A principis de setmana Jenson Button es desmarcava amb el següent comentari: “El McLaren és el cotxe més ràpid”, dit i fet després de dominar els lliures Lewis Hamilton s’ha fet amb la Pole Position pel Gran Premi de demà (de les últimes 10 ocasions tan sols 4 guanyadors han sortit des de la Pole). El domini de Hamilton ha sigut constant en tota la sessió i calçant qualsevol tipus de pneumàtic.
Sebastian Vettel tercer comença a tenir un rostre poètic, l’alemany sembla cada vegada més preocupet per no tenir al seu abast la dolça primera plaça, ha sigut tot un miracle que fes segon ja que el Red Bull de Webber, coix després d’haver de tornar al seu antic mapa de motor (més degradació dels penumàtics), no ha sigut capaç de passar a una Q3 molt apretada i els que els convidats d’honor han sigut els Force India i els Williams que han tornat a despertar i a competir per les deu primeres places. Grosjean ha fet un magnífic segon, que no ha sigut gaire celebrat al box de Lotus Renault ja que sabien que optaven a la Pole amb el seu súper DRS.
La primera sorpresa -abans de la de Webber- ha sigut la decepcionant 17a plaça de Michael Schumacher que ha avortat la seva volta llançada després que Maldonado es sortís de pista i deixés la corva plena de pols, així Schumacher frenava, donava la volta per perduda i es quedava de nou, per darrere de Rosberg. Felipe Massa per altra banda aquest cop ha semblat trobar una mica més del normal en el seu Ferrari i s’ha situat per davant d’Alonso durant la Q1 i la Q2, quedant-se finalment 7è en la graella de sortida, per darrere d’Alonso 6è, que avui no ha tingut el seu dia. Els dos pilots de Ferrari i l’escuderia però celebren les posicions i demà, la cosa no els pot anar gaire malament, sobretot tenint en compte la posició de Webber i posant-se al Sebastian com a objectiu, i no la victòria. Us deixo amb els temps i les ganes de veure la cursa demà:
Pos. | Pilot | Dorsal | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’20″953 | |
2 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’21″366 | |
3 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’21″416 | |
4 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | Mercedes FO 108V | 1’21″583 | |
5 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | Renault RS27 V8 | 1’21″730 | |
6 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’21″844 | |
7 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | Ferrari 056 | 1’21″900 | |
8 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’21″939 | |
9 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Renault RS27 V8 | 1’22″343 | |
10 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | 1’22″847 | |
11 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | Renault RS27 V8 | 1’21″715 | |
12 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Mercedes FO 108V | 1’21″813 | |
13 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’21″895 | |
14 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Ferrari 056 | 1’21″895 | |
15 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C30 | Ferrari 056 | 1’22″300 | |
16 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’22″380 | |
17 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | Mercedes FO 108V | 1’22″723 | |
18 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari 056 | 1’23″250 | |
19 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’23″576 | |
20 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | Renault RS27 V8 | 1’25″167 | |
21 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’25″244 | |
22 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’25″476 | |
23 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Cosworth | 1’25″916 | |
24 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Cosworth | 1’26″178 |