Crònica GP d’Alemanya: Equador Alonso

A Alemanya, “un pilot espanyol amb un cotxe italià dissenyat per un grec” guanya. Incapaços de deslligar-nos del context econòmic actual, nosaltres, els espectadors, ens fem ressó d’aquesta frase que Alonso pronuncia a dalt del podi -amb aquest nou format d’entrevista exprés-. Poc sembla afectar la crisi doncs als principals actors de la Fórmula 1 d’avui en dia, poc es parla de la reducció de costos i més es parla ara d’un espanyol que guanya curses amb un equip italià.

 Treball d’equip

Arribats a l’equador Alonso i el seu Ferrari -tan qüestionats, a un parell de segons per darrere als tests de pretemporada- dominen i sembla que ja podem confirmar que no es tracata ni d’un oasis ni d’una carambola: El Ferrari també funciona en sec i en condicions normals de cursa.

La cursa del diumenge va veure a un Alonso dominador des del principi i fins al final, -com feia temps que Ferrari  no es podia permetre- amb els altres dos grans actors -un Red Bull i un McLaren pilots dels quals es van intercanvian la batuta- perseguintlo. Primer ho va intentar Vettel després de la primera parada, i quan semblava que ho podia aconseguir es va fer endarrere en benefici de Button que després d’intentar-ho cap al final de la cursa es va haver de començar a preocupar més de Vettel que d’una altra cosa. Button de fet, renascut i reinvindicat en certa mesura, va tenir sort d’éssser adelantat per Vettel en aquell precís moment, per fora, ja que li ha valgut a l’Alemany una penalització de 20 segons. Tot plegat ésclar, en benefici d’Alonso. Estem de nou, en l’any d’Alonso?

El de Hamilton no ho és, sens dubte, després de la seva ja llunyana victòria al Canadà, l’anglès només ha pugut puntuar quatre punts en tres curses, sens dubte no són bons números per guanyar un mundial. Aquesta vegada ha sigut una punxada de roda i de nou una polèmica, una de les seves vaja: desdoblar-se de Sebastian Vettel -fet que va afavorir i molt a Alonso-, una maniobra de ràbia, d’autoafirmació, de pilot guanyador, competitiu i agressiu, per molt que Vettel es queixi, aquesta és la naturalesa de la competició, Lewis no vol perdre ni a les xapes.

Amb la penalització de Vettel, tot i que no reflexada al podi, Räikkönen acaba de nou al podi i es situa ja quart a la classificació per davant del dúo anglès de McLaren. Kobaiashi quart, aconsegueix el millor resultat de la seva carrera com a pilot de F1. Michael Schumacher aconsegueix el seu primer “mèrit” de la temporada al fer-se amb la volta ràpida. Aquest i altres exemples són els que ens porten, almenys a mí, a veure aquesta temporada com aquella en la que definitivament està passant, el que no m’esperava. Ho celebro.

Fernando Alonso: Ja s’ha convertit en una constant al semàfor vermell. Aquest cop castigarem a Ferrari ja que Massa de nou, i amb l’aleró trencat ha posat la nota negativa a l’equip.
Jenson Button: tot i la seva sobrada “crec que ara tornem a tenir el millor cotxe”, es mereix un semàfor verd.

Red Bull: El seu vals amb el límit del reglament és tan sospitós com legal. Si segueixen en aquest camí poden trobar una excusa per rebre una bona sanció.






 Lewis Hamilton: no el volem descartar de la lluita a aquestes altures, però sens dubte no acumula mèrits.
Classificació final de la cursa: 
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Parr. V.
1 25 Fernando Alonso 5 Ferrari F2012 01:31.05.862 67
2 18 Jenson Button 3 McLaren MP4-27 + 6″949 67
3 15 Kimi Räikkönen 9 Lotus E20 + 16″409 67
4 12 Kamui Kobayashi 14 Sauber C31 + 21″925 67
5 10 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB8 + 3″732 [*] 67
6 8 Sergio Pérez 15 Sauber C31 + 27″896 67
7 6 Michael Schumacher 7 Mercedes W03 + 28″900 67
8 4 Mark Webber 2 Red Bull RB8 + 46″900 67
9 2 Nico Hülkenberg 12 Force India VJM05 + 48″100 67
10 1 Nico Rosberg 8 Mercedes W03 + 48″800 67
11 Paul di Resta 11 Force India VJM05 + 59″200 67
12 Daniel Ricciardo 16 Toro Rosso STR7 + 76″800 67
13 Felipe Massa 6 Ferrari F2012 + 71″400 67
14 Jean-Eric Vergne 17 Toro Rosso STR7 + 76″900 67
15 Pastor Maldonado 18 Williams FW34 + 1 vuelta 66
16 Vitaly Petrov 21 Caterham CT01 + 1 vuelta 66
17 Bruno Senna 19 Williams FW34 + 1 vuelta 66
18 Romain Grosjean 10 Lotus E20 + 1 vuelta 66
19 Heikki Kovalainen 20 Caterham CT01 + 2 vueltas 65
20 Charles Pic 25 Marussia MR01 + 2 vueltas 65
21 Pedro de la Rosa 22 HRT F112 + 3 vueltas 64
22 Timo Glock 24 Marussia MR01 + 3 vueltas 64
23 Narain Karthikeyan 23 HRT F112 + 3 vueltas 64
RET Lewis Hamilton 4 McLaren MP4-27 + 11 vueltas 56