Vettel ha tornat a fer de les seves. En una Pole Position on semblava que tot es decidira per mil·lèsimes, el senyor Sebastian, com ja ens té acostumats, ha desbordat qualsevol cronòmetre amb un temps que simplement no estava a l’abast de la resta.
La Pole Position d’avui ha estat una de les poles més apretades que recordo, i mireu que fins hi tot recordo una pole amb un triple empat a les tres primeres posicions, sí sí, el mateix temps.
En aquella ocasió va ser el temps del “Warm Up” el que va decidir la graella de sortida
La q2 ha estat de bojos. No recordo cap ocasió en la qual estan a tres dècimes del millor temps no estiguis dels 10 primers. El 15 primers són dintre el mateix segon, dins les mateixes 8 dècimes. Quan els temps s’ajusten tant tot es decideix en els detalls minúsculs: aquell nou apèndix aerodinàmic, aquell viratge on s’ha guanyat mitja dècima, aquell doblat que ha molestat, aquella volta que s’ha fet amb el pneumàtic una mica gastat… És difícil fer-ho perfecte.
Els dos Ferrari i Michael Schumacher han quedat fora de la Q3 tot i fer un temps més que decent. Webber, per problemes hidràulics i amb el DRS (porta un cap de setmana molt gafat) ni tan sols ha pogut passar la Q1.
La Q3 no ha estat gaire diferent fins que Vettel, al seu estil, ha decidit trencar la norma. Kimi Räikkonen, que és cinquè, es troba a una dècima de Lewis Hamilton, que és segon. Quan tothom s’estava barallant per guanyar centèsimes, va el Vettel i rebentava el cronòmetre del segon sector traient mig segon als demés.
Tots sabem que és l’únic que ho pot fer. No sé com ho fa, però ho fa. Té un do especial per rebentar els cronòmetres a l’últim segon. De fet, estic convençut que és un dels millors, si no el millor, classificador de la història de la F1!.
Estic convençut… no és d’aquest planeta
La cursa de demà es veu bastant interessant. El pit lane extracurt pot donar fruit a moltes estratègies diferents. L’altíssima temperatura de l’asfalt també hi contribuirà. Per davant s’anticipa una lluita Vettel-Hamilton, una lluita que segurament valdrà el liderat del mundial. Per darrere Maldonado i els Lotus no deixeràn viure tranquils als de les “escuderies-TOP”
Demà més
Salut i benzina!