La Guerra dels 100 punts. Queden exactament quatre guanyadors. 100 punts, una broma si ho comparem amb aquelles èpoques que eren puntuacions de campions del món ventatjosos. En aquest moment podem considerar que el Red Bull de Sebastian Vettel i el Ferrari de Fernando Alonso seran de nou, i no pas de forma improvisada com el 2010, els dos galls que lluitaran per coronar-se tricampions.
Fernando Alonso és optimista: Vettel “només” li treu 6 punts després de 3 victòries consecutives, vist així, tot és possible. No obstant de nou i per segona vegada, el Red Bull ha renascut de les seves cendres (després de l’afer del mapa motor) i de nous’ha convertit en el monoplaça invencible. Quines són doncs les possibilitats reals del Fernando ara?
Segons la meva húmil opinió, la fortuna i només la fortuna. Crec que els qui sentin més afinitat per l’asturià que per l’alemany han de ser molt conscients que el Fernando ho té cru, molt cru, per arribar a Brasil amb opcions al campionat. És més, m’atreveixo a sentenciar que l’única cosa que poden donar opcions a Fernando és un abandonament, un 0 patatero de Vettel en alguna de les curses que romanen, si no és així, els ferraristes hauran de tenir de nou, després de 2008 i 2010, un altre malson.
La Guerra dels 100 punts però té un convidat especial: Kimi Räikkönen. Sembla molt difícil que el finès pugui repetir la gesta de 2007. Els temps han canviat i ell mateix confesa que aleshores tenien un cotxe capaç de guanyar totes les curses. De nou, les opcions de Kimi, encara més remotes que les del Fernando, es basen en la mala fortuna ja no d’un sino de dos rivals.
Per altra banda el paper que Webber i els dos McLarens es reserven per aquesta fase del campionat ho el veig de jutges. No podem dubtar que tan Mark com els genials McLaren estaran presents en les primeres places: està per veure davant de qui es posaran.
Passi el que passi m’agradaria veure dues coses encara aquesta temporada, i cada cop ho tenim més difiícil:
- Sebastian Vettel guanyant des de una posició retrasada de la graella
- Fernando Alonso guanyant des de la Pole.
Força comlpicat tot plegat, especialment si tenim en compte que l’any passat, l’única edició celebrada del GP de la Índia, Sebastian Vettel va obtenir el seu primer grand chelem i Red Bull va guanyar el campionat de constructors.
Les previsions ens parlen de sol i temperatures altes. El circuit és de la marca Tilke i té una de les rectes més llarges del campionat, amb més d’un kilòmetre. Avui al matí, d’aquí unes hores, podrem començar a veure com van les coses sobre el traçat Indi, jo crec que ja podria fer les meves apostes… avui mateix!