El mundial de Fórmula 1, s’acomiadarà d’Europa aquest cap de setmana a Monza, Itàlia, la catedral de la velocitat; el circuit més ràpid del mundial; un circuit conegut per la gran quantitat de tifosi, aficionats de Ferrari que aquest any faran acte de presència a Monza per animar Fernando Alonso i Felipe Massa.
Després de l’accident d’Alonso i Hamilton al passat Gran Premi i el bon resultat dels seus rivals, la classificació del mundial s’ha tornat a compactar bastant. Alonso segueix líder, però ara és Vettel que l’amenaça de ben a prop. Per tant, és molt possible que veiem un final de mundial tan ajuntat com el de fa dues temporades.
Aquesta tesi de la igualtat es pot veure reforçada si els problemes que ha patit Alonso aquest matí durant els entrenaments lliures tenen una repercussió de cara a la carrera o es repeteixen. El pilot asturià no perdrà posicions a la graella de sortida per haver canviat el motor i la caixa de canvis, però aquests problemes mecànics (també de frens) li han impedit poder fer una simulació de ritme de cursa. No obstant això, el seu ritme a volta ràpida ha sigut molt bo i ha aconseguit el 3r millor registre a la segona sessió d’entrenaments.
Els Red Bull, els altres clars aspirants al títol, no es pot dir que hagin començat el cap de setmana amb bones sensacions. Webber, 9è i 11è als lliures, i Vettel, 11è i 13è, han reconegut que no estan on els agradaria estar. Veurem si demà remunten i fan una bona qualificació, ja que aquesta carrera és molt important per a ells si volen seguir amb aspiracions al títol.
Els Mercedes, en canvi, han demostrat un molt bon ritme, en un circuit on la velocitat punta és clau. La potència del motor Mercedes serà el gran aliat dels homes de Ross Brawn aquest cap de setmana. Schumacher ja ho ha demostrat a la primera sessió dels lliures marcant el millor temps (tot i que el 10è a la segona), i Niko Rosberg també ha volat marcant el 3r i 5è millor temps. Veurem aquest cap de setmana el retorn a la competitivitat i a la lluita per a la victòria dels Mercedes?
Les altres bales platejades, els McLaren, també s’han beneficiat de la potència del motor marcant el 1r (Hamilton) i 2n (Button) millor temps de la segona sessió. Button també ha sigut 2n a la primera sessió. S’espera que els anglesos siguin el principal rival d’Alonso aquest cap de setmana, però com sempre, mai es pot dir res fins el dia de la qualificació.
Kimi Raikkonen, amb el Lotus, també ha presentat un bon resultat acabant 7è i 6è. La regularitat del finlandès el manté a la 4a plaça del mundial, a l’expectativa de guanyar la seva primera cursa després del seu retorn a la F1.
Val la pena comentar, per acabar, que avui la F1 ha vist debutar el primer xinès de la història. Ma Qing Hua, pilotant un HRT, ha substituït Karthikeyan durant només els entrenaments lliures d’avui.
Resultats 2a sessió entrenaments lliures:
Pos. | Pilot | Núm. | Equip | Xassís | Motor | Temps | Diferència |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’25″290 | |
2 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’25″328 | +00″038 |
3 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’25″348 | +00″058 |
4 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’25″430 | +00″140 |
5 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’25″446 | +00″156 |
6 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’25″504 | +00″214 |
7 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | 1’25″546 | +00″256 |
8 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | 1’25″547 | +00″257 |
9 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Ferrari 056 | 1’26″068 | +00″778 |
10 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’26″094 | +00″804 |
11 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’26″104 | +00″814 |
12 | Jérome d’Ambrosio | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’26″157 | +00″867 | |
13 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’26″394 | +01″104 |
14 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’26″404 | +01″114 |
15 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’26″724 | +01″434 |
16 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | Ferrari 056 | 1’26″730 | +01″440 |
17 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’26″783 | +01″493 |
18 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’26″841 | +01″551 |
19 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’26″864 | +01″574 |
20 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’27″222 | +01″932 |
21 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’27″944 | +02″654 |
22 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’27″968 | +02″678 |
23 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Cosworth | 1’28″575 | +03″285 |
24 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Cosworth | 1’28″779 | +03″489 |