Les previsions ja assenyalaven que el circuit de Monza per la seva configuració, havia de ser un bon traçat pels motors Mercedes i avui ho han certificat amb les dues primeres posicions a la pole position del gran premi d’Itàlia, amb Lewis Hamilton a la primera posició i Jenson Button a la segona.
A més l’ altre candidat clar a assolir la pole, després de lo vist en els entrenaments, Fernando Alonso ha tingut problemes tècnics que l’han acabat relegant a la desena posició.
Després de la cursa, quan s’ha preguntat a Fernando Alonso per el problema que no li ha permès lluitar per les primeres posicions, el pilot de Ferrari a dit que durant la Q3 s’ha trencat una peça del cotxe, raó per la qual l’hi ha estat impossible fer una bona volta. El pilot també ha assenyalat que per la cursa de demà, aquesta peça (que no ha volgut indicar quina era), estarà arreglada sense cap tipus de problema.
Cap de setmana ple de problemes tècnics per Alonso |
Destacar la tercera posició de Felipe Massa, que demostra clarament que els Ferraris estan preparats per presentar batalla als monoplaces de l’equip anglès i que demà haurà de treballar de valent per el seu company, mantenint a ratlla a Sebastian Vettel, que ara per ara és el rival més directe d’Alonso en el campionat.
L’equip Mercedes, també ha obtingut uns bons resultats, situant a Michael Shumacher a la quarta posició i a Nico Rosberg a la sisena.
L’equip Red Bull que ja havia comentat que en aquest circuit no era competitiu a una volta per les caracteristiques del seu monoplaça, ha tingut uns resultats dispars, situant a Sebastian Vettel en una bona cinquena posició entre els dos Mercedes, però amb Mark Webber a la onzena (una vegada més no ha aconseguit passar de la Q2).
Webber torna a quedar-se sense passar a la Q3 |
Lotus-Renault també ha tingut com era previsible un resultat molt diferent entre els seus dos pilots. Mentre Kimmi Räikkönen ha aconseguit la setena posició, Jerome d’Ambrosio ha tingut problemes per passar a la Q2 i finalment ha obtingut una molt discreta setzena posició (tampoc podíem demanar-li més amb tant poc temps amb el cotxe).
Finalment destacar de les deu primeres posicions, la vuitena de Kamui Kobayashi i la novena de Paul di Resta (qui realment a fet el millor quart temps, però tenia una sanció de cinc posicions per canviar la caixa de canvis).
En les posicions a partir de la desena, no hi ha hagut gaires sorpreses, a part potser de la de Mark Webber, amb un Pastor Maldonado i Sergio Pérez que no semblaven tenir el dia. Els altres equips han quedat ordenats com era d’esperar amb les possibilitats dels seus monoplaces.
Per demà ens espera una cursa d’allò més emocionant, ja que Monza és un circuit que sempre ens ofereix grans espectacles i haurem d’estar molt pendents de la primera xicana on quasi sempre es produeixen incidents de cursa.
Fernando Alonso haurà de fer una gran sortida si vol tenir alguna possibilitat de recuperar posicions als seus rivals i vigilar molt a la primera xicana, per els incidents que comentava, que en el seu cas són molt perilloses, ja que surt al mig del grup.
En definitiva una cursa molt interessant, en un circuit molt ràpid i que segur que ens ferà disfrutar molt i on podria ser que el campionat s’acabi compactant més.
Temps de la classificació
Pos. | Pilot | D | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’24″010 | |
2 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’24″133 | |
3 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’24″247 | |
4 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’24″540 | |
5 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’24″802 | |
6 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’24″833 | |
7 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’24″855 | |
8 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C30 | Ferrari 056 | 1’25″109 | |
9 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | 1’24″304 | |
10 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’25″678 | |
11 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’24″809 | |
12 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Ferrari 056 | 1’24″901 | |
13 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’25″042 | |
14 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’25″312 | |
15 | Jérome d’Ambrosio | 10 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’25″408 | |
16 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’25″441 | |
17 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’26″382 | |
18 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’26″887 | |
19 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’27″039 | |
20 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’27″073 | |
21 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Cosworth | 1’27″441 | |
22 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’24″820 | |
23 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Cosworth | 1’27″629 | |
24 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V |