Aquest cap de setmana el gran circ de la Fórmula 1 arriba al circuit de Marina Bay a Singapur.
Aquesta cursa té les particularitats de ser un circuit totalment urbà (alguns l’anomenen el Mónaco de l’Est) i de ser l’ únic gran premi nocturn de la temporada (tot i que amb la impressionant instal·lació de llums , seria més correcte anomenar-la cursa amb llum artificial).
És un circuit on a priori per la seva configuració, que és una consecució de corbes lentes i a on l’important és la tracció i els frens dels monoplaces, hauria de ser més propicia pels propulsors de Mercedes i Renault.
Com sempre l’afirmació anterior, s’ha de fer amb la boca petita, ja que aquesta temporada la majoria de les previsions que s’han fet a priori, després no s’han acomplert a les curses (només hem de comparar els punts dels participants de la porra d’aquest any amb la de l’anterior).
A més en aquests moments hi ha una previsió de pluja per la cursa de diumenge del 60% i això encara pot provocar més sorpreses (en un circuit ple de pianos), ja que qualsevol error d’un pilot pot canviar tot el desenvolupament de la cursa.
Nocturn i urbà, espectacle assegurat |
Fernando Alonso arriba a aquest gran premi amb un relatiu bon coixí de punts (gràcies a la cursa d’Itàlia, que li va compensar el desastre de Bèlgica), però no pot badar, ja que Lewis Hamilton es presenta a Singapur amb moltes ganes de retallar aquest avantatge.
El pilot anglès és al meu parer qui està més ben posicionat per discutir-li a Alonso el títol de pilots a final de temporada (no només pel fet de que ara sigui segon), ja que és qui s’està mostrant més consistent en aquesta segona part de la temporada.
Kimmi Räikkönen, tot i que només està a un punt de Lewis Hamilton, ha estat fent una temporada molt irregular i no m’atreveixo a fer cap pronostic dels seus resultats en les properes curses, però ens podria donar també una sorpresa a final de temporada. En principi com ja he comentat, aquest circuit hauria de ser molt bo pels propulsors Renault.
Els pilots de Red Bull, també estan encara en el tren dels aspirants al títol de pilots, però han de millorar la fiabilitat del seu monoplaça i aquest cap de setmana obtenir un bon resultat.
No hem d’oblidar però els altres equips com Sauber o Williams que en les últimes curses han donat força guerra i que en un circuit com aquest, poden donar moltes sorpreses i decidir en els resultats dels pilots esmentats anteriorment.
A més si finalment les previsions de pluja es compleixen, estarem davant una cursa probablement sense aturades i on la classificació de dissabte serà molt important, en un circuit on ja en sec és molt complicat avançar.
Per aquesta cursa la marca italiana
Pirelli, portarà les pneumàtics super-tous (vermells) i els tous (grogs), tot i que la pluja podria fer que s’acabin utilitzant els intermitjos i els de pluja.
Pirelli, portarà les pneumàtics super-tous (vermells) i els tous (grogs), tot i que la pluja podria fer que s’acabin utilitzant els intermitjos i els de pluja.
Pirelli portarà les gomes toves i super-toves |
En definitiva, una cursa en la que tenim garantida molta emoció, per les característiques del circuit, l’horari al que es celebra el gran premi i la gran igualtat que hi ha entre els equips.
Tot i que la carrera es celebrarà de nit a Singapur, l’horari de la cursa a casa nostra serà el de sempre, el diumenge a les dues de la tarda.
Horaris del Gran Premi :
- Primers entrenaments lliures : Divendres 21 de Setembre a les 12.00 h.
- Segons entrenaments lliures : Divendres 21 de Setembre a les 15.30 h.
- Tercers entrenaments lliures : Dissabte 22 de Setembre a les 12.00 h.
- Sessió de classificació: Dissabte 22 de Setembre a les 15.00 h.
- Cursa Gran Premi: Diumenge 23 de Setembre a les 14.00 h.
Salut i Benzina