matí, escenari del que ja s’anava veient a venir amb els
resultats dels lliures: el domini dels Red Bull. Sebastian Vettel ha aconseguit
la pole position i sortirà demà, per intentar fer un pas més cap al seu tercer
mundial, per davant del seu company d’equip, Marc Webber. D’aquesta manera, els
cotxes d’Adrian Newey han aconseguit monopolitzar per tercer cop consecutiu la
1a línia de sortida. El rendiment dels Red Bull aquesta segona meitat de
campionat és imparable, també els dissabtes, tal i com ja ens tenien acostumats
l’any passat, i seguiran volant si els problemes a l’alternador no els ho
impedeixen. El nivell és tal, que Vettel ha explicat que fins i tot podria
haver fet un temps millor si no hagués comès una errada al primer intent, i
Webber també ha confessat que podria haver optat a la pole si s’hagués anat un
pèl més ràpid.
La graella ha quedat configurada d’una manera ben
curiosa. Si a la primera línia hi trobem els cotxes núm. 1 i 2, a la 3a i 4a
posició trobem Hamilton i Button (cotxes núm. 4 i 3) i, a la 5a i 6a posició,
Alonso i Massa (els cotxes 5 i 6). Aquesta distribució ens demostra que tots
els pilots han fet els deures (sobretot el qüestionat Massa) i, en certa
manera, ens mostra quin és el rendiment dels equips: McLaren està un pas per
darrere de Red Bull però una mica per sobre de Ferrari, que per les
declaracions d’Alonso sembla que estan on poden aspirar a estar. Com ja dèiem,
Massa continua aconseguint bons resultats i s’ha posicionat al costat d’Alonso.
Cal analitzar un altre aspecte de la sessió de qualificació, més enllà del bon
rendiment dels Red Bull: tots aquests cotxes esmentats, del 1r al 6è, han
aconseguit un temps dintre de l’1:25, cosa que demostra que, dintre de tot, el
mundial encara les últimes curses amb una total igualtat i que qualsevol error
es pot pagar car.
curiosa. Si a la primera línia hi trobem els cotxes núm. 1 i 2, a la 3a i 4a
posició trobem Hamilton i Button (cotxes núm. 4 i 3) i, a la 5a i 6a posició,
Alonso i Massa (els cotxes 5 i 6). Aquesta distribució ens demostra que tots
els pilots han fet els deures (sobretot el qüestionat Massa) i, en certa
manera, ens mostra quin és el rendiment dels equips: McLaren està un pas per
darrere de Red Bull però una mica per sobre de Ferrari, que per les
declaracions d’Alonso sembla que estan on poden aspirar a estar. Com ja dèiem,
Massa continua aconseguint bons resultats i s’ha posicionat al costat d’Alonso.
Cal analitzar un altre aspecte de la sessió de qualificació, més enllà del bon
rendiment dels Red Bull: tots aquests cotxes esmentats, del 1r al 6è, han
aconseguit un temps dintre de l’1:25, cosa que demostra que, dintre de tot, el
mundial encara les últimes curses amb una total igualtat i que qualsevol error
es pot pagar car.
Alonso ha assegurat que el rival és el mateix Adrian Newey, creador del Red Bull. |
Per darrere de les “estrelles”, s’han classificat superant
tots el seu company d’equip Kimi Raikkonen, 7è, Checo Pérez, Pastor Maldonado i
Nico Rosberg, que ha optat per no fer cap temps i reservar pneumàtic. Schumacher
sortirà 14è i De La Rosa, 22è, superant el seu company d’equip per una mil·lèsima.
tots el seu company d’equip Kimi Raikkonen, 7è, Checo Pérez, Pastor Maldonado i
Nico Rosberg, que ha optat per no fer cap temps i reservar pneumàtic. Schumacher
sortirà 14è i De La Rosa, 22è, superant el seu company d’equip per una mil·lèsima.
Demà, a les 10:30 hora catalana (penseu a fer el canvi d’horari
aquesta nit), començarà el Gran Premi de l’Índia, amb Vettel que intentarà
augmentar l’avantatge amb Alonso, i amb un Fernando que esperarà que la mala
sort arribi a Red Bull.
aquesta nit), començarà el Gran Premi de l’Índia, amb Vettel que intentarà
augmentar l’avantatge amb Alonso, i amb un Fernando que esperarà que la mala
sort arribi a Red Bull.
Temps
Pos. | Pilot | Núm. | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’25″283 | |
2 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’25″327 | |
3 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’25″544 | |
4 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’25″659 | |
5 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’25″773 | |
6 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’25″857 | |
7 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’26″236 | |
8 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Ferrari 056 | 1’26″360 | |
9 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’26″713 | |
10 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | Sin t’em”o.000 | |
11 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’26″136 | |
12 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | 1’26″241 | |
13 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’26″331 | |
14 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’26″574 | |
15 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’26″777 | |
16 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | 1’26″989 | |
17 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C30 | Ferrari 056 | 1’27″219 | |
18 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’27″525 | |
19 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’28″756 | |
20 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’29″500 | |
21 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’29″613 | |
22 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Cosworth | 1’30″592 | |
23 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Cosworth | 1’30″593 | |
24 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’30″662 |