Pràcticament sense poder relaxar-nos des de Hockenheim, tirem una mica més cap a l’est i ens plantem a l’Hungaroring. El circuit, situat a Mogyoród, prop de Budapest és considerat el més similar a Mònaco, per la seva baixa velocitat mitjana i les dificultats que hi troben els pilots a l’hora de realitzar avançaments. Per acabar-ho d’adobar, al traçat hongarès hi ha poques rectes i es per aquesta raó que la zona de DRS només es pot aplicar a la recta d’arribada.
L’únic podi català de la història de la F1.
Però no ens oblidem que el circuit encara era pitjor. Al 2003 es van allargar la recta d’arribada i la anterior a les dues últimes corbes, i molt a l’inici es va eliminar una corba a dretes que hi havia després de la segona corba. Podríem dir, doncs, que és un dels pocs circuits on s’han eliminat corbes per tal de millorar el xou, en comptes de posar-hi esses per alentir-lo.
Pel que fa als pilots i a les estadístiques, l’Hungaroring és un circuit on tradicionalment sortir a davant ha estat vital, tot i que l’home de la pole no guanya des del 2007 (Hamilton). Quatre pilots van aconseguir la seva primera victòria al traçat hongarès: Damon Hill (1993), Fernando Alonso (2003), Jenson Button (2006) i Heikki Kovalainen (2008).
Tot i la natura lenta del circuit, el GP d’Hongria ha proporcionat moments memorables, com a la primera cursa quan Nelson Piquet va avançar per fora a Ayrton Senna a la corba 1. O el 1997, quan Damon Hill semblava que aconseguiria una històrica victòria per a Arrows fins que se li va quedar el canvi encallat en tercera i va ser avançat per Jacques Villeneuve.
També el 1998 va destacar, amb Michael Schumacher aconseguint un avantatge de 25 segons en 18 voltes per a poder fer una tercera aturada a box i sortir davant dels McLaren. O el 2007, on la relació McLaren-Alonso-Hamilton va explotar de manera definitiva als entrenaments.
Però potser les millors curses han estat les dues amb pluja. El 2006 ja hem dit que Button va aconseguir la seva primera victòria, però aquella cursa va tenir més alicients, com el segon lloc de Pedro de la Rosa, el domini d’Alonso fins que va perdre una femella, l’accident de Kimi Räikkönen mentre liderava i els intents de Schumacher per no ser avançat amb uns pneumàtics desgastats.
I l’any passat, on tornà a guanyar Button després de la birolla de Lewis Hamilton i un conseqüent drive-through i l’explosió del KERS del Lotus de Nick Heidfeld…
Deflagració del KERS de Heidfeld el 2011.
Els pneumàtics de Pirelli per a aquesta cursa seran els mateixos que a Alemanya, el tou (groc) i el mitjà (blanc). S’esperen condicions de sol i calor per a un cap de setmana que ve marcat per l’aclariment que la FIA ha fet sobre el mapa motor dels Red Bull, que hauran de modificar a partir d’aquesta cursa. Tot i aixó, els vehicles de Vettel i Webber s’han mostrat forts en corbes lentes, cosa que hauria d’afavorir-los a l’Hungaroring. McLaren, Ferrari i Lotus haurien d’estar en bona forma també. Veurem què ens depara l’últim GP abans de les vacances!