Fora d’Europa toca fer, de nou, esforços per matinar el diumenge i canviar el
dinar per l’esmorzar, encara amb les lleganyes als ulls i per segona vegada
aquesta temporada, a la primera corva, Alonso s’obre, Räikkönen fa una previsió
massa optimista i acaba tocant pel darrere la roda d’Alonso que es punxa.
dinar per l’esmorzar, encara amb les lleganyes als ulls i per segona vegada
aquesta temporada, a la primera corva, Alonso s’obre, Räikkönen fa una previsió
massa optimista i acaba tocant pel darrere la roda d’Alonso que es punxa.
Sayonara Alonso.
Segona concesió de l’Asturià de la temporada, segona que no és problema del
cotxe, el Ferrari segueix essent un veritable tanc.
cotxe, el Ferrari segueix essent un veritable tanc.
Però els pilors de Lotus Renault semblen haver-se conjugat en contra de l’Asturià (argument completament ridícul ésclar), primer Grosjean a Spa i després Kimi a la pole amb la bandera groga i el toc a la sortida. Sincerament, i tancant ja aquest tema, crec que el Fernando ho té molt cru i senzillament encara que no sigui el que diuen els números, ja no depèn d’ell mateix sino de l’infortuni de Red Bull.
Primera corva frenètica que portaria al primer i únic Safety Car
Però millor que contiuem no? Només m’he centrat en la primera corva de la cursa! Què en podem dir de la cursa? Sebastian Vettel amb dit índex de Ferro fa un Grand Chelem, liderant totes les voltes com ara fa un any. Intractable, ritme intangible. Un renovat (contractualment no se sap però és de suposar que així serà) Felipe Massa, ha tornat després d’un any i mig al podi. Quan el carioca semblava poder anar al ritme del Red Bull de Vitelo aquest responia amb una volta ràpida, senzillament per proporcionar autoconsciència als de Ferrari: no hi ha res a fer. Felipe Massa per fí, i amb l’absència de Fernando va brillar, per fí va fer el que s’esperava d’ell, i és que el seu ritme tan bo (al final el Ferrari va més o menys bé en tot tipus de circuit, no com el McLaren per exemple) és encara més motiu per lamentar-se de l’abandó d’Alonso.
Kamu-í! Kamu-í!
Però… com és possible que porti tres senyors paràgrafs i encara no hagi parlat de l’autèntic heroi de la jornada? KAMUI KOBAIASHI! Ell mateix declarava després de poder sortir en 3a posició el dissabte: “Fer el meu primer podi a Japó seria un somni fet realitat” dit i fet. Un home particular, vergonyós i que va haver de fer servir la seva llengua natal per destapar-se una mica dalt del podi, tot el public entregat, crits de “Kamu-í, Kamu-í”, de veres que Sauber és un equip a tenir en compte, que bé que ho estan fent aquesta temporada! I quina llàstima la precipitació de Pérez per demostrar que fins i tot amb un Sauber pot amb un Hamilton gris gris gris que sincerament crec que està prop d’un abisme.
McLaren no ha pogut trobar el ritme en cap moment aquest cap de setmana. Tot i que un parell de voltes li haguessin bastat a Button per atrapar al Kamui i birlar-li el podi, Hamilton deu tenir el cap en un altre lloc i no pas en trobar el bon reglatge pel seu monoplaça.
M’agradaria destacar finalment la batalla amb si mateix de Michael Schumacher el GP de l’anunci de la seva retirada, recordeu Monza 2006?
La victòria i les llàgrimes.
I ara, semàfors i corrents cap a Corea!
Els semàfors:
Felipe Massa: No em puc creure que el tinguem aquí, pintat de verd Brazil als semàfors. Esperem que aquesta actuació no sigui merament anecdòtica i el braziler aconsegueixi recuperar la seva forma. Evidentment tothom el vol fora de Ferrari (gairebé), però carai… mentre fagi la seva feina…
Kamui Kobaiashi: Com que ell va parlar japonès nosaltres també: 彼がやった良いこと!
Michael Schumacher: El seu adéu m’entristeix i em tranquilitza alhora, com la seva cursa, intensa però perdut en el no res de la segona línea de combat
Pilots de Lotus: Räikkönen amb el seu comportament arrogant fora de la pista i Grosjean de nou penalitzat per fer DE NOU fora a un pilot a les primeres. Aquesta vegada la víctima, Mark Webber que no s’ha mossegat la llengua.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Graella. | Volta. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | 01:28.56.242 | 1 | 53 |
2 | 18 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | + 20″639 | 10 | 53 |
3 | 15 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | + 24″538 | 3 | 53 |
4 | 12 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | + 25″098 | 8 | 53 |
5 | 10 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | + 46″490 | 9 | 53 |
6 | 8 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | + 50″424 | 7 | 53 |
7 | 6 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | + 51″159 | 15 | 53 |
8 | 4 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | + 52″364 | 12 | 53 |
9 | 2 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | + 54″675 | 2 | 53 |
10 | 1 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | + 66″919 | 14 | 53 |
11 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | + 67″769 | 23 | 53 | |
12 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | + 83″400 | 11 | 53 | |
13 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | + 88″600 | 19 | 53 | |
14 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | + 88″700 | 16 | 53 | |
15 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | + 1 volta | 17 | 52 | |
16 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | + 1 volta | 18 | 52 | |
17 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | + 1 volta | 22 | 52 | |
18 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | + 1 volta | 20 | 52 | |
RET | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | + 2 voltes | 4 | 51 | |
RET | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | + 16 voltes | 21 | 40 | |
RET | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | + 21 voltes | 24 | 32 | |
RET | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | + 35 voltes | 5 | 18 | |
RET | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | + 53 voltes | 6 | 00 | |
RET | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | + 53 voltes | 13 | 00 |