Al GP anterior, del qual jo també en vaig fer la crònica de la pole, alguns em vàreu criticar el titular, considerant que donava peu a pensar que la pole d’Alonso a Silverstone va ser per sort. Com ja vaig explicar en aquell moment, la volta en si no va ser sort, però si que la FIA decidís treure la bandera vermella a mitja Q2, quan Alonso no estava classificat.
Avui no faran falta aquestes explicacions perquè Alonso ha estat el més ràpid i també el mes ben posicionat. Tal com ha acabat la Q3, semblava que l’últim que passés la línia d’arribada obtindria la pole, degut a que ja no plovia i el pas dels cotxes anava millorant l’estat de la pista, i a Ferrari ho han calculat molt bé, iniciant l’asturià la seva volta a menys de 10 segons de la bandera a quadres.
Però en alguns moments semblava que seria el Regenmeister (mestre de la pluja) d’anys passats qui s’enduria la pole. Finalment Michael Schumacher s’ha vist superat pels Red Bull de Sebastian Vettel i Mark Webber, però sortirà tercer degut a la penalització que ha rebut l’australià per la substitució de la caixa de canvis al seu RB8.
Cal destacar el paper dels Force India, els dos a la Q3 i molt especialment el de Nico Hülkenberg. En Hulk ja va demostrar un gran control sota la pluja quan aconseguí la seva primera pole amb Williams a Brasil l’any 2010, i avui s’ha classificat cinquè i sortirà a la quarta posició. El seu company Paul di Resta sortirà novè.
A la sisena posició, un Pastor Maldonado que ha tornat a deixar a Bruno Senna a anys llum i que ha superat els dos McLaren, Jenson Button per davant de Lewis Hamilton. Sembla que a l’MP4/27 li costa generar temperatura als pneumàtics, però si demà fa bon dia els dos pilots han mostrat un bon ritme.
Tancant la Q3, Kimi Räikkönen a la desena posició, que s’ha queixat de que Sergio Pérez l’ha bloquejat durant la Q2. Els comissaris han estat d’acord amb el finlandès, i Pérez perdrà cinc llocs a la graella per haver bloquejat tant a en Kimi com a Alonso en moments diferents de la sessió.
Probablement la part més important de la classificació ha estat la Q2, que ha començat amb condicions de pneumàtics intermedis i ha acabat per fer servir els de pluja extrema, tant extrema que per un moment semblava que hauríem d’esperar de nou com a Silverstone.
Marcar el temps en aquells primers instants ha estat decisiu, i pilots com Felipe Massa, Romain Grosjean i Nico Rosberg no han superat el tall. A més, tant el francès com l’alemany perdran cinc llocs a la graella per la mateixa raó que Webber, així que sortiran des de la 20a i 22a posicions respectivament.
A la Q2 també s’hi han quedat l’abans mencionat Senna, els dos Sauber i Daniel Ricciardo, que amb el seu Toro Rosso s’ha quedat a 70 mil·lèsimes de passar a la Q3.
I com que a la Q1 pràcticament no hi ha plogut, doncs s’han quedat fora els de sempre. Els dos Caterham, els dos Marussia i els dos HRT més Jean-Eric Vergne, que s’ha quedat a la Q1 per sisena vegada aquesta temporada. Mencionar que Heikki Kovalainen li ha clavat gairebé un segon al seu company d’equip Vitaly Petrov, que Charles Pic, malgrat perdre’s la major part dels lliures 3 ha superat a Timo Glock, i que Pedro de la Rosa creu que hauria pogut superar els Marussia si Petrov no l’hagués molestat a l’últim sector.
Per demà les previsions apunten a pista seca. El pneumàtic tou és més ràpid però tampoc per tant respecte al dur, cosa que podria fer veure alguna estratègia interessant al respecte. Veurem si Schumacher i els McLaren es poden afegir al que té pinta de ser una batalla Alonso vs Vettel…
Pos. | Pilot | Núm. | Equip | Xassís | Motor | Temps | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | Ferrari | 1’40″621 | |
2 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | Renault | 1’41″026 | |
3 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | Mercedes | 1’42″459 | |
4 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | Mercedes | 1’43″501 | |
5 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | Renault | 1’43″950 | |
6 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | Mercedes | 1’44″113 | |
7 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | Mercedes | 1’44″186 | |
8 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | Renault | 1’41″496 | [*] |
9 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | Mercedes | 1’44″889 | |
10 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | Renault | 1’45″811 | |
11 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari | 1’39″789 | |
12 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C30 | Ferrari | 1’39″985 | |
13 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | Ferrari | 1’40″212 | |
14 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | Renault | 1’40″752 | |
15 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | Ferrari | 1’16″741 | |
16 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | Cosworth | 1’17″620 | |
17 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | Ferrari | 1’39″933 | [**] |
18 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | Cosworth | 1’18″531 | |
19 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’19″220 | |
20 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | Renault | 1’40″574 | [*] |
21 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | Cosworth | 1’19″291 | |
22 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | Mercedes | 1’41″551 | [*] |
23 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | Cosworth | 1’19″912 | |
24 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | Cosworth | 1’20″230 |
Temps del 107%: 1’20″991
[*] Mark Webber, Romain Grosjean i Nico Rosberg perden cinc posicions a la graella per haver canviat la caixa de canvis dels seus monoplaces.
[**] Sergio Pérez perd cinc posicions a la graella per obstaculitzar a Fernando Alonso i Kimi Räikkönen durant la sessió de classificació.